学歴
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2011年-2015年
University of Florida Health and Human Performances Tourism, Recreation, and Sport Management
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2006年-2008年
早稲田大学 大学院スポーツ科学研究科
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2002年-2006年
北海道教育大学 教育学部
2022/08/17 更新
University of Florida Health and Human Performances Tourism, Recreation, and Sport Management
早稲田大学 大学院スポーツ科学研究科
北海道教育大学 教育学部
フロリダ大学 博士
Sport Experience Management Lab. ディレクター
早稲田大学 スポーツ科学学術院 准教授
Montclair State University Department of Marketing Assistant Professor
University of Ottawa Faculty of Health Sciences Ph.D. research supervisor
Georgia Southern University Health & Human Science Assistant Professor
日本スポーツマネジメント学会
North American Society for Sport Management
North American Sport Marketing Association
スポーツ科学
Shintaro Sato, Keita Kinoshita, Minjung Kim, Daichi Oshimi, Munehiko Harada
Current Issues in Tourism (IF = 7.43) 25 ( 5 ) 692 - 706 2022年03月 [査読有り]
担当区分:筆頭著者, 責任著者
Hiroaki Funahashi, Shintaro Sato, Takuya Furukawa
International Journal of Environmental Research and Public Health (IF = 3.39) 19 ( 9 ) 5318 - 5318 2022年04月 [査読有り]
Juho Park, Jun-Phil Uhm, Sanghoon Kim, Minjung Kim, Shintaro Sato, Hyun-Woo Lee
Frontiers in Psychology (IF = 2.99) 13 2022年04月 [査読有り]
Yunfan Wu, Keita Kinoshita, Yi Zhang, Rena Kagami, Shintaro Sato
International Journal of Environmental Research and Public Health (IF = 3.39) 19 ( 8 ) 4612 2022年04月 [査読有り]
担当区分:最終著者, 責任著者
Keita Kinoshita, Eric MacIntosh, Shintaro Sato
Sport, Exercise, and Performance Psychology (IF = 4.25) 2022年04月 [査読有り]
担当区分:最終著者
The COVID-19 outbreak and public perceptions of sport events in Japan
Shintaro Sato, Daichi Oshimi, Yoshifumi Bizen, Rei Saito
Managing Sport and Leisure 27 ( 1-21 ) 140 - 145 2022年01月 [査読有り]
担当区分:筆頭著者, 責任著者
Mona Mirehie, Shintaro Sato, Brian Krohn
Sustainability (IF = 3.25) 13 ( 18 ) 10316 - 10316 2021年09月 [査読有り]
Keita Kinoshita, Eric MacIntosh, Shintaro Sato
The Sport Psychologist (IF = 1.45) 35 ( 3 ) 190 - 199 2021年09月 [査読有り]
担当区分:最終著者, 責任著者
Shintaro Sato, Keita Kinoshita, Koichi Sekino, Haruka Amano, Yoshifumi Bizen, Hirotaka Matsuoka
Frontiers in Psychology (IF = 2.99) 12 2021年08月 [査読有り]
担当区分:筆頭著者, 責任著者
Michael Annear, Shintaro Sato, Tetsuhiro Kidokoro, Yasuo Shimizu
Sport in Society (IF = 1.73) 1 - 18 2021年08月 [査読有り]
Gamified Wearable Fitness Tracker for Physical Activity: A Comprehensive Literature Review
Inje Cho, Kyriaki Kaplanidou, Shintaro Sato
Sustainability (IF = 3.25) 13 ( 13 ) 7017 - 7017 2021年06月 [査読有り]
担当区分:最終著者
Graduate employability and higher education’s contributions to human resource development in sport business before and after COVID-19
Shintaro Sato, Tae-Ahn Kang, Ebe Daigo, Hirotaka Matsuoka, Munehiko Harada
Journal of Hospitality, Leisure, Sport & Tourism Education (IF = 1.76) 28 100306 - 100306 2021年06月 [査読有り]
担当区分:筆頭著者, 責任著者
Keita Kinoshita, Eric MacIntosh, Shintaro Sato
Physical Culture and Sport. Studies and Research 89 ( 1 ) 34 - 44 2021年03月 [査読有り]
担当区分:最終著者, 責任著者
Thriving in youth sport: the antecedents and consequences
Keita Kinoshita, Eric MacIntosh, Shintaro Sato
International Journal of Sport and Exercise Psychology (IF = 3.304) 1 - 21 2021年02月 [査読有り]
担当区分:最終著者, 責任著者
Athlete branding in less popular sport: A triadic approach
Ali Hasaan, Vajiheh Javani, Mücahit Fişne, Shintaro Sato
PODIUM Sport, Leisure and Tourism Review 9 ( 4 ) 70 - 96 2020年12月 [査読有り]
担当区分:最終著者, 責任著者
The effect of attribution on athlete scandals: Consumer responses toward scandalized athletes and endorsements
Sport Marketing Quarterly (IF = 2.72) 29 ( 4 ) 269 - 281 2020年12月 [査読有り]
担当区分:最終著者
Bang An, Munehiko Harada, Shintaro Sato
Journal of Sport & Tourism 1 - 16 2020年06月 [査読有り]
担当区分:最終著者
大学機関におけるeスポーツのプログラム化とeスポーツの研究動向
佐藤晋太郎
体育の科学 70 ( 3 ) 168 - 174 2020年03月
担当区分:筆頭著者
When Should a Brand Cut Ties With a Scandalized Endorser?
Shintaro Sato, Akiko Arai, Yosuke Tsuji, Mark Kay
Communication and Sport (IF = 1.29) 8 ( 2 ) 215 - 235 2020年02月 [査読有り]
担当区分:筆頭著者, 責任著者
A cross-cultural comparison of sports magazine covers between USA and Japan
Bizen, Y, Shintaro Sato, Palomba, A
Asian Sport Management Review 14 77 - 87 2020年 [査読有り]
Yam B. Limbu, Shintaro Sato
International Journal of Bank Marketing (IF = 2.20) 37 991 - 1003 2019年06月 [査読有り]
How Does the Negative Impact of an Athlete's Reputational Crisis Spill Over to Endorsed and Competing Brands? The Moderating Effects of Consumer Knowledge
Sato Shintaro, Ko Yong Jae, Chang Yonghwan, Kay Mark
COMMUNICATION & SPORT (IF = 1.22) 7 ( 3 ) 385 - 409 2019年06月 [査読有り]
担当区分:筆頭著者, 責任著者
Examining the youth multi-sport event environment: Implications toward athlete development and transitioning
MacIntosh, E, Kinoshita, K, Naraine, M, Shintaro Sato
Journal of Athlete Development and Experience 1 ( 2 ) 53 - 65 2019年 [査読有り]
Adventure tourism motivation and destination loyalty: A comparison of decision and non-decision makers
Sato Shintaro, Kim Hany, Buning Richard J, Harada Munehiko
Journal of Destination Marketing & Management (IF = 3.67) 8 74 - 81 2018年06月 [査読有り]
Shintaro Sato, Christina Gipson, Samuel Todd, Munehiko Harada
Journal of Sport and Tourism 22 ( 2 ) 173 - 186 2018年04月 [査読有り]
Exploring the relationship among leisure engagement, affective and cognitive leisure involvement, and subjective happiness: a mediating role of leisure satisfaction
Hideo Matsumoto, Shintaro Sato, Akira Asada, Koichi Chiashi
World Leisure Journal 60 ( 2 ) 111 - 126 2018年04月 [査読有り]
Assessing risk factors at local CrossFit events: From participants’ perspectives
Christina Gipson, Shintaro Sato, Trey Burdett
International Journal of Hospitality and Event Management 2 1 - 18 2018年 [査読有り]
Hot or cold? The effects of anger and perceived responsibility on sport fans’ negative word-of-mouth in athlete scandals
Shintaro Sato, Yong Jae Ko, Timothy Kellison
Journal of Global Sport Management 3 107 - 123 2018年 [査読有り]
Marketing football: Perspectives from the Japan football league (J. League)
Yoshifumi Bizen, Shintaro Sato
Routledge Handbook of Football Marketing 420 - 428 2017年01月 [査読有り]
Do snow-based sport participants intend to purchase products from environmentally friendly companies?
Shintaro Sato, Yong Jae Ko, Timothy Kellison, Munehiko Harada, Yoshifumi Bizen
Journal of Global Sport Management 2 182 - 195 2017年 [査読有り]
The adverse effect of doctors’ skepticism toward prescription drugs
Devon S. Johnson, Breagin K. Riley, Shintaro Sato
International Journal of Pharmaceutical and Healthcare Marketing 11 222 - 234 2017年01月 [査読有り]
Consumers' Comparative Evaluative Judgment of Athlete Endorsers
Shintaro Sato, Yong Jae Ko, Kyriaki (Kiki) Kaplanidou, Daniel P. Connaughton
JOURNAL OF SPORT MANAGEMENT (IF = 1.25) 30 ( 5 ) 553 - 565 2016年09月 [査読有り]
Sport team mascots as communication tools: Determinants of mascot twitter followers
Shintaro Sato
Global Sport Business Journal 4 11 - 23 2016年 [査読有り]
Athlete reputational crisis and consumer evaluation
Shintaro Sato, Yong Jae Ko, Chanmin Park, Weiting Tao
EUROPEAN SPORT MANAGEMENT QUARTERLY (IF = 1.78) 15 ( 4 ) 434 - 453 2015年08月 [査読有り]
レクリエーション専門志向化と主観的幸福感・レジャー満足度の関係性:アメリカ在住の釣り人を対象として
松本秀夫, 佐藤晋太郎, 浅田瑛, 千足耕一
海洋人間学雑誌 4 18 - 26 2015年 [査読有り]
スポーツ消費者の観戦目的特性と最終目的達成が満足度と幸せに与える影響
佐藤 晋太郎, 押見 大地, 原田 宗彦, 佐藤 幹寛, 朝倉 雅史, 高 鏞在
スポーツ科学研究 ( 12 ) 101 - 120 2015年 [査読有り]
Olympic and Paralympic Analysis 2020: Mega events, media, and the politics of sport
佐藤晋太郎( 担当: 分担執筆, 担当範囲: The Olympic & Paralympic sponsorship without category exclusivity)
Center for Sports Communication & Media 2021年09月
プロ野球「熱狂」のメカニズム : ファン行動とマネジメントの計算社会科学
佐藤晋太郎, 押見大地( 担当: 分担執筆, 担当範囲: 熱狂を生み出すために:スポーツマネジメントから見たファンの期待と影響)
東京大学出版会 2021年08月 ISBN: 9784130403030
Routledge Handbook of Football Marketing
Yoshifumi Bizen, Shintaro Sato( 担当: 分担執筆, 担当範囲: Marketing Football Perspectives from the Japan Football League (J. League))
Routledge 2017年03月
スポーツ白書
佐藤晋太郎( 担当: 分担執筆, 担当範囲: 米国におけるスポーツコミッションの現状)
笹川スポーツ財団 2017年
Sports Management and Sports Humanities
Shintaro Sato( 担当: 分担執筆, 担当範囲: Negative Information in Sport: Minimizing Crisis Damage)
Springer 2015年04月
スポーツ・ヘルスツーリズム
佐藤晋太郎( 担当: 分担執筆, 担当範囲: スポーツ・ヘルスツーリズムの研究動向)
2009年
国際会議リポート 第4回アジア・スポーツマネジメント学会(AASM)参加報告記
備前 嘉文, 石井 十郎, 佐藤 晋太郎
体育の科学 59 ( 3 ) 219 - 222 2009年03月
優秀研究賞
2017年09月 グローバル・スポーツマネジメント学会
2015年NASSM学生リサーチ・コンペティション
2015年06月 北米スポーツマネジメント学会 準優賞
Student Research Competition
2015年02月 米南部スポーツマネジメント学会 準優勝
健康・人間パフォーマンス学部リサーチコンペティション
2014年10月 フロリダ大学 最優秀賞
優秀留学生賞
2014年03月 フロリダ大学
スポーツライフにおけるワークライフインテグレーションとウェルビーイングの関係解明
日本学術振興会 科学研究費助成事業 基盤研究(C)
研究期間:
松本 秀夫, 鉄 多加志, 佐藤 晋太郎, 千足 耕一
参加型・観戦型スポーツと幸福感の関係の解明
日本学術振興会 科学研究費助成事業 若手研究
研究期間:
佐藤 晋太郎
アウトドアスポーツが消費者にもたらす心理的・行動的効果の系統的レビュー
早稲田大学 特定課題
研究期間:
観戦型スポーツと幸福感の関係の解明
早稲田大学 特定課題若手アーリーキャリア
研究期間:
観戦型スポーツと幸福感の関係の解明
早稲田大学 特定課題
研究期間:
The effectiveness of anthropomorphized mascots in team branding
North American Sport Marketing Association SMA Research Fund
研究期間:
University student athletes’ goal pursuits and self-regulatory behaviors
北海道バスケットボール協会
研究期間:
The effect of Rugby World Cup 2019 on residents’ psychological well-being: A mediating role of psychological capital
Sato, S, Kinoshita, K, Kim, M, Oshimi, D, Harada, M
発表年月: 2020年11月
Correlations between visual attention and consumer behaviour: An exploratory study with sports shoes and apparels
Ho Keat LENG, Yi Xian Philip PHUA, André RICHELIEU, Shintaro Sato, Sock Miang TEO-KOH, Yen-Chun LIN
International European Conference on Mathematics, Engineering, Natural & Medical Sciences
発表年月: 2022年02月
The impact of COVID-19 crisis on motivation and hiking intention of Generation Z in China: Moderating effects of perceived risk and coping appraisals
Yunfan Wu, Yi Zhang, Rena Kagami, Keita Kinoshita, Shintaro Sato
International European Conference on Mathematics, Engineering, Natural & Medical Sciences
発表年月: 2022年02月
Future of Mega-Events
佐藤晋太郎 [招待有り]
Korea Sports Promotion Foundation Global Sports Industry Conference
発表年月: 2021年12月
「スポーツ観戦」と「アウトドアスポーツ」が 心身に与える影響評価
佐藤晋太郎 [招待有り]
早稲田大学の研究者と新しい 価値づくりを 共に―Well-beingを実現する 人間科学・スポーツ科学研究の紹介フォーラム―
発表年月: 2021年12月
コロナ禍におけるスポーツ観戦需要 ―「スポーツ観戦需要等に関する調査」の二次分析―
舟橋弘晃, 古川拓也, 佐藤晋太郎
スポーツ産業学会
発表年月: 2021年08月
Tokyo at the Crossroads: The Past, Present, and Future of 2020 Olympic Games
佐藤晋太郎 [招待有り]
110th Ministry of Science and Technology (MOST) Taiwan Conference
発表年月: 2021年05月
ユースアスリートのウェルビーイングとスポーツ参加継続意図に影響を与える要因に関する研究
木下敬太, エリック・マッキントッシュ, 佐藤晋太郎
日本スポーツマネジメント学会
発表年月: 2021年03月
ラグビーワールドカップに関するツイート内容分析
関野弘一, 松岡宏高, 佐藤晋太郎
日本スポーツマネジメント学会
発表年月: 2021年03月
「これからのスポーツどうするミーティング ~みんなで話そう『スポーツがくれる明日へのチカラ』~」
佐藤晋太郎 [招待有り]
発表年月: 2021年02月
グループフロー研究の系統的レビュー
佐藤晋太郎, 木下敬太
日本スポーツマネジメント学会
発表年月: 2020年
A buffering effect of mental toughness on the link between youth athletes’ basic psychological need thwarting and thriving
Kinoshita, K, MacIntosh, E, Sato, S
2020 North American Society for the Psychology of Sport and Physical Activity Conference
発表年月: 2020年
Thriving in youth sport: investigating the motivation, intention to continue, well-being, and goal progress
Kinoshita, K, MacIntosh, E, Sato, S
2020 North American Society for the Psychology of Sport and Physical Activity Conference
発表年月: 2020年
Investigating the relations of hedonic and eudaimonic motives with thriving in competitive youth sport: Cross-cultural study in Canada and Japan
Kinoshita, K, MacIntosh, E, Sato, S
2020 Association for Applied Sport Psychology
発表年月: 2020年
Investigating the possible positive effects of avoidance goals on goal attainment through effort
Kinoshita, K, MacIntosh, E, Sato, S, Orlick, T
2018 North American Society for the Psychology of Sport and Physical Activity
発表年月: 2018年
Consumer Judgment of Sponsoring Companies' Response Strategies during Endorser Transgressions
Sato, S
2017 Spring Feliciano School of Business Research Colloquium
発表年月: 2017年
Endorsed Brands’ Appropriate Response Strategies to Athlete Endorser Transgressions
Sato, S, Arai, A, Tsuji, Y, Jensen, R. W
2017 North American Society for Sport Management Conference
発表年月: 2017年
Mitigating the effects of stereotype on consumer judgment of athlete expertise: The role of objective cue
Yoon, Y, Sato, S, Yilmaz, S
2016 Global Sport Business Association Conference
発表年月: 2016年
Athlete endorser scandals and consumer judgment of endorsed brands: A perspective from accessibility-diagnosticity model
Sato, S, Arai, A, Tsuji, Y
2016 Global Sport Business Association Conference
発表年月: 2016年
スクーバダイビングにおける専門志 向化と主観的幸福感の関係:レジャー満足度を媒介変数として
松本秀夫, 佐藤晋太郎, 浅田瑛, 千足耕一
日本海洋人間学会
発表年月: 2016年
Sport team mascots as communication tools: Determinants of mascot twitter followers
Yoon, Y, Sato, S, Goldsmith, A
2016 Sport Entertainment & Venue Tomorrow Conference
発表年月: 2016年
The effect of the anthropomorphism on sport consumers’ responses toward team’s performance
Ko, Y. J, Jang, E. W, Sato, S
2016 North American Society for Sport Management Conference
発表年月: 2016年
Does doing good shield against athlete scandals? The effect of positive associations on consumer judgment and behavior toward scandalized athletes
Sato, S, Ko, Y. J, Kaplanidou, K, Connaughton, D
2016 North American Society for Sport Management Conference
発表年月: 2016年
The impact of star athlete endorser on perceived expertise of other athletes: An assimilation-contrast approach
Sato, S, Ko, Y. J
2015 Southern Sport Management Conference
発表年月: 2015年
Consumers’ sequential judgment in athlete endorsement: The moderating role of brand endorser group
Sato, S, Ko, Y. J
2015 HHP Research Symposium, Gainesville
発表年月: 2015年
The relationship among anger, perceived responsibility, and negative word-of-mouth in the athlete scandal context
Sato, S, Ko, Y. J, Egberts, J, Park, C
2015 North American Society for Sport Management Conference
発表年月: 2015年
Consumer comparative evaluative judgments of athlete endorsers
Sato, S, Ko, Y. J
2015 North American Society for Sport Management Conference
発表年月: 2015年
Source nationality, authority and credibility: A multi-national experiment using the Diaoyu/Senkaku Island Dispute
Anderson, K, Zhang, A, Sato, S, Matsumoto, H
2015 Association for Education in Journalism and Mass Communication
発表年月: 2015年
非営利組織が主導するスポーツ コミッションの可能性と課題―中小自治体の日米事例比較による検討―
松橋崇史, 束原文郎, 浅田瑛, 佐藤晋太郎
日本スポーツ産業学会
発表年月: 2015年
東京2020開催に伴うQOL (クオリティ・オブ・ライフ) とイベントの支持に関する 縦断的研究―先行研究の検討―
澤井和彦, 束原文郎, キリヤキ・カプラニドウ, 佐藤晋太郎, 間野義之
日本スポーツ産業学会
発表年月: 2015年
Institutional environment influencing the establishment of sport commissions in small and medium sized municipalities: A comparison between Japan and the Florida state
Tsukahara, F, Matsuhashi, T, Asada, A, Sato, S
2015 European Association for Sport Management Conference
発表年月: 2015年
Is less always more: Exploring the behavioral implications of counterfactuals in professional athletic performance
Yilmaz, S, Sato, S, Ko, Y. J
2015 HHP Research Symposium, Gainesville
発表年月: 2015年
Sport tourists’ motivation, satisfaction, and destination loyalty: A case of white water rafting tourism in Japan
Sato, S, Yilmaz, S, Ko, Y. J
2015 HHP Research Symposium
発表年月: 2015年
レクリエーション専門志向化と 主観的幸福感・レジャー満足度の関係-アメリカ在住の釣り人を対象に-
松本秀夫, 佐藤晋太郎, 浅田瑛, 千足耕一
日本 レジャー・レクリエーション学会
発表年月: 2014年
he moderating role of consumer expertise in sport scandal contexts
Sato. S, Ko, Y. J, Park
2014 HHP Research Symposium
発表年月: 2014年
Negative publicity of athlete endorsers and spillover effects: The moderating role of consumer expertise.
Sato, S, Ko, Y. J, Park, C
2014 North American Society for Sport Management Conference
発表年月: 2014年
The effects of athlete scandals on emotion, cognition, and negative WOM intention
Sato, S, Ko, Y. J
Fall 2014 HHP Graduate Student Research Symposium
発表年月: 2014年
Recreation specialization and anglers' well-being
Matsumoto, H, Sato, S, Janelle, C. M, Chiashi, K
2014 World Leisure Congress
発表年月: 2014年
An analysis of environmental stewardship and consumer behavior among sport participants
Sato, S, Kellison, T. B, Ko, Y. J
2014 SMAANZ 20th Anniversary Conference
発表年月: 2014年
An examination of effective athlete crisis response strategies
Sato, S, Ko, Y. J, Park, C, Tao, W
2013 Sport Marketing
発表年月: 2013年
The role of consumer involvement in environment and word of mouth/e-word of mouth intentions among outdoor sport recreationists
Sato, S, Harada, M, Ko, Y. J
2012 North American Society for Sport Management Conference
発表年月: 2012年
An examination of the relationship between outdoor recreationists’ involvement, place attachment, environmentally responsible behavior and e-/WOM: Focusing on mediating effects of environmentally responsible behavior
Sato, S, Ko, Y. J
2011 HHP Research Symposium
発表年月: 2011年
Jリーグ 観戦者における経験価値分析
齋藤れい, 原田宗彦, 広瀬盛一, 原田尚幸, 大西孝之, 佐藤晋太郎
日本スポーツマネジメント学会
発表年月: 2009年
スポーツ合宿団体の特性に関する 研究―特に合宿地魅力条件と団体参加理由に着目して―
押見大地, 原田宗彦, 佐藤晋太郎, 石井十郎
スポーツ経営学会
発表年月: 2009年
スポーツ合宿地の意思決定と評価 に関する研究―新潟県内4市を事例として―
石井十郎, 原田宗彦, 佐藤晋太郎, 押見大地
日本体育・スポーツ経営学会
発表年月: 2009年
ニセコツーリストの観光動機に関する研究: 観光 動機・満足度・目的地ロイヤルティの関係モデルの検討
佐藤晋太郎, 原田宗彦
日本体育・スポーツ 経営学会
発表年月: 2008年
知覚価値測定尺度SERV-PERVALを援用したスポーツ ツーリストの再訪モデルの検証―ニセコウィンタースポーツツーリズムに着目してー
佐藤晋太郎, 原田宗彦
日本スポーツ産業学会
発表年月: 2008年
A study of sport tourists' intention to revisit
Sato, S, Harada, M
2008 Asian Association for Sport Management Conference
発表年月: 2008年
A study of characteristics of decision-makers in sport tourist groups
Sato, S, Harada, M
2008 International Council on Health, Physical Education and Recreation Conference
発表年月: 2008年
Trends in research in sport tourism
Sato, S, Harada, M
2007 Taiwan Sport Management Association Annual Conference
発表年月: 2007年
スポーツツーリズムの研究動向: 目的地に着目した 先行研究のレビュー‐
佐藤晋太郎, 原田宗彦
日本体育・スポーツ経営学会
発表年月: 2007年
bjリーグ大阪エヴェッサのブランドイメージに関する研究: 親和図法を用いた分析 例
藤原直幸, 原田宗彦, 浅野豊, 佐藤晋太郎, 崔鐘午, 手塚美奈, 富士原崇, 工藤雄
日本スポーツ産業学会
発表年月: 2006年
アメリカにおける釣り人の専門 志向化とレジャー満足度
松本秀夫, 佐藤晋太郎, 浅田瑛, 千足耕一
日本海洋人間学会
2020年
2020年
Sport Marketing & Promotion
早稲田大学
Research in Sport Management (Graduate)
早稲田大学
Sport Finance & Economics (Graduate)
早稲田大学
Sport Consumer Psychology
早稲田大学
Sport Communication & Promotion (Graduate)
早稲田大学
Introduction of Sport Management
早稲田大学
Fundamentals of Sport Management (Graduate)
早稲田大学
Digital Customer Experience Management (MBA)
Montclair State University
Sports Marketing & Management (MBA)
Montclair State University
Integrated Marketing Communications (MBA)
Montclair State University
Sports Marketing & Management
Montclair State University
Introduction to Marketing
Montclair State University
Facilities in Sports, Events & Tourism Industries
Montclair State University
Marketing Strategies in Sports, Events & Tourism Industries
Montclair State University
International Tourism Marketing
Montclair State University
Sport Business Operations
Georgia Southern University
Facility & Event Management
Georgia Southern University
Economics of Sport
Georgia Southern University
Intro to Sport Management
Georgia Southern University
Sport Marketing
University of Florida
日本スポーツマネジメント学会 運営委員
日本スポーツマネジメント学会 スポーツマネジメント研究編集委員
Journal of Global Sport Management Editorial Board Member
Journal of Consumer Behaviour Editorial Board Member
Sport Marketing Quarterly Editorial Board Member
International Journal of Sports Marketing and Sponsorship Editorial Board Member
Naomi Osaka faces biggest challenge of her career at Olympics — on and off the court
新聞・雑誌
執筆者: 本人以外
Japan Times Japan Times
2021年07月
検証コロナ時代
新聞・雑誌
愛媛新聞
高3断ち切られた舞台
2021年03月
イベント開催都市住民の幸福度
会誌・広報誌
執筆者: 本人以外
早稲田大学
2021年01月
IOC encouraged to involve UN in decision on Tokyo Olympics future amid coronavirus pandemic
インターネットメディア
ABC News ABC News
2021年01月