ハーツハイム ブライアン ヒカリ (ハーツハイム ブライアン ヒカリ)

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所属

国際学術院 国際教養学部

職名

講師(専任)

学位 【 表示 / 非表示

  • UCLA   PhD

経歴 【 表示 / 非表示

  • 2017年04月
    -
    継続中

    Waseda University   School of International Liberal Studies/Graduate School of Culture and Communication Studies   Assistant Professor

  • 2014年04月
    -
    2017年03月

    Reitaku University   Faculty of Foreign Studies   Assistant Professor

  • 2012年10月
    -
    2014年03月

    KLab Games   Planner

  • 2007年09月
    -
    2012年01月

    UCLA   Department of Film, TV, and Digital Media   Research/Teaching Associate

 

研究分野 【 表示 / 非表示

  • 美学、芸術論

論文 【 表示 / 非表示

  • Making of a Mangaka: Industrial Reflexivity and Shueisha’s Weekly Shônen Jump

    ハーツハイム ブライアン ヒカリ

    Television and New Media   22 ( 5 ) 570 - 587  2021年07月

  • Toriko’s Database World

    ハーツハイム ブライアン ヒカリ

    International Journal of Comic Art   19 ( 1 ) 499 - 524  2017年

  • Pretty Cure and the Magical Girl Media Mix

    Bryan Hikari Hartzheim

    JOURNAL OF POPULAR CULTURE   49 ( 5 ) 1059 - 1085  2016年10月

    DOI

  • Training Grounds: Postwar Manga Magazines and Shueisha’s Weekly Shônen Jump

    ハーツハイム ブライアン ヒカリ

    Reitaku Review   21   3 - 22  2015年

  • Tsuruko Aoki: Wife, Lover, Transcultural Star (visual essay)

    ハーツハイム ブライアン ヒカリ

    Mediascape   Winter  2011年

書籍等出版物 【 表示 / 非表示

  • "Transmedia to Go: Licensed Mobile Gaming in Japan" in The Franchise Era: Managing Media in the Digital Economy

    ハーツハイム ブライアン ヒカリ( 担当: 単著)

    Edinburgh University Press  2019年

  • "Introduction: The Franchise Era" in The Franchise Era: Managing Media in the Digital Economy

    ハーツハイム ブライアン ヒカリ

    Edinburgh University Press  2019年

  • The Franchise Era: Managing Media in the Digital Economy

    ハーツハイム ブライアン ヒカリ

    Edinburgh University Press  2019年

  • "Katamari Damacy" in The 100 Greatest Video Game Franchises

    ハーツハイム ブライアン ヒカリ( 担当: 単著)

    Rowman and Littlefield  2017年

  • "Solid Snake" in The 100 Greatest Video Game Characters

    ハーツハイム ブライアン ヒカリ( 担当: 単著)

    Rowman and Littlefield  2017年

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特定課題研究 【 表示 / 非表示

  • Hideo Kojima: Meta-Cinematic Game Design

    2017年  

     概要を見る

    The special research grant greatly helped me in my research on Hideo Kojima’s game design. In particular, with the aid of the grant, I was able to access important and expensive primary materials that have long gone out of print, including original copies of games for defunct systems; official and fan-produced manuals and guidebooks; special edition versions of games; multiple making-of books; design documents and design document software; audio CDs which feature staff comments; and various periodicals with interviews with Kojima and his staff. Playing these games and reading the interviews and production notes found within the various guidebooks and manuals has allowed me to understand Kojima and his teams’ design process to a more comprehensive degree, especially in his role as a game director, one of two key roles (the other being a subversive designer) I will be writing about this year.

 

現在担当している科目 【 表示 / 非表示

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