Research Experience
-
2025.09-Now
Waseda University Faculty of Science and Engineering Research Associate
Details of a Researcher
Updated on 2025/12/08
He was born in Tokyo, Japan in 1995. He received his B.A. in Business Administration from Daito Bunka University in 2019 and M.A. in Commerce from Waseda University in 2021.
Waseda University Faculty of Science and Engineering Research Associate
Waseda University Graduate School of Commerce
Daito Bunka University Faculty of Business Administration Department of Business Management
Aoyama High School
日本行動計量学会
日本商業学会
日本マーケティング・サイエンス学会
経営情報学会
Quantitative Marketing
Marketing Science
令和6年度データ解析コンペティション 優秀賞
2025.03 経営科学系研究部会連合協議会 社会厚生の向上に向けた鶏卵市場における価格決定メカニズムー構造推定アプローチによる生産者の意思決定プロセスー
Winner: 石原昌和, 熊倉広志, 茂木雅祥, 塩浦孝成,チーム名: KK Lab
令和5年度データ解析コンペティション 準優勝
2024.03 経営科学系研究部会連合協議会 パッケージのバリエーションに注目した消費者選好と競争的企業行動の動的変化
Winner: 石原昌和, 熊倉広志, 茂木雅祥, チーム名: KK Lab
学生優秀発表賞
2023.11 経営情報学会 動画広告効果の推定における視覚的変動度の有効性
Winner: 茂木雅祥
早稲田大学データサイエンスコンペティション 実務家審査員賞
2020.11 早稲田大学 トピックモデルを用いた潜在顧客の抽出~食意識に着目して~
Winner: 茂木 雅祥, 宮下 夢生
学生優秀発表賞
2018.06 経営情報学会 購買履歴に基づく顧客ロイヤルティの強さと変化傾向の評価指標の提案
Winner: 佐々木 誠治, 茂木 雅祥, 高島 悠佑, 白井 康之, 後藤 裕介
マーケティング研究を通して、企業と顧客を幸せにしたい
Newspaper, magazine
Author: Myself
販促会議
これからの“売れる・買う”を学ぶこと
容量バリエーションに注目した消費者選好と競争的企業行動の分析―ランダム係数ロジット・モデルによる構造推定アプローチ―
石原 昌和, 熊倉 広志, 茂木 雅祥
オペレーションズ・リサーチ 経営の科学 70 ( 2 ) 77 - 91 2025.02 [Refereed] [Domestic journal] [International coauthorship]
Welfare Implications of Highly Pathogenic Avian Influenza (HPAI): Evidence from the Japanese Market
石原 昌和, 熊倉 広志, 塩浦 孝成, 茂木 雅祥
日本マーケティング・サイエンス学会 第118回研究大会 2025.11
Visual Variation and effective of Video ads ―Study on Video Creation by Generative AI―
Masayoshi Moteki, Takeshi Moriguchi
The 52nd International Conference on Computers and Industrial Engineering (CIE52) 2025.10
Authorship:Lead author, Corresponding author
Meeting report
Welfare Implications of Egg Price Regulation and Bird Flu: Evidence from the Japanese Market
Masakazu Ishihara, Hiroshi Kumakura, Masayoshi Moteki, Kosei Shioura
ISMS Marketing Science Conference 2025 2025.06
視覚的変動度と動画広告の評価―生成 AIによる動画作成に関する検討
茂木雅祥
日本商業学会 第75回 全国研究大会 2025.06
Authorship:Lead author, Corresponding author
視覚的変動度を用いた動画広告の評価―動画の特徴量を用いた探索的分析―
茂木 雅祥
日本マーケティング・サイエンス学会 第116回研究大会 2024.12
Meeting report
The Roles of Packaging and Distribution Strategies in Price Competition: The Case of Bottled Green Tea Market
Masakazu Ishihara, Hiroshi Kumakura, Masayoshi MOTEKI
ISMS Marketing Science Conference 2024 2024.06
Visual Variation and Consumer Responses to Video Ad
Masayoshi MOTEKI
ISMS Marketing Science Conference 2024 2024.06
Authorship:Lead author, Corresponding author
Research paper, summary (international conference)
パッケージのバリエーションに注目した消費者選好と競争的企業行動の動的変化
石原昌和, 熊倉広志, 茂木雅祥
日本マーケティング・サイエンス学会 第115回研究大会 2024.06
Effectiveness of Visual Variation in Estimating Video Advertising Effectiveness
Moteki Masayoshi
Abstracts of Annual Conference of Japan Society for Management Information 202311 33 - 36 2024.01
Authorship:Lead author
A Regional Analysis Based on Standard Grid Square using Probe-Car Data
Moteki Masayoshi, Ishimaru Yutaro, Yoshida Naoki, Kawakami Hiromi, Goto Kouki, Yabuuchi Tenki, Torii Kento, Nakamura Tatsuki, Shirai Yasuyuki, Morita Hiroyuki, Ishihara Masahiko
Abstracts of Annual Conference of Japan Society for Management Information 202011 5 - 8 2021.01
Authorship:Lead author
学術的文章の作成(カリキュラムTA)
早稲田大学
現代社会を取り巻くデータサイエンス
室蘭工業大学 経済事情講義 ゲストスピーカー
関東学生マーケティング大会
Scientific advice/Review