Research Experience
-
2024.09-Now
Waseda University Center for Higher Education Studies (CHES) Research Associate
-
2023.10-2024.03
Yokohama National University Graduate School of Education
Details of a Researcher
Updated on 2025/01/12
Waseda University Center for Higher Education Studies (CHES) Research Associate
Yokohama National University Graduate School of Education
Waseda University Graduate School of Human Sciences
Waseda University Graduate School of Human Sciences
Waseda University School of Human Sciences
日本教育工学会 重点活動領域 学習環境部会
日本教育工学会
ティーチングアシスタント,アクティブラーニング,グループディスカッション,学習支援,大学教育
学習環境のデザインプロセスに関する探索
山本良太, 伏木田稚子, 香西佳美, 森裕生, 村上唯斗, 中村謙斗, 藤川希美
日本教育工学会2024年春季全国大会 3 - 4 2024.03
グループディスカッションにおけるティーチングアシスタントの支援過程の一分析
藤川希美, 金澤歩, 森田裕介
日本教育工学会2024年春季全国大会 503 - 504 2024.03
Authorship:Lead author
A Case Study of Teaching Assistants’ Support Methods in Group Discussions in an Active Learning Class
Nozomi Fujikawa, Yusuke Morita
Fifth International Conference on Quantitative Ethnography: CONFERENCE PROCEEDINGS SUPPLEMENT 57 - 58 2023.10 [Refereed]
Authorship:Lead author
アクティブラーニング型授業におけるティーチングアシスタントのグループディスカッションにおける支援方法の事例
藤川希美, 金澤歩, 森田裕介
日本教育工学会2023年秋季全国大会講演論文集 567 - 568 2023.09
Authorship:Lead author
Infrared Distance Sensor-based Parking Space Reservation System for People with Disabilities
Ruichen Cong, Shun Kanega, Nozomi Fujikawa
2022 IEEE Intl Conf on Dependable, Autonomic and Secure Computing, Intl Conf on Pervasive Intelligence and Computing, Intl Conf on Cloud and Big Data Computing, Intl Conf on Cyber Science and Technology Congress 2022.09 [Refereed]
オンライン授業におけるティーチング・アシスタントの実践知に関する事例
藤川希美, 永田悠人, 森田裕介
日本教育工学会 2022年秋季全国大会 67 - 68 2022.09
Authorship:Lead author
音を探究し創造するSTEAM ワークショップの設計に関する一考察
松本えみな, 福岡直樹, 藤川希美, 森田裕介
日本科学教育学会2021年度第6回研究会(四国支部) 25 - 28 2022.06
障害者等用駐車区画およびバリアフリートイレの利用状況把握システムの施策と提案
金賀駿, 藤川希美, 叢瑞晨
日本福祉のまちづくり学会第 24 回全国大会(東北オンライン) 130 - 133 2021.10
ティーチング・アシスタントの研修に関する要望と業務における留意点の関連
藤川 希美, 永田 悠人, 松野 夢斗, 森田 裕介
日本教育工学会2021年春季全国大会 409 - 410 2021.03
Authorship:Lead author
大学におけるティーチング・アシスタントを対象とした調査の項目に関する整理
濵本 宗我, 丸山 雅貴, 藤川 希美, 森田 裕介
日本教育工学会2020年秋季全国大会 21 - 20 2020.09
ティーチング・アシスタントを対象とした業務の遂行状況に関する調査
藤川 希美, 永田 悠人, 松野 夢斗, 森田 裕介
日本教育工学会研究報告集 20 ( 2 ) 89 - 94 2020.07
Authorship:Lead author
学生生活とセルフマネジメント(TA)
データリテラシーⅢ(TA)
データリテラシーⅠ(TA)
学術的文章の作成 指導員
スタディスキル(TA)
大学における教育と学習(TA)
教育工学研究法(TA)
人間情報科学概論(TA)
教育工学(TA)
Click to view the Scopus page. The data was downloaded from Scopus API in January 14, 2025, via http://api.elsevier.com and http://www.scopus.com .