経歴
-
2022年05月-継続中
早稲田大学 グリーン・コンピューティング・システム研究機構 研究助手
-
2022年04月-2024年03月
清泉女子大学 言語教育研究所 非常勤講師
-
2021年04月-2022年03月
川越東高等学校 常勤講師
2024/12/15 更新
早稲田大学 グリーン・コンピューティング・システム研究機構 研究助手
清泉女子大学 言語教育研究所 非常勤講師
川越東高等学校 常勤講師
早稲田大学 大学院教育学研究科 博士課程
早稲田大学 大学院教育学研究科 修士課程
早稲田大学 教育学部 英語英文学科
学士
第二言語リーディング
多読
言語テスト論
学習者心理(フロー理論)
2024年度日本言語テスト学会著作賞
2024年10月 日本言語テスト学会 Understanding L2 proficiency: Theoretical and meta-analytic investigations
Readings on L2 reading: Publications in other venues 2023–2024
Shenika Harris, Min Gui, Yuya Arai, Rachel Garton
Reading in a Foreign Language 36 ( 1 ) 2024年09月 [国際共著]
Yuya Arai, Kotaro Takizawa
Research Methods in Applied Linguistics 3 ( 2 ) 2024年08月 [査読有り]
担当区分:筆頭著者, 責任著者
Reading with the flow: Perceived text difficulty and motivation to read in L2 Japanese
Yuya Arai
Journal of the Japanese Association of Language Proficiency 11 2023年08月 [招待有り] [国内誌]
担当区分:筆頭著者, 責任著者
Yuya Arai
Language Assessment Quarterly 20 ( 3 ) 277 - 295 2023年05月 [査読有り]
担当区分:筆頭著者, 責任著者
Exploring perceived difficulty of graded reader texts
Yuya Arai
Reading in a Foreign Language 34 ( 2 ) 249 - 270 2022年10月 [査読有り]
担当区分:筆頭著者, 責任著者
Perceived book difficulty and pleasure experiences as flow in extensive reading
Yuya Arai
Reading in a Foreign Language 34 ( 1 ) 1 - 23 2022年04月 [査読有り]
担当区分:筆頭著者, 責任著者
Yuya Arai
Journal of Extensive Reading 7 15 - 32 2019年12月 [査読有り]
担当区分:筆頭著者, 責任著者
Understanding L2 Proficiency: Theoretical and meta-analytic investigations
Eun Hee Jeon, Yo In'nami( 担当: 分担執筆, 担当範囲: Chapter8: L2 listening and its correlates: A meta-analysis (In'nami, Koizumi, Jeon, & Arai))
John Benjamins 2022年08月
You may say this better: Consequential validity evidence for diagnostic speaking assessment on lexical use.
Shungo Suzuki, Hiroaki Takatsu, Ryuki Matsuura, Mao Saeki, Yuya Arai, Yoichi Matsuyama
Presentation at the 45th Language Testing Research Colloquium (LTRC), Innsbruck, Austria.
発表年月: 2024年07月
Building an argument for test score interpretation and use for a fully automated online assessment of L2 spoken interaction.
Yasuyo Sawaki, Yuya Arai, Masaki Eguchi, Shungo Suzuki, Yoichi Matsuyama
Presentation at the 45th Language Testing Research Colloquium (LTRC), Innsbruck, Austria.
発表年月: 2024年07月
A baseline washback study of a new placement test for university students using Assessment Use Argument framework
Keita Nakamura, Yuya Arai, Yanping Deng, Tatsuro Tahara, Yasuyo Sawaki, Kana Matsumura, Xiaofei Liu
the 26th Japan Language Testing Association (JLTA) Annual Conference
発表年月: 2023年09月
A baseline washback study of placement testing in a university English-speaking course in terms of instructors’ decision-making behaviors
Kana Matsumura, Xiaofei Liu, Yasuyo Sawaki, Yuya Arai, Yanping Deng, Keita Nakamura, Tatsuro Tahara
the 26th Japan Language Testing Association (JLTA) Annual Conference
発表年月: 2023年09月
Towards an explainable automated scoring of spoken interaction with a conversational AI agent
Yoichi Matsuyama, Shungo Suzuki, Mao Saeki, Hiroaki Takatsu, Ryuki Matsuura, Yuya Arai
the 44th Language Testing Research Colloquium (LTRC)
発表年月: 2023年06月
L2 listening comprehension and its correlates: A meta-analysis of correlation coefficients
Yo In'nami, Rie Koizumi, Eun Hee Jeon, Yuya Arai
American Association for Applied Linguistics 2022 Conference
発表年月: 2022年03月
The effects of perceived book difficulty on differences in Japanese high school students’ flow experiences in extensive reading as a pleasure reading activity: A research proposal
Yuya Arai
早稲田大学英文学会・英語英文学会2019年度合同大会.
発表年月: 2019年11月
教職課程履修学生への意識調査から考察する多読の理解とその問題点
新井雄也
38th Intercollegiate Conference on English Teaching (ICET) Annual Conference
発表年月: 2019年02月
多読の理論と実際:教職課程履修学生の多読に関する意識調査
新井雄也
早稲田大学英文学会・英語英文学会2018年度合同大会.
発表年月: 2018年12月
多読の指導への導入に関する議論―教職課程履修学生の観点から
新井雄也
『英語教育』 70 ( 3 ) 66 - 67 2021年06月
Second-year English (Writing)
清泉女子大学
英語表現II
川越東高等学校
コミュニケーション英語 II
川越東高等学校
査読 (Reading in a Foreign Language)
査読等
査読 (Language Teaching Research)
査読等
査読 (Applied Linguistics)
査読等
査読 (Reading in a Foreign Language)
査読等
査読 (TESOL Quarterly)
査読等
査読 (Research Methods in Applied Linguistics)
査読等
査読 (Humanities and Social Sciences Communications)
査読等
査読 (Language Assessment Quarterly)
査読 (Reading in a Foreign Language)
査読等
査読 (Language Assessment Quarterly)
査読等
査読 (Reading in a Foreign Language)
査読等