経歴
-
2024年04月-継続中
早稲田大学 商学学術院 講師(任期付)
-
2024年04月-継続中
大妻女子大学 文学部 コミュニケーション文化学科 非常勤講師
-
2023年04月-2024年03月
関西大学 社会学部 非常勤講師
-
2021年04月-2024年03月
近畿大学 建築学部 非常勤講師
-
2021年04月-2024年03月
近畿大学 経営学部 非常勤講師
2024/12/21 更新
研究上の興味・関心:
連鎖的に組織された相互行為空間の中で教え、学ぶことの「間身体性」(intercorporeality)「多感覚性」(multisensoriality) について、また、マルチモーダル会話分析 (CA) の知見を言語教育の現場に応用することに興味があります。博士論文では、音楽やスポーツ等のパフォーマンス場面における訂正・教示連鎖を分析しました。現在は、ライフスタイル・スポーツに焦点を置いて研究しています。
現在の関心:
早稲田大学 商学学術院 講師(任期付)
大妻女子大学 文学部 コミュニケーション文化学科 非常勤講師
関西大学 社会学部 非常勤講師
近畿大学 建築学部 非常勤講師
近畿大学 経営学部 非常勤講師
ハワイ大学マノア校 第二言語研究科 博士後期課程
大阪大学 大学院言語文化研究科 博士前期課程
関西学院大学 総合政策学部 総合政策学科
American Association for Applied Linguistics (AAAL)
社会言語科学会
マルチモーダル会話分析
エスノメソドロジー
音楽
スポーツ
Research Corporation of the University of Hawai‘i Graduate Fellowship
2020年 University of Hawai‘i at Mānoa
ランバス留学基金
2019年 関西学院大学
American Association for Applied Linguistics (AAAL) 2018 Graduate Student Award
2018年 American Association for Applied Linguistics (AAAL)
Dean of Languages, Linguistics, and Literature Special Fund
2018年 University of Hawai‘i at Mānoa
皇太子明仁親王奨学金
2016年 経団連
“Five” or “ten”: analysing a co-operative correction in Muay Thai coaching
Junichi Yagi
Sports Coaching Review 2024年01月
Embodied Micro-Transitions
Junichi Yagi
Social Interaction. Video-Based Studies of Human Sociality 4 ( 4 ) 2021年12月
Tim Greer, Midori Ishida, and Yumiko Tateyama (eds): Interactional Competence in Japanese as an Additional Language
Junichi Yagi
Applied Linguistics 42 ( 2 ) 373 - 377 2021年04月
Resting-in-correction: A moral organization of postural readjustments in a taiko ensemble
International Institute for Ethnomethodology and Conversation Analysis
発表年月: 2024年06月
Transition-relevant objects: Analyzing a “failed” transition in a band rehearsal
CAN-Asia Symposium on L2 Interaction
発表年月: 2024年05月
Embodied remembering in coordinated performances
CAN-Asia Symposium on L2 Interaction
発表年月: 2022年05月
Membership knowledge and its analytical consequences: Examining multimodal interaction in sports
American Association for Applied Linguistics
発表年月: 2021年03月
Embodied activity transitions in a casual studio session
International Institute for Ethnomethodology and Conversation Analysis
発表年月: 2019年07月
Enacting culture outside of the classroom: A case of microgenetic learning in Japanese as a foreign language
American Association for Applied Linguistics
発表年月: 2018年03月
Constructing ‘musicianship’: An analysis of media interview talk with a jazz drummer
International Institute for Ethnomethodology and Conversation Analysis
発表年月: 2017年07月
The ‘ideal bilingual self’ in a multilingual focus group: A conversation-analytic perspective
CAN-Asia Symposium on L2 Interaction
発表年月: 2017年05月
Managing interactional tasks in an English discussion seminar
第36回 社会言語科学会
発表年月: 2015年09月
相互行為的視点から紐解く「遊び」と「学び」:スケートボード文化を事例として
日本学術振興会 科学研究費助成事業
研究期間:
八木 淳一
相互行為的視点から紐解く「遊び」と「学び」:スケートボード文化を事例として
早稲田大学 早稲田大学 特定課題研究助成費
研究期間:
八木 淳一
社会言語学
大妻女子大学
The Language Learning Journal
査読等
Sports Coaching Review
査読等
Social Interaction. Video-Based Studies of Human Sociality
査読等
American Association for Applied Linguistics (AAAL)
査読等
産業経営研究所 兼任研究所員
Click to view the Scopus page. The data was downloaded from Scopus API in December 20, 2024, via http://api.elsevier.com and http://www.scopus.com .