経歴
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2022年04月-継続中
早稲田大学 商学学術院 講師(任期付)
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2021年04月-2022年03月
専修大学 商学部 非常勤講師
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2020年04月-2022年03月
早稲田大学 商学学術院 助手
2024/04/23 更新
早稲田大学 商学学術院 講師(任期付)
専修大学 商学部 非常勤講師
早稲田大学 商学学術院 助手
日本商業学会
日本広告学会
字幕有CMが消費者の反応に与える影響 −認知欲求を用いた検討−
商経論集 ( 117 ) 2020年12月
Liu Yuting
商学研究科紀要 ( 90 ) 45 - 61 2020年03月 [査読有り]
The Effects of Subtitled Commercials for Deaf People: An Interview Survey in Japan
Yuting Liu, Morikazu Hirose
Proceedings of the 17th International Conference on Research in Advertising 2018 2018年06月 [査読有り]
From Redundancy to Reinforcement: Optimizing Subtitled Video Advertisements for Multiple Viewing Conditions
Yuting Liu, Morikazu Hirose, Kei Mineo, Kazue Shimamura
The 21st International Conference on Research in Advertising (ICORIA) 2023
発表年月: 2023年06月
Effective Strategies for Soundless Video Advertisements: How Subtitle Color and Background Affect Consumer Perceptions
Yuting Liu
2023 American Marketing Association Winter Academic Conference
発表年月: 2023年02月
動画広告における言語情報の提示が消費者反応に与える影響
劉玉婷
日本商業学会関東部会
発表年月: 2021年07月
The Role of QR Codes in Green Advertisements: An empirical research combining TAM and perceived green value and green trust
Siwei Li, Morikazu Hirose, Yuting Liu, Kei Mineo
2020 Global Marketing Conference
発表年月: 2020年11月
Examining the Role of Screen Size and Ad Skepticism on Consumer Attitudes Toward Subtitled Video Ads: An Investigation and Analysis of Moderated Moderation
Yuting Liu, Kei Mineo, Morikazu Hirose
2020 Global Marketing Conference
発表年月: 2020年11月
字幕付きCMに対する消費者の知覚:認知欲求を用いた検討
劉玉婷
日本広告学会第50回全国大会
発表年月: 2019年11月
Is Subtitling Video Advertisements Always Effective and Useful Enough for Desired Communication? The Moderation Role of Consumer Advertising Skepticism
Yuting Liu, Morikazu Hirose, Kei Mineo
18th International Conference on Research in Advertising 2019
発表年月: 2019年06月
The Effects of Subtitled Commercials for Deaf People: An Interview Survey in Japan
Yuting Liu, Morikazu Hirose
17th International Conference on Research in Advertising 2018
発表年月: 2018年06月
字幕付きCMの効果に関する研究
劉玉婷
日本広告学会第47回全国大会
発表年月: 2016年10月
字幕付き動画広告に対する消費者の知覚:視聴環境の違いに注目して
公益財団法人吉田秀雄記念事業財団 2020年度(第54次)吉田秀雄記念事業財団助成研究(大学院生の部)
研究期間:
字幕付きCMが一般消費者に与える影響
2017年度日本広告学会関東部会研究助成
研究期間:
劉玉婷
専門英語講読(マーケティング)
早稲田大学
マーケティングコミュニケーション1
専修大学
マーケティングコミュニケーション
専修大学
産業経営研究所 兼任研究所員