経歴
-
2014年04月-継続中
早稲田大学 グローバルエデュケーションセンター 准教授
-
2011年04月-2014年03月
早稲田大学オープン教育センター 助教
-
2008年04月-2011年03月
立命館大学言語教育センター 外国語嘱託講師
-
2005年04月-2008年03月
早稲田大学メディアネットワークセンター 助手
2024/11/23 更新
早稲田大学 グローバルエデュケーションセンター 准教授
早稲田大学オープン教育センター 助教
立命館大学言語教育センター 外国語嘱託講師
早稲田大学メディアネットワークセンター 助手
早稲田大学 教育学研究科 教科教育学専攻
早稲田大学 教育学研究科 英語教育専攻
早稲田大学 教育学部 英語英文学科
全国英語教育学会
外国語教育メディア学会
言語テスト
学習者コーパス
自動採点
大学英語教育学会(JACET)新人賞
2012年09月
日本テスト学会第5回大会大会発表賞
2007年12月
Automated speech scoring of dialogue response by Japanese learners of English as a foreign language
Yuko Hayashi, Yusuke Kondo, Yutaka Ishii
Innovation in Language Learning and Teaching 1 - 15 2023年05月
Exploring L2 Spoken Developmental Measures: Which Linguistic Features Can Predict the Number of Words?
英語コーパス研究 29 1 - 18 2022年 [査読有り]
担当区分:最終著者
Development of an Automated Speech Scoring System: A Comparison With Human Raters
外国語教育メディア学会機関誌 58 17 - 41 2021年 [査読有り]
Issues in the Evaluation and the Measurement of Learner Language
Kondo, Y
Learner Corpus Studies in Asia and the World 5 2020年12月 [招待有り]
担当区分:筆頭著者
Constructing a longitudinal learner corpus to track L2 spoken English
Abe, M, Kondo, Y
Journal of Modern Languages 29 2019年 [査読有り]
英語学習者の発話自動採点システムの開発と英語教育プログラムへの導入可能性の検討
近藤悠介, 石井雄隆
Language Education & Technology 54 ( 54 ) 23 - 40 2017年06月 [査読有り]
A method for reducing burden imposed on human raters in the construction of automated scoring systems for second language learners' speech
Kondo, Y
Selected Papers of the 17th Conference of Pan-Pacific Association of Applied Linguistics 54 - 61 2013年03月 [査読有り]
The development of automatic speech evaluation system for learners of English
Kondo, Y
2010年 [査読有り]
Examination of rater training effect and rater eligibility in L2 performance assessment
Kondo, Y
Journal of Pan-Pacific Association of Applied Linguistics 14 ( 2 ) 1 - 23 2010年 [査読有り]
担当区分:筆頭著者
英語教育における自動採点 : 現状と課題
石井, 雄隆, 近藤, 悠介, 石岡, 恒憲, 金田, 拓, 小島, ますみ, 小林, 雄一郎, 永田, 亮( 担当: 編集, 担当範囲: 第2章「言語テストと自動採点」、第6章「教室における指導と自動採点」)
ひつじ書房 2020年10月 ISBN: 9784823410604
ICTを活用した英語アカデミック・ライティング指導 : 支援ツールの開発と実践
( 担当: 分担執筆, 担当範囲: 3. AWSuM開発過程の自動化に関する検討)
2017年03月 ISBN: 9784764711679
英語教育の実践的探究
中野美知子( 担当: 分担執筆, 担当範囲: 第13章「英語学習者を対象とした発話自動採点システム」)
渓水社(広島) 2015年02月 ISBN: 4863272863
Language, Culture, and Information Technology
Kondo, Y. Ishii, Y( 担当: 分担執筆, 担当範囲: 7. Bridging the Gap Between Second Language Acquisition Research and the Development of Automated Scoring System for Second Language Speech)
Bookman Books 2014年
外国語教育の周辺技術と今後の可能性 トピック2: 自動採点
近藤悠介 [招待有り]
外国語教育メディア学会(LET)第61回全国研究大会
発表年月: 2022年08月
談話完成タスクを用いた英語発話自動採点システムの構築
林裕子, 近藤悠介, 石井雄隆
全国英語教育学会第46回長野研究大会
発表年月: 2021年08月
学習者言語の評価に関する諸問題
近藤悠介 [招待有り]
学習者コーパス国際シンポジウム
発表年月: 2020年08月
A longitudinal study of novice learners' development of complexity
Abe, M, Kondo, Y, Fujiwara, Y, Kobayashi, Y
Teaching and Learner Corpora 2020
発表年月: 2020年07月
A longitudinal study of novice learners' development of fluency and pronunciation
Abe, M, Kondo, Y, Kobayashi, Y, Murakami, A, Fujiwara, Y
Learner Corpus Research 2019
発表年月: 2019年09月
Introduction to word embedding for learner language wranglers
Kondo, Y
Methodology Special Interest Group in The Japan Association for Language Education & Technology
発表年月: 2019年06月
Predicting EFL learners’ oral proficiency levels in monologue tasks
Kobayashi, Y, Kondo, Y, Abe, M
Asia Pacific Corpus Linguistics Conference 2018
発表年月: 2018年09月
日本人英語学習者のパフォーマンス能力の縦断的調査
阿部真理子, 亘理陽一, 近藤悠介, 福田純也, 天野修一, 石井雄隆, 田村祐
外国語教育メディア学会(LET)第58回全国研究大会
発表年月: 2018年08月
Initial findings from a longitudinal learner corpus: A year-long development of L2 speaking performance
Abe, M, Kondo, Y, Kobayashi, Y, Murakami, A, Fujiwara, Y
Teaching and Learning Corpora 2018
発表年月: 2018年07月
In the age of AI, does pronunciation matter?
Kondo, Y [招待有り]
World English Forum
発表年月: 2018年05月
Pythonを使用した統計、自然言語処理、文法理論の入門科目に関する実践報告
近藤悠介
外国語教育メディア学会(LET)関西支部メソドロジー研究部会2017年度第2回研究会
発表年月: 2018年01月
テクノロジーと教育・学習・評価-自然言語処理・学習支援システム・自動採点の観点から-
石井雄隆, 金丸敏幸, 小野雄一, 近藤悠介 [招待有り]
外国語教育メディア学会(LET)関東支部第139回(2017年度秋季)研究大会
発表年月: 2017年11月
ムーブ・タグ自動付与システムの開発
近藤悠介
外国語教育メディア学会メソドロジー研究部会2016年度第4回研究会
発表年月: 2017年01月
パフォーマンス評価も自動採点で大丈夫?
近藤 悠介 [招待有り]
FLExICTカンファレンス
発表年月: 2016年09月
コンピュータによる発話自動採点の導入可能性を考える: MyETの利用調査
近藤悠介, 石井雄隆
外国語教育メディア学会(LET)関西支部関西支部春季大会
発表年月: 2016年05月
英語教育における高大接続に向けた発話自動採点システムの構築と運用
日本学術振興会 科学研究費助成事業
研究期間:
林 裕子, 近藤 悠介, 石井 雄隆
縦断的コーパスを用いたスピーキング力の発達プロセスと発達要因に関する実証的研究
日本学術振興会 科学研究費助成事業 基盤研究(C)
研究期間:
阿部 真理子, 小林 雄一郎, 近藤 悠介, 藤原 康弘
CBT対応の英語発話自動採点システムの構築:指導と評価一体化の高大接続に向けて
日本学術振興会 科学研究費助成事業 基盤研究(C)
研究期間:
林 裕子, 近藤 悠介, 石井 雄隆
学習者コーパスと連携した自動採点システムの開発と産出能力に関する測定・評価の検証
日本学術振興会 科学研究費助成事業 基盤研究(C)
研究期間:
近藤 悠介, 小林 雄一郎, 川口 勇作, 石井 雄隆, APPEL RANDY
日本学術振興会 科学研究費助成事業 基盤研究(B)
研究期間:
水本 篤, 久留 友紀子, 今尾 康裕, 大野 真澄, 保田 幸子, 住 政二郎, 金丸 敏幸, 近藤 悠介
日本学術振興会 科学研究費助成事業 基盤研究(C)
研究期間:
近藤 悠介, 中野 美知子, 吉田 諭史, 石井 雄隆
グローバル・リテラシー大学英語教育のモデル化と自動成果判定システムの開発
日本学術振興会 科学研究費助成事業 基盤研究(B)
研究期間:
中野 美知子, 近藤 悠介, 永岡 慶三, ソンムァン ポクポン, 吉田 諭史, 平澤 茂一, 小泉 大城, 大和田 和治, 上田 倫史, 大矢 政徳, 杉田 由仁, 筒井 英一郎, 中澤 真
L2学習者の語彙理解の深度を測定する包括的な語彙テストと学習支援システムの構築
日本学術振興会 科学研究費助成事業 基盤研究(C)
研究期間:
上田 倫史, 中野 美知子, 大和田 和治, 筒井 英一郎, 近藤 悠介
英語学習者の総合的な発話能力を自動評価するシステムの構築とその評価
日本学術振興会 科学研究費助成事業 基盤研究(C)
研究期間:
近藤 悠介, 中野 美知子, 吉田 諭史
ICT活用授業のモデル化と異文化ソーシャルスキルの評価・測定
日本学術振興会 科学研究費助成事業 基盤研究(B)
研究期間:
中野 美知子, 大和田 和治, 上田 倫史, 大矢 政徳, 杉田 由仁, 筒井 英一郎, 近藤 悠介, 吉田 諭史, 石田 雅近, 西堀 ゆり, 青木 久美子, 渡辺 彰子, 熊木 秀行
日本学術振興会 科学研究費助成事業 基盤研究(C)
研究期間:
上田 倫史, 中野 美知子, 筒井 英一郎, 近藤 悠介
英語学習者の個人特性の抽出と個に応じた英語学習コースナビゲーションシステムの開発
日本学術振興会 科学研究費助成事業 基盤研究(C)
研究期間:
筒井 英一郎, 中野 美知子, 大和田 和治, 阿野 幸一, 近藤 悠介, 上田 倫史
日本人英語学習者のパフォーマンス能力の縦断的調査
阿部真理子, 亘理陽一, 近藤悠介, 福田純也, 天野修一, 石井雄隆, 田村祐
外国語教育メディア学会第58回全国研究大会予稿集 184 - 187 2018年08月
研究発表ペーパー・要旨(全国大会,その他学術会議)
ラーニング・アナリティクスと英語ライティング研究
石井雄隆, 近藤悠介
JACET-ICT調査研究特別委員会最終報告書(大学英語教育学会JACET-ICT調査研究特別委員会) 21 - 28 2018年01月
機能シラバスに基づいた英語教育プログラムにおける発話自動採点システム導入可能性の検討
近藤悠介, 石井雄隆
外国語教育メディア学会第55回全国研究大会予稿集 90 - 91 2015年08月
研究発表ペーパー・要旨(全国大会,その他学術会議)
ICTを活用した異文化間コミュニケーション能力の養成<JACET-ICT調査研究特別委員会シンポジウム>
上田 倫史, 中野 美知子, 大和田 和治, 近藤 悠介, 吉田 諭史, 荊 紅涛
54 62 2015年
テレビ会議システムを用いたサイバーゼミナール形式英語授業におけるネットワーク回線の通信品質とその影響について
中澤 真, 小泉 大城, 近藤 悠介, 中野 美知子
情報処理学会 第76回全国大会 講演論文集 2014 ( 1 ) 4-483 - 4-484 2014年03月
多地点サイバー交流授業(世界の英語たちとその誤解の原因) ~ オンデマンド授業と反転授業の試み
中野 美知子, 近藤 悠介, 中澤 真, 小泉 大城
情報処理学会 第76回全国大会 講演論文集 2014 ( 1 ) 4-481 - 4-482 2014年03月
ICTを活用した英語教育 : Wiki、電子教材、発話自動採点<JACET ICT調査委員会 特別シンポジウム>
中野 美知子, 大和田 和治, 近藤 悠介, 吉田 諭史, 上田 倫史
JACET全国大会要綱 53 55 - 55 2014年
早稲田大学の異文化交流授業(CCDL)におけるネットワーク回線の通信品質とその影響について
中澤 真, 小泉 大城, 近藤 悠介, 中野 美知子, 平澤 茂一
情報処理学会 第75回全国大会 講演論文集 2013 ( 1 ) 4-401 - 4-402 2013年03月
異文化交流実践講座 (Cross-Cultural Distance Learning: CCDL) の音質・遅延・画像についての主観調査
小泉 大城, 中澤 真, 近藤 悠介, 中野 美知子, 平澤 茂一
情報処理学会 第75回全国大会 講演論文集 2013 ( 1 ) 4-399 - 4-400 2013年03月
異文化交流実践講座 (Cross-Cultural Distance Learning: CCDL) の学習効果調査:学習者の動機を高める授業になっているか?
中野 美知子, 小泉 大城, 平澤 茂一, 近藤 悠介
情報処理学会 第75回全国大会 講演論文集 2013 ( 1 ) 4-395 - 4-396 2013年03月
早稲田大学のCCDL (Cross-Cultural Distance Learning) 授業におけるネットワーク通信品質(QoS)の影響とその学習効果について
中野 美知子, 中澤 真, 小泉 大城, 近藤 悠介, 平澤 茂一
Information Communication Technology Practice & Research 2012. なし 67 - 8 2013年 [査読有り]
談話完成タスクを用いた英語学習者の発話データ収集と第二言語発話の音声認識率向上の検討
近藤 悠介, 中野 美知子
Information Communication Technology Practice & Research 2012 なし 51 - 56 2013年 [査読有り]
近藤 悠介, 中野 美知子
Information Communication Technology Practice & Research 2012 なし 43 - 49 2013年 [査読有り]
タブレット端末、モバイル端末を利用した英語学習の試み(2012年度前期).
近藤 悠介, 中野 美知子, 永間広宣, 黒田 学, 神馬 豊彦
情報処理学会第75回講演論文集. 第4巻. ( 1 ) 403 - 404 2013年
シンポジウム『アジア言語話者の英語発話コーパスの構築と研究への応用』(口頭発表,第325回研究例会発表要旨)
近藤 眞理子, DETEY Sylvain, 鄭 秋豫, 近藤 悠介, 鍔木 元
音声研究 16 ( 2 ) 40 - 41 2012年08月
中野美知子, 近藤悠介, 永間広宣, 黒田学, 神馬豊彦
全国大会講演論文集 2012 ( 1 ) 477 - 479 2012年03月
モバイル技術を利用した英単語・読解練習教材実験と仮想化デスクトップを用いたeラーニング実験
中野 美知子, 近藤 悠介, 平澤 茂一, 小泉 大城, 斉藤友彦, 永間広宣, 黒田学, 神馬豊彦
大学英語教育学会(JACET) ICT調査研究特別委員会 2011年度ICT授業実践報告書 99 - 113 2012年03月
仮想化デスクトップを用いたeラーニング~英語教育の場合
近藤 悠介, 中野 美知子, 平澤 茂一, 小泉 大城, 斉藤 友彦
情報処理学会第74回全国大会 講演論文集 4-475 - 4-476 2012年03月
中野 美知子, 大和田 和治, 上田 倫史, 大矢 政徳, 筒井 英一郎, 近藤 悠介, 吉田 諭史
JACET関東支部学会誌 ( 8 ) 48 - 59 2012年
「タブレット端末、モバイル端末を利用した英語学習の試み」
中野美知子, 近藤悠介, 永間広宣, 黒田学, 神馬豊彦
情報処理学会第74回全国大会講演集 4 477 - 478 2012年
Nakano M., Kondo Y., Owada K., Ueda N.
JACET全国大会要綱 50 46 - 47 2011年
Nakano M., Nishihori Y., Tsutsui E., Kondo Y., Oya M.
JACET全国大会要綱 50 53 - 54 2011年
Methods of Automated Feedback Systems for Reading Aloud, Individual Differences and Reflection Papers
Nakano, M, Nishihori, Y, Tsutsui, E, Kondo, Y, Oya, M
Proceedings of the JACET 50th Commemorative International Convention 181 - 188 2011年
JACET-ICT Survey and Research Committee Special Symposium: A Study of On-line and Face-to-Face Interactions and CEFR-Based Certificates
Nakano, M, Owada, K, Ueda, N, Oya, M, Tsutsui, E, Kondo, Y
Proceedings of the JACET 50th Commemorative International Convention 118 - 125 2011年
Does vowel quality really matter?
Kondo, Y, Kitagawa, A, Nakano, M
Proceedings of the 16th Conference of Pan-Pacific Association of Applied Linguistics 74 - 79 2011年
ニューラルテスト理論の英語教育における利用(special committee presentation,明日の学習者、明日の教師-大学英語教育における学習者と教師の自律的成長)
大和田 和治, 近藤 悠介, 中野 美知子, 筒井 英一郎
JACET全国大会要綱 49 156 - 157 2010年
Bridging the Gap between L2 Research and Classroom Practice (3) -- Online Assessment and Practical Teaching
Tsutsui, E, Kondo, Y, am, Nakano, M
Proceedings of INTERSPEECH 2010 Satellite Workshop on Second Language Studies 2010年
Bridging the Gap between L2 Research and Classroom Practice (2): Evaluation of Automatic Scoring System for L2 Speech
Kondo, Y, Tsutsui, E., &am, Nakano, M
Proceedings of INTERSPEECH 2010 Satellite Workshop on Second Language Studies 2010年
Bridging a gap between L2 research and classroom practice (1): English as a Lingua Franca (ELF) in Asia and some assessment based on Common European Framework of Reference for Languages (CEFR)
Nakano, M, Tsutsui, E., &am, Kondo, Y
Proceedings of INTERSPEECH 2010 Satellite Workshop on Second Language Studies 2010年
A tentative method of reforming your assessment of English abilities into international standards such as Common European Framework of Reference (CEFR) (3): Comparing European and Japanese language users
Tsutsui, E, Kondo, Y, am, Nakano, M
Proceedings of the 15th Conference of Pan-Pacific Association of Applied Linguistics 450 - 453 2010年
A tentative method of reforming your assessment of English abilities into international standards such as Common European Framework of Reference (CEFR) (2)
Nakano, M, Tsutsui, E., &am, Kondo, Y
Proceedings of the 15th Conference of Pan-Pacific Association of Applied Linguistics 444 - 449 2010年
A tentative method of reforming your assessment of English abilities into international standards such as Common European Framework of Reference (CEFR) (1): The eligibility of raters and rater training effect in L2 performance assessment
Kondo, Y, Tsutsui, E., &am, Nakano, M
Proceedings of the 15th Conference of Pan-Pacific Association of Applied Linguistics 436 - 443 2010年
B2.英語学習者のための音読自動評価システムの構築(研究発表,音声学会2009年度(第23回)全国大会発表要旨)
近藤 悠介, 中野 美知子
音声研究 13 ( 3 ) 118 - 119 2009年12月
上田 倫史, 見上 晃, 中野 美知子, 近藤 悠介, 大和田 和治, 筒井 英一郎
JACET全国大会要綱 48 46 - 47 2009年
英語学習者のための音読自動評価システムの構築
近藤 悠介, 中野 美知子
第21回日本音声学会全国大会予稿集 87 - 92 2009年
English Tutorials, CEFR and ACPA
Nakano, M, Owada, K, Tsutsui, E., &am, Kondo, Y
Proceedings of the 14th Conference of Pan-Pacific Association of Applied Linguistics 375 - 378 2009年
Lesson Review Tests and CEFR Can-do Statements
Nakano, M, Sugiyama, H, Itoh M, Kondo, Y, am, Tsubaki, H
Proceedings of the 14th Conference of Pan-Pacific Association of Applied Linguistics 369 - 374 2009年
Construction and implementation of automatic L2 speech evaluation system
Kondo, Y, a, Nakano, M
Proceedings of the 14th Conference of Pan-Pacific Association of Applied Linguistics 33 - 38 2009年
Rater Training Effect in L2 and EFL Speech Evaluation
Nakano, M, Kondo, Y, Tsubaki, H, am, Sagisaka, Y
The 8th Phonetics Conference of China and the International Symposium on Phonetic Frontiers 2008年
Creating an online feedback system: EFL learner’s strategy use
Tsutsui, E, Nakano, M, Owada, K, Ano, K, Ueda, N., &am, Kondo Y
Proceedings of the 13th Conference of Pan-Pacific Association of Applied Linguistics 166 - 167 2008年
Reduction of vowels by Japanese learners of English
Kitagawa, A, Kondo, Y
Proceedings of the 13th Conference of Pan-Pacific Association of Applied Linguistics 227 - 230 2008年
Fundamenatal research of automatic speech evaluation of L2 English
Kondo, Y, Tsutsui, E, Nakano, M
Proceedings of the 13th Conference of Pan-Pacific Association of Applied Linguistics 85 - 86 2008年
Fundamental Research on Automatic Speech Evaluation
Kondo, Y, Nakano, M, Tsutsui, E
9th APRU Distance Learning and the Internet Conference--New Directions for Inter-institutional Collaboration: Assessment & Evaluation in Cyber Learning 207 - 212 2008年
A Self-Assessment Tool for Language Users in Tutorial English based on Common European Framework of Reference
Tsutsui, E, Kondo, Y, am, Nakano, M
Proceedings of the 13th Conference of Pan-Pacific Association of Applied Linguistics 171 - 175 2008年
A9. 英語学習者による音読における主観的評価と客観的測定値の関係(研究発表,日本音声学会2007年度(第21回)全国大会発表要旨)
近藤 悠介, 筒井 英一郎, 中野 美知子, 中村 静, 鍔木 元, 匂坂 芳典
音声研究 11 ( 3 ) 111 - 111 2007年12月
大学英語教育における口頭発話能力の評価と測定:自動評価システムの構築に向けて
中野 美知子, 近藤 悠介, 筒井 英一郎, 大和田 和治
第2回 大学英語教育学会 関東支部大会 立教大学 2007年
Tempo-normalized measurement and test set dependency in objective evaluation of English learners' timing characteristic
Nakamura, S, Tsubaki, H, Kondo, Y, Nakano, M, Sagisaka, Y
Proceedings of ICPhS 2007 1733 - 1736 2007年
日本人英語学習者の実践的発話能力に関する評価基準の検討-Common European Framework of Referencesを基盤として-
筒井 英一郎, 近藤 悠介, 中野 美知子
第5回日本テスト学会発表論文抄録集 88 - 91 2007年
英語学習者による音読における主観的評価と客観的測定値の関係
近藤 悠介, 筒井 英一郎, 中野 美知子, 鍔木 元, 中村 静, 匂坂 芳典
第21回日本音声学会全国大会予稿集 51 - 55 2007年
Does vowel quality matter?
Kitagawa, A, Kondo, Y, am, Nakano, M
Proceedings of 12th Conference of Pan-Pacific Association of Applied Linguistics 224 - 227 2007年
Developing CEFR-based can-do descriptors to assess practical communication skills of Japanese learners of English
Tsutsui, E, Kondo, Y, am, Nakano, M
Proceedings of 12th Conference of Pan-Pacific Association of Applied Linguistics 186 - 189 2007年
Examining predictors of second language speech evaluation
Kondo, Y, Tsutsui, E, Tsubaki, H, Nakamura, S, Sagisaka, Y, a, Nakano, M
Proceedings of 12th Conference of Pan-Pacific Association of Applied Linguistics 176 - 179 2007年
Using differential item functioning to detect individual differences of EFL learners
Tsutsui, E, Nakano, M, Kondo, Y, am, Owada, K
Proceedings of 12th Conference of Pan-Pacific Association of Applied Linguistics 174 - 175 2007年
個人要因に関するアンケート調査を、いかに教育実践に結びつけるか : 日本人英語学習者の学習不安・学習性向・学習方略使用・好みに関する診断用紙を用いて(授業力-大学全入時代の大学英語教師)
大和田 和治, 筒井 英一郎, 上田 倫史, 近藤 悠介
JACET全国大会要綱 45 228 - 229 2006年
FACETSを用いたアジア人英語学習者のスピーキング能力の評定に関する一考察.
中野美知子, 近藤悠介, 上田倫史, 筒井英一郎, 大和田和治
日本テスト学会第4回大会予稿集, 38 - 41 2006年
非母語話者の韻律自動評価のためのデータ作成
鍔木 元, 中村 静, 近藤 悠介, 中野 美知子, 匂坂 芳典
Poster presented at 国際情報通信研究 公開研究発表会 Honjo Japan 2006年
A study on relationship between language anxiety and proficiency: In a case of Japanese learners of English
Kondo, Y
Proceedings of 10th Conference of Pan-Pacific Association of Applied Linguistics 2006年
A role of feature geometry in acquisition of segmental sounds: In the case of Chinese, Korean, and Japanese learners of English.
Kondo, Y, Ueda, N, Owada, K, a, Nakano, M
Proceedings of the 6th Symposium on Natural Language Processing ( 1 ) 151 - 156 2005年
First Language transfer in the production of English voiceless stops: In the case of Korean learners of English.
Owada, K, Ueda, N, Kondo, Y, am, Nakano, M
Proceedings of the 6th Symposium on Natural Language Processing ( 1 ) 211 - 216 2005年
Language anxiety as a predictor for English proficiency and its change.
Kondo, Y
Proceedings of 9th Conference of Pan-Pacific Association of Applied Linguistics 300 - 304 2004年
Factors of listening comprehension evaluated by dictation.
Kondo, Y
Proceedings of 8th Conference of Pan-Pacific Association of Applied Linguistics 223 - 228 2003年
Listening and Reading (Academic skills for Intermediate learners) β R1(リアルタイム配信)
グローバルエデュケーションセンター
2024年 夏クォーター
Listening and Reading (Academic skills for Intermediate learners) β 11(対面)
グローバルエデュケーションセンター
2024年 冬クォーター
Listening and Reading (Academic skills for Intermediate learners) β 10(対面)
グローバルエデュケーションセンター
2024年 夏クォーター
Listening and Reading (Academic skills for Intermediate learners) β 09(対面)
グローバルエデュケーションセンター
2024年 夏クォーター
Listening and Reading (Academic skills for Intermediate learners) β 08(対面)
グローバルエデュケーションセンター
2024年 夏クォーター
Listening and Reading (Academic skills for Intermediate learners) β 07(対面)
グローバルエデュケーションセンター
2024年 夏クォーター
Listening and Reading (Academic skills for Intermediate learners) β 06(対面)
グローバルエデュケーションセンター
2024年 夏クォーター
Listening and Reading (Academic skills for Intermediate learners) β 05(対面)
グローバルエデュケーションセンター
2024年 夏クォーター
Listening and Reading (Academic skills for Intermediate learners) β 04(対面)
グローバルエデュケーションセンター
2024年 夏クォーター
Listening and Reading (Academic skills for Intermediate learners) β 03(対面)
グローバルエデュケーションセンター
2024年 夏クォーター
Listening and Reading (Academic skills for Intermediate learners) β 02(対面)
グローバルエデュケーションセンター
2024年 夏クォーター
Listening and Reading (Academic skills for Intermediate learners) β 01(対面)
グローバルエデュケーションセンター
2024年 夏クォーター
Listening and Reading (Academic skills for Intermediate learners) α RA(リアルタイム配信)
グローバルエデュケーションセンター
2024年 秋クォーター
Listening and Reading (Academic skills for Intermediate learners) α R9(リアルタイム配信)
グローバルエデュケーションセンター
2024年 秋クォーター
Listening and Reading (Academic skills for Intermediate learners) α R8(リアルタイム配信)
グローバルエデュケーションセンター
2024年 秋クォーター
Listening and Reading (Academic skills for Intermediate learners) α 10(対面)
グローバルエデュケーションセンター
2024年 春クォーター
Listening and Reading (Academic skills for Intermediate learners) α 09(対面)
グローバルエデュケーションセンター
2024年 春クォーター
Listening and Reading (Academic skills for Intermediate learners) α 05(対面)
グローバルエデュケーションセンター
2024年 春クォーター
Listening and Reading (Academic skills for Intermediate learners) α 04(対面)
グローバルエデュケーションセンター
2024年 春クォーター
Listening and Reading (Academic skills for Intermediate learners) α 03(対面)
グローバルエデュケーションセンター
2024年 春クォーター
Listening and Reading (Academic skills for Intermediate learners) α 02(対面)
グローバルエデュケーションセンター
2024年 春クォーター
Listening and Reading (Academic skills for Intermediate learners) α 01(対面)
グローバルエデュケーションセンター
2024年 春クォーター
Listening and Reading (Academic skills for Intermediate learners) β R2(リアルタイム配信)
グローバルエデュケーションセンター
2024年 夏クォーター
Listening and Reading (Academic skills for Intermediate learners) α 08(対面)
グローバルエデュケーションセンター
2024年 春クォーター
Listening and Reading (Academic skills for Intermediate learners) α 07(対面)
グローバルエデュケーションセンター
2024年 春クォーター
Listening and Reading (Academic skills for Intermediate learners) α 06(対面)
グローバルエデュケーションセンター
2024年 春クォーター
Listening and Reading (Academic skills for Intermediate learners) α R7(リアルタイム配信)
グローバルエデュケーションセンター
2024年 秋クォーター
Listening and Reading (Academic skills for Intermediate learners) α R6(リアルタイム配信)
グローバルエデュケーションセンター
2024年 秋クォーター
Listening and Reading (Academic skills for Intermediate learners) α R5(リアルタイム配信)
グローバルエデュケーションセンター
2024年 春クォーター
Listening and Reading (Academic skills for Intermediate learners) α R4(リアルタイム配信)
グローバルエデュケーションセンター
2024年 春クォーター
Listening and Reading (Academic skills for Intermediate learners) α R3(リアルタイム配信)
グローバルエデュケーションセンター
2024年 春クォーター
Listening and Reading (Academic skills for Intermediate learners) α R2(リアルタイム配信)
グローバルエデュケーションセンター
2024年 春クォーター
Listening and Reading (Academic skills for Intermediate learners) α R1(リアルタイム配信)
グローバルエデュケーションセンター
2024年 春クォーター
Listening and Reading (Academic skills for Intermediate learners) α 11(対面)
グローバルエデュケーションセンター
2024年 秋クォーター
Listening and Reading (Critical thinking for Advanced learners) β 05(対面)
グローバルエデュケーションセンター
2024年 冬クォーター
Listening and Reading (Critical thinking for Advanced learners) β 04(対面)
グローバルエデュケーションセンター
2024年 冬クォーター
Listening and Reading (Critical thinking for Advanced learners) β 03(対面)
グローバルエデュケーションセンター
2024年 冬クォーター
Listening and Reading (Critical thinking for Advanced learners) β 11(対面)
グローバルエデュケーションセンター
2024年 冬クォーター
Listening and Reading (Critical thinking for Advanced learners) β 02(対面)
グローバルエデュケーションセンター
2024年 冬クォーター
Listening and Reading (Critical thinking for Advanced learners) β 10(対面)
グローバルエデュケーションセンター
2024年 冬クォーター
Listening and Reading (Critical thinking for Advanced learners) β 01(対面)
グローバルエデュケーションセンター
2024年 夏クォーター
Listening and Reading (Critical thinking for Advanced learners) β 09(対面)
グローバルエデュケーションセンター
2024年 冬クォーター
Listening and Reading (Critical thinking for Advanced learners) α 11(対面)
グローバルエデュケーションセンター
2024年 秋クォーター
Listening and Reading (Critical thinking for Advanced learners) β 08(対面)
グローバルエデュケーションセンター
2024年 冬クォーター
Listening and Reading (Critical thinking for Advanced learners) β 07(対面)
グローバルエデュケーションセンター
2024年 冬クォーター
Listening and Reading (Critical thinking for Advanced learners) α 10(対面)
グローバルエデュケーションセンター
2024年 秋クォーター
Listening and Reading (Critical thinking for Advanced learners) α 09(対面)
グローバルエデュケーションセンター
2024年 秋クォーター
Listening and Reading (Critical thinking for Advanced learners) β 06(対面)
グローバルエデュケーションセンター
2024年 冬クォーター
Listening and Reading (Critical thinking for Advanced learners) α 08(対面)
グローバルエデュケーションセンター
2024年 秋クォーター
Listening and Reading (Academic skills for Intermediate learners) β RA(リアルタイム配信)
グローバルエデュケーションセンター
2024年 冬クォーター
Listening and Reading (Critical thinking for Advanced learners) α 07(対面)
グローバルエデュケーションセンター
2024年 秋クォーター
Listening and Reading (Academic skills for Intermediate learners) β R9(リアルタイム配信)
グローバルエデュケーションセンター
2024年 冬クォーター
Listening and Reading (Academic skills for Intermediate learners) β R8(リアルタイム配信)
グローバルエデュケーションセンター
2024年 冬クォーター
Listening and Reading (Critical thinking for Advanced learners) α 06(対面)
グローバルエデュケーションセンター
2024年 秋クォーター
Listening and Reading (Academic skills for Intermediate learners) β R7(リアルタイム配信)
グローバルエデュケーションセンター
2024年 冬クォーター
Listening and Reading (Critical thinking for Advanced learners) α 05(対面)
グローバルエデュケーションセンター
2024年 秋クォーター
Listening and Reading (Academic skills for Intermediate learners) β R6(リアルタイム配信)
グローバルエデュケーションセンター
2024年 冬クォーター
Listening and Reading (Critical thinking for Advanced learners) α 04(対面)
グローバルエデュケーションセンター
2024年 秋クォーター
Listening and Reading (Critical thinking for Advanced learners) α 03(対面)
グローバルエデュケーションセンター
2024年 秋クォーター
Listening and Reading (Academic skills for Intermediate learners) β R5(リアルタイム配信)
グローバルエデュケーションセンター
2024年 夏クォーター
Listening and Reading (Critical thinking for Advanced learners) α 02(対面)
グローバルエデュケーションセンター
2024年 秋クォーター
Listening and Reading (Academic skills for Intermediate learners) β R4(リアルタイム配信)
グローバルエデュケーションセンター
2024年 夏クォーター
Listening and Reading (Academic skills for Intermediate learners) β R3(リアルタイム配信)
グローバルエデュケーションセンター
2024年 夏クォーター
Listening and Reading (Critical thinking for Advanced learners) α 01(対面)
グローバルエデュケーションセンター
2024年 春クォーター
International Interaction for Global Leadership(Common Issues Among Asian Countries)
グローバルエデュケーションセンター
2024年 秋クォーター
理工学術院総合研究所 兼任研究員
2006年
Click to view the Scopus page. The data was downloaded from Scopus API in November 22, 2024, via http://api.elsevier.com and http://www.scopus.com .