経歴
-
2019年04月-継続中
早稲田大学 国際教養学部 教授
-
2017年04月-2019年03月
早稲田大学 国際教養学部 准教授
-
2012年09月-2017年03月
上智大学 国際教養学部国際教養学科 准教授
-
2010年09月-2012年08月
エマーソン大学 専任講師
-
2005年08月-2010年08月
ジョージア大学 専任講師
2025/01/02 更新
早稲田大学 国際教養学部 教授
早稲田大学 国際教養学部 准教授
上智大学 国際教養学部国際教養学科 准教授
エマーソン大学 専任講師
ジョージア大学 専任講師
ミシガン州立大学 その他(大学院) マスメディアPh.D.プログラム
ボストン大学 その他(大学院) マスコミュニケーション学科
アメリカン大学 その他(学部) パブリックコミュニケーション学科
International Communication Association
American Academy of Advertising
Association for Education in Journalism and Mass Communication
日本マーケティング学会
マーケティングコミュニケーション、消費者心理
Mariko Morimoto
Journal of Promotion Management 1 - 30 2023年11月 [査読有り]
Mariko Morimoto
Journal of International Consumer Marketing 1 - 15 2022年04月 [査読有り]
担当区分:筆頭著者, 責任著者
Consumers' information control and privacy concerns in personalised social media advertising
Mariko Morimoto
International Journal of Internet Marketing and Advertising 17 ( 3/4 ) 325 - 325 2022年 [査読有り]
Mariko Morimoto
International Journal of Advertising 40 ( 3 ) 431 - 451 2021年04月 [査読有り]
担当区分:筆頭著者, 責任著者
Advertising Education in Japan: Challenges in the Age of Globalization
Mariko Morimoto
Journal of Advertising Education 23 ( 2 ) 144 - 150 2019年11月 [招待有り]
担当区分:筆頭著者, 責任著者
Congruence and celebrity endorser credibility in Japanese OTC drug advertising
Mariko Morimoto
International Journal of Pharmaceutical and Healthcare Marketing 12 234 - 250 2018年09月 [査読有り]
担当区分:筆頭著者, 責任著者
Mariko Morimoto
Journal of Promotion Management 23 ( 4 ) 575 - 591 2017年07月 [査読有り]
担当区分:筆頭著者, 責任著者
Personalization, perceived intrusiveness, irritation, and avoidance in digital advertising
Mariko Morimoto
Digital Advertising: Theory and Research, Third Edition 110 - 123 2017年01月
担当区分:筆頭著者, 責任著者
Mariko Morimoto
Routledge Handbook of Japanese Business and Management 251 - 259 2016年02月
担当区分:筆頭著者, 責任著者
Content Characteristics of OTC Drug Advertising in Japan: A Comparison between TV Commercials and OTC Drug Websites
森本 真理子
Proceedings of the 2016 Conference of the American Academy of Advertising 109 - 109 2016年 [査読有り]
担当区分:筆頭著者, 責任著者
森本 真理子
Sophia International Review 37 ( 37 ) 37 - 49 2015年
Advertising Regulation in Japan
Mariko Morimoto
The Global Advertising Regulation Handbook 206 - 219 2014年 [招待有り]
担当区分:筆頭著者, 責任著者
Consumers’ Use of Blogs as Product Information Sources: From Need-for-Cognition Perspective
Morimoto, Mariko, Carrie S. Trimble
Marketing Management Journal 22 ( 2 ) 45 - 60 2012年09月 [査読有り] [国際誌]
担当区分:筆頭著者
Mariko Morimoto
Journal of Promotion Management 18 ( 2 ) 254 - 274 2012年04月 [査読有り] [国際誌]
担当区分:筆頭著者, 責任著者
Susan Chang, Mariko Morimoto
Journal of Promotion Management 17 ( 3 ) 360 - 376 2011年07月 [査読有り] [国際誌] [国際共著]
担当区分:最終著者, 責任著者
Mariko Morimoto, Wendy Macias
Journal of Internet Commerce 8 137 - 160 2009年07月 [査読有り]
担当区分:筆頭著者, 責任著者
Mariko Morimoto, Susan Chang
Journal of International Consumer Marketing 21 ( 3 ) 173 - 187 2009年04月 [査読有り] [国際誌] [国際共著]
担当区分:筆頭著者, 責任著者
Carrie la Ferle, Mariko Morimoto
Howard Journal of Communications 20 147 - 166 2009年04月 [査読有り]
Psychological Factors Affecting Perceptions of Unsolicited Commercial E-mail
Mariko Morimoto, Susan Chang
Journal of Current Issues & Research in Advertising 31 ( 1 ) 63 - 73 2009年03月 [査読有り] [国際誌] [国際共著]
担当区分:筆頭著者, 責任著者
Mariko Morimoto, Carrie La Ferle
Journal of Current Issues and Research in Advertising 30 49 - 60 2008年01月 [査読有り]
担当区分:筆頭著者, 責任著者
Considerations for Integrated Marketing Communication Education: The Need and Expectations from the Workplace
森本 真理子
Journal of Advertising Education 11 ( 2 ) 32 - 48 2007年 [査読有り]
Consumers’ Attitudes Toward Unsolicited Commercial E-mail and Postal Direct Mail Marketing Methods
Mariko Morimoto, Susan Chang
Journal of Interactive Advertising 7 ( 1 ) 1 - 11 2006年09月 [国際誌] [国際共著]
担当区分:筆頭著者, 責任著者
Advertising Evaluations of Asian Americans
森本 真理子
Proceedings of the 2005 Conference of the American Academy of Advertising 5 - 5 2005年 [査読有り]
Caucasian Models in Luxury Product Advertisements: Attitudes of Japanese Female Consumers
森本 真理子
Proceedings of the 2004 Conference of the American Academy of Advertising 108 - 115 2004年 [査読有り]
Effects of media formats on emotions and impulse buying intent
T Adelaar, S Chang, KM Lancendorfer, B Lee, M Morimoto
JOURNAL OF INFORMATION TECHNOLOGY 18 ( 4 ) 247 - 266 2003年12月 [査読有り]
Representations of Asian Americans in Magazine Advertisements
森本 真理子
2002 Conference Proceedings of the American Academy of Advertising 138 - 147 2002年 [査読有り]
Cultural Influence on Online Personal Information Disclosure: A Case of Japanese Consumers
Mariko Morimoto
73rd annual conference of the International Communication Association (Toronto, ON) International Communication Association
発表年月: 2023年05月
Social Media Advertising and Consumers’ Online Privacy Concerns in Japan: The Case of Personalized Advertising
Mariko Morimoto [招待有り]
Transforming Advertising in the New Media Landscape: Perspectives for Asia Pacific, Nanyang Technological University
発表年月: 2019年05月
Celebrity Endorsement in OTC Drug Advertising in Japan: The Relationship between Congruency and Perceived Endorser Credibility
Mariko Morimoto
2018 Conference of the American Academy of Advertising
発表年月: 2018年03月
Examining Ad Appeals in Over-the-Counter Drug Advertising in Japan
Mariko Morimoto
Annual Conventions of the Association for Education in Journalism and Mass Communication
発表年月: 2016年08月
Content Characteristics of OTC Drug Advertising in Japan: A Comparison between TV Commercials and OTC Drug Websites
Mariko Morimoto
2016 Conference of the American Academy of Advertising
発表年月: 2016年03月
健康医療アプリ受容傾向の先行要因について:信頼性とプライバシー理論からの探究
日本学術振興会 科学研究費助成事業
研究期間:
森本 真理子
消費者のプライバシー・パラドックスとパーソナルデータ開示の関係の理論的発展
日本学術振興会 科学研究費助成事業 基盤研究(C)
研究期間:
森本 真理子
International Communications and Culture I S (Marketing Communication and Persuasion)
大学院国際コミュニケーション研究科
2024年 春学期
International Communications and Culture I F (Marketing Communication and Persuasion)
大学院国際コミュニケーション研究科
2024年 秋学期
大学院国際コミュニケーション研究科
2024年 秋学期
大学院国際コミュニケーション研究科
2024年 春学期
大学院国際コミュニケーション研究科
2024年 秋学期
大学院国際コミュニケーション研究科
2024年 春学期
International Communications and Culture II F (Marketing Communication and Persuasion)
大学院国際コミュニケーション研究科
2024年 秋学期
International Communications and Culture II S (Marketing Communication and Persuasion)
大学院国際コミュニケーション研究科
2024年 春学期
Editorial Review Board, Journal of Advertising Education
査読等
Journal of Advertising Education
Editorial Review Board, Journal of Promotion Management
査読等
Journal of Promotion Management
Editorial Review Board, Journal of Interactive Advertising
査読等
Journal of Interactive Advertising
Editorial Review Board, International Journal of Advertising
査読等
International Journal of Advertising
商学学術院 商学部
国際学術院 国際コミュニケーション研究科
Click to view the Scopus page. The data was downloaded from Scopus API in January 01, 2025, via http://api.elsevier.com and http://www.scopus.com .