Updated on 2023/12/03

写真a

 
IGARASHI, Haruo
 
Affiliation
Faculty of Science and Engineering, School of Advanced Science and Engineering
Job title
Research Associate

Education Background

  • 2022.04
    -
    Now

    Waseda University   Graduate School of Advanced Science and Engineering   Department of Physics and Applied Physics  

  • 2020.04
    -
    2022.03

    Waseda University   Graduate School of Advanced Science and Engineering   Department of Pure and Applied Physics  

    Master

  • 2016.04
    -
    2020.03

    The University of Tokyo   Faculty of Science   Department of Mathematics  

Professional Memberships

  • 2021.03
    -
    Now

    情報処理学会

Research Areas

  • Human interface and interaction

Awards

  • 大会優秀賞

    2021.03   情報処理学会   触覚フィードバックを伴う4次元空間可視化システム

    Winner: 五十嵐治雄, 澤田秀之

 

Papers

  • Development of Visualization System of Four-dimensional Space with Tactile Feedback

    Haruo Igarashi, Hideyuki Sawada

      64 ( 2 ) 626 - 633  2023.02  [Refereed]

    Authorship:Lead author

    DOI

  • 振動モータアレイを用いた触覚グローブによる多様な幾何形状の提示

    五十嵐 治雄, 澤田 秀之

      2022 ( 1 ) 183 - 184  2022.02

    Authorship:Lead author

  • Touching 4D Objects with 3D Tactile Feedback

    H. Igarashi, H. Sawada

    2021 14th International Conference on Human System Interaction (HSI)    2021.07  [Refereed]

    Authorship:Lead author

    DOI

  • 触覚フィードバックを伴う4次元空間可視化システム

    五十嵐 治雄, 澤田 秀之

      2021 ( 1 ) 275 - 276  2021.03

    Authorship:Lead author

     View Summary

    近年,4次元空間を観察,体験する様々なシステムが開発されている.しかしながら,ほとんどのシステムは4次元空間の表現に視覚的情報しか用いていない.そこで,我々は4次元空間の情報を視覚と触覚の双方で知覚できるシステムを構築した.本システムでは,4次元生物の触覚は3次元の皮膚への刺激とみなせるというアイデアのもと,モーションコントローラーを握った手を4次元生物の皮膚に見立てる.刺激の強弱は視点から4次元物体の表面までの距離をもとに計算され,振動モーターを搭載した触覚グローブによって刺激が与えられる.本稿では,本システムの技術的詳細とその実装結果について報告する.

    CiNii

Presentations

  • 4D Interaction System by Combining Projection and Cross Section

     [Invited]

    Presentation date: 2022.08

    Event date:
    2022.08
     
     
  • 触覚フィードバックを伴う4次元空間の可視化とインタラクション

    五十嵐治雄  [Invited]

    VRを用いたインタラクティブな高次元認識 

    Presentation date: 2021.02

    Event date:
    2021.02