研究分野
-
外国語教育
2024/12/21 更新
An fMRI study examining the role of the extended amygdala and amygdala in emotion and inhibitory control in native versus second language processing.
Maya Sugita-McEown, Michiru Makuuchi, Taiga Naoe, James Ellinger, W L Quint Oga-Baldwin, Kristopher McEown
PloS one 19 ( 11 ) e0310129 2024年 [国際誌]
Kristopher McEown, Maya Sugita McEown, W. L. Quint Oga-Baldwin
Current Psychology 2023年02月
The Importance of an Autonomy-Supportive Workplace and Engaged Students for Language Teachers’ Self-Determination and Engagement
Xijia Zhang, Kim Noels, Maya Sugita-McEown
JOURNAL FOR THE PSYCHOLOGY OF LANGUAGE LEARNING 4 ( 1 ) 2022年06月 [査読有り]
Maya Sugita-McEown, Kristopher McEown
Journal of Multilingual and Multicultural Development 40 ( 10 ) 934 - 949 2019年11月
Learning from authoritarian teachers: Controlling the situation or controlling yourself can sustain motivation
Chaffee, Noels, Sugita McEown
Studies in Second Language Learning and Teaching 4 355 - 387 2014年
Motivational influences surrounding:Secondary school EFL students
Maya Sugita, Osamu Takeuchi
外国語教育メディア学会紀要 47 181 - 203 2010年
A review on language learning motivation research: To explore the issues for future research
外国語教育学研究科紀要『千里への道』 7 2009年
On the motivational influences that cause positive EFL learning outside the classroom
Maya Sugita
JACET Journal 47 ( 47 ) 81 - 93 2008年
中学校英語授業における動機づけ方略: 教員の視点から
英語授業実践学の展開-斎藤栄二先生御退職記念論文集 2007年
Verbal encouragements for motivating EFL learners: A classroom research
Maya Sugita, Osamu Takeuchi
JACET Bulletin 43 ( 43 ) 59 - 71 2006年
Culture, autonomy and the self in language learning. in The impact of self-concept on language learning
K. Csizer, M. Magid( 担当: 分担執筆)
Multilingual Matters 2014年
At the interface of the socio-educational model, self-determination theory, and the L2 motivational self system model in The impact of self-concept on language learning
K. Csizer, M. Magid( 担当: 分担執筆)
Multilingual Matters 2014年
外国語教育研究ハンドブック―研究手法のより良い理解のために第7章分散分析入門(2) -独立変数が2つ以上ある場合には
編著者, 竹内理, 水本篤 著者, 杉田麻哉
2012年05月
Self-regulatory processes among Japanese EFL learners in CLIL course contexts
Sugita McEown, McEown
The Third International Conference on Situating Strategy Use (Japan)
発表年月: 2019年10月
大学英語学習者を対象とした内容言語統合型学習に関する縦断調査
マキュワン麻哉
基盤研究B シンポジウム
発表年月: 2019年03月
Self-determination for all language learners
Maya Sugita McEown, Quint Oga Baldwin
Psychology of Language Learning conference (PLL3)
発表年月: 2018年06月
Incorporating the Inclusive L2 Self into Self-Related Motivations in a Japanese EFL Context
Maya Sugita McEown, Kristopher Scott McEown
International Symposium on Education and Social Sciences
発表年月: 2018年06月
What is 'self" in the Japanese EFL context
Maya Sugita McEown
動機づけ研究会(東京)
発表年月: 2017年04月
The importance of a supportive workplace and engaged students for ESL instructors' teaching motivation
Kimberly Noels, Dayuma Vargas Lascano, Maya Sugita McEown
Psychology of Language Learning conference (PLL2)
発表年月: 2016年08月
Research on motivation From practice to theory
動機づけ研究会(関西)
発表年月: 2016年06月
A comparison of self-determined language learning motivation in Japan and Canada
Chaffee, K. E, Kimberly Noels, Maya Sugita McEown, Atsushi Mizumoto, Osamu Takeuchi
The International Association for Cross-Cultural Psychology
発表年月: 2014年07月
Learning from authoritarian teachers: Controlling the situation or controlling yourself can sustain motivation
Chaffee, K. E, Kimberly Noels, Maya Sugita McEown
The International Association of Language and Social Psychology
発表年月: 2014年06月
Accommodating to the learning environment: secondary control, self-determined motivation, and academic engagement
The society for personality and social psychology
発表年月: 2013年01月
Motivating students to learn a second language
ATESL Conference 2012
発表年月: 2012年11月
Motivational flow and teachers teaching styles: Self- determination theory
TESL Canada 2012
発表年月: 2012年10月
Changes in perceptions: Motivation, teaching styles, engagement
TESL Canada 2012
発表年月: 2012年10月
Motivational strategy: Its effectiveness and features in the EFL classroom.
The 16th World Congress of Applied Linguistics
発表年月: 2011年08月
Emotional intelligence as a mediator between positive and negative emotions and neuro-cognitive performance among Japanese EFL learners
研究期間:
大学英語学習者を対象とした内容言語統合型学習に関する縦断調査
日本学術振興会 科学研究費助成事業
研究期間:
西田 理恵子, マキュワン 麻哉, RYAN STEPHEN, 入江 恵, 八島 智子, オオガボールドウィン クィント
「大学英語学習者を対象とした内容言語統合型学習に関する縦断調査
日本学術振興会
研究期間:
Language Motivation and Culture beyond Personality Traits
日本学術振興会
研究期間:
Language Motivation and Culture beyond Personality Traits
研究期間:
教育・総合科学学術院 大学院教育学研究科
Click to view the Scopus page. The data was downloaded from Scopus API in December 20, 2024, via http://api.elsevier.com and http://www.scopus.com .