学歴
-
-2000年
クィーンズランド大学 言語科学研究科 コンピュータ支援語学学習、第2言語習得論
-
-1998年
南クィーンズランド大学 教育学研究科 第2言語教授法
-
-1995年
ボンド大学 文芸・言語研究科 応用言語学、コンピュータ支援語学学習
2024/10/03 更新
クィーンズランド大学 言語科学研究科 コンピュータ支援語学学習、第2言語習得論
南クィーンズランド大学 教育学研究科 第2言語教授法
ボンド大学 文芸・言語研究科 応用言語学、コンピュータ支援語学学習
ヨーロッパコンピュータ支援語学学習学会
全国語学教育学会CALL-SIG
コンピュータ支援語学学習、第2言語学習得論、外国語教授法
Engaging in mobile phone-based activities for learning vocabulary: An investigation in Japan and Taiwan
Stockwell. G., &am, Liu, Y
CALICO Journal 32 ( 2 ) 299 - 322 2015年04月
Exploring theory in computer-assisted language learning
Stockwell, G
In X. Deng & R. Seow (Eds), Alternative Pedagogies in the English Language & Communication Classroom: Selected Papers from the Fourth CELC Symposium for English Language Teachers. Singapore: Centre for English Language Communication, National University of Singapore. 25 - 30 2014年06月
Investigating an intelligent system for vocabulary learning through reading
Stockwell, G
The JALT CALL Journal 9 ( 3 ) 259 - 274 2013年12月
Technology and motivation in English language teaching and learning
Stockwell, G
In E. Ushioda (Ed.), International perspectives in motivation: Language learning and professional challenges. Basingstoke: Palgrave Macmillan 156 - 175 2013年08月
Some emerging principles for mobile-assisted language learning
Stockwell, G., &am, Hubbard, P
TIRF Report 2013 1 - 14 2013年06月
Tracking learner usage of mobile phones for language learning outside of the classroom
Stockwell, G
In P. Hubbard, M. Schultz, & B. Smith (Eds), Human-computer interaction in language learning: Studies in honor of Robert Fischer. CALICO Monograph Series. San Marcos, TX: CALICO. 118 - 136 2013年06月
Commentary: Working with constraints in mobile learning: A response to Ballance
Stockwell, G
Language Learning & Technology 16 ( 3 ) 24 - 31 2012年10月 [査読有り]
Mobile-assisted language learning
Stockwell, G
In M. Thomas, H. Reinders & M. Warschauer (Eds.), Contemporary computer-assisted language learning. London & New York: Continuum Books. 201 - 216 2012年02月
Online approaches to learning vocabulary: Teacher-centred or learner centred
Stockwell, G
International Journal of Computer Assisted Language Learning 1 ( 1 ) 33 - 44 2011年04月
USING MOBILE PHONES FOR VOCABULARY ACTIVITIES: EXAMINING THE EFFECT OF THE PLATFORM
Glenn Stockwell
LANGUAGE LEARNING & TECHNOLOGY 14 ( 2 ) 95 - 110 2010年06月 [査読有り]
Effects of multimodality in computer-mediated communication tasks
Stockwell, G
In M. Thomas & H. Reinders (Eds.), Task-based language teaching and technology. London & New York: Continuum Books. 2009年10月
Effects of multimodality in computer-mediated communication tasks
Stockwell, G
In M. Thomas & H. Reinders (Eds.), Task-based language teaching and technology. London & New York: Continuum Books. 83 - 104 2009年10月
Vocabulary on the move: Investigating an intelligent mobile phone-based vocabulary tutor
Stockwell, G
Computer Assisted Language Learning 20 ( 4 ) 253 - 270 2007年10月
Technology choice for teaching language skills: A review of the CALL literature
Stockwell, G
ReCALL Journal 19 ( 2 ) 2007年05月
A review of technology choice for teaching language skills in the CALL literature
Stockwell, G
ReCALL Journal 19 ( 2 ) 105 - 120 2007年05月
Syntactical & lexical development in NNS-NNS Asynchronous CMC
Stockwell, G
The JALT CALL Journal 1 ( 3 ) 33 - 49 2005年12月
Communication breakdown in asynchronous CMC.
Stockwell, G
Australian Language & Literacy Matters 1 ( 3 ) 7 - 31 2004年11月
An evaluation of a self-study CALL environment: Language development learner attitudes.
Shimatani, H. &, Stockwell, G
Language Education and Technology 40 1 - 14 2003年12月
What do learners really acquire through email interactions with native speakers?
Stockwell, G
LET Kyushu-Okinawa Bulletin 3 31 - 42 2003年11月
Effects of topic threads on sustainability of email interactions between native speakers and nonnative speakers.
Stockwell, G
ReCALL Journal 15 ( 1 ) 37 - 50 2003年05月
The incidental development of L2 proficiency in NS-NNS email interactions.
Stockwell, G. &, Harrington, M
CALICO Journal 20 ( 2 ) 337 - 359 2003年04月
Using email for enhanced cultural awareness.
Stockwell, E.S.H. &, Stockwell, G
Australian Language Matters 11 ( 1 ) 3 - 4 2003年01月
Review of the book "Studies in language testing: A comparison of direct and semi-direct speaking tests."
Stockwell, G
Australian Language Matters 10 ( 1 ) 18 - 18 2002年02月
Sustainability of email interactions between native speakers and nonnative speakers.
Stockwell, G. &, Levy, M
Computer Assisted Language Learning, 14 (5), 419-442. 14 ( 5 ) 419 - 442 2001年12月
Review of the book "Planning lessons and courses: Designing sequences of work for the language classroom".
Stockwell, G
Australian Language Matters 9 ( 4 ) 15 - 15 2001年12月
Review of the book "Oral language and the teaching of English: An inservice package".
Stockwell, G
Australian Language Matters 8 ( 4 ) 12 - 12 2001年12月
Developing second language proficiency descriptions for interactions via electronic mail: A look at the ISLPR.
Stockwell, G
Australian Journal of Applied Linguistics 3 22 - 37 2001年10月
NS-NNS interactions and SLA.
Stockwell, G
Australian Journal of Applied Linguistics 2 5 - 22 2000年10月
Review of the book "Armed martial arts of Japan: Swordsmanship and archery".
Stockwell, G
Asian Studies Review 24 ( 2 ) 291 - 293 2000年08月
Internationalisation of Japanese language education in the 21st century.
Stockwell, G
Cultural Mandala (Online Journal) 4 ( 2 ) 2000年06月
Electronic mail as a medium for second language learning.
Stockwell, G
Working Papers in CALL No. 6. Griffith University. (ISBN 0-909291-45-X) 2000年06月
Computer-mediated communication: Some research issues.
Stockwell, G
Australian Journal of Applied Linguistics 1 19 - 32 1999年10月
Testing English speaking skills through the computer: A preliminary study
Stockwell, G
Working Papers in CALL No. 5. Griffith University. (ISBN 0-909291-43-8). 1999年06月
Using computer-mediated communication for language and culture acquisition.
Gray, R. &, Stockwell. G
On-CALL 12 ( 3 ) 2 - 9 1998年12月
Using computer-mediated communication for language and culture acquisition.
Gray, R. &, Stockwell, G
On-CALL 12 ( 3 ) 2 - 9 1998年11月
Simulations in language learning: A student perspective.
Stockwell, G
Babel 33 ( 2 ) 24 - 27 1998年07月
Introducing CALL into a spoken Japanese language class.
Stockwell, G
Working Papers in CALL No. 4. Griffith University. (ISBN 0-909291-42-X). 1998年06月
Utilising CALL with elementary Japanese students.
Stockwell, G
Working Papers in CALL No. 3. Griffith University. (ISBN 0-909291-41-1). 1997年06月
Review of the book "Virtual connections".
Stockwell, G
On-CALL 11 ( 2 ) 60 - 61 1997年06月
ESL students and simulations on computer.
Stockwell, G
Working Papers in CALL No. 2. Griffith University. (ISBN 0-909291-40-3). 1996年06月
The realities and possibilities of computers in language classrooms.
Stockwell, G
Working Papers in CALL No. 1. Griffith University. (ISBN 0-909291-39-X). 1995年07月
Computer Assisted Language Learning: Diversity in Research & Practice.
Stockwell. G
Cambridge University Press 2012年01月 ISBN: 9781107016347
CALL dimensions: Options and issues in Computer-Assisted Language Learning.
Levy, M. &, Stockwell, G
Lawrence Erlbaum Associates 2006年06月
モーバイルラーニングにおけるタスク活用
XVIIth International CALL Research Conference, Universitat Rovira i Virgili, Tarragona, Spain
発表年月: 2015年07月
モバイル語学学習へのラーナー・トレーニング
JALTCALL 2015 Conference, Kyushu Sangyo University, Japan
発表年月: 2015年06月
オンライン教育における多様性への対応
KOTESOL 2015 National Conference, Sookmyung Womens's University, Seoul, South Korea
発表年月: 2015年05月
語学学習のためのモーバイル・ラーニング:流行、問題と今後の行方
The Digital Education Show Asia, Kuala Lumpur, Malaysia
発表年月: 2015年05月
コンピュータ支援語学学習におけるパラダイムシフト
AsiaCALL 2014 Conference, National Changhua University of Education, Changhua, Taiwan
発表年月: 2014年11月
教育におけるテクノロジーの役割
2014 International Conference on Educational Innovation, National Hsinchu University of Education, Hsinchu, Taiwan
発表年月: 2014年11月
モーバイル語学学習とラーナー・トレーニング
XVIth International CALL Research Conference, Antwerp, Belgium
発表年月: 2014年07月
コンピュータ支援語学学習における流行とチャレンジ
JALTCALL 2014 Conference, Sugiyama Jogakuen University, Nagoya, Japan
発表年月: 2014年06月
語学教授法におけるテクノロジーの役割
TESOL BEYOND Conference, Sookmyung Women’s University, Seoul, South Korea
発表年月: 2014年04月
コンピュータ支援語学学習におけるテクノロジーと動機付けの関係性
International Conference on Computers in Education, University of Bali, Indonesia
発表年月: 2013年11月
コンピュータ支援語学学習と第2言語学習の理論
GloCALL 2013 Conference, University of Danang, Vietnam
発表年月: 2013年11月
ESPのためのテクノロジー使用の原則
2014 Forum on Technology and ESP, Chulalongkorn University, Bangkok, Thailand
発表年月: 2013年07月
コンピュータ支援語学学習における研究・実践・テクノロジーの関係性:今後の方向性
25th ETRA Conference, National Chengkung University, Taiwan
発表年月: 2013年05月
コンピュータ支援語学学習における理論・研究・実践
IVth Singapore CELC Symposium, Singapore National University, Singapore
発表年月: 2013年05月
モバイル・ランゲージ・ラーニング
KOTESOL 2012 Conference, Sookmyung Womens University, South Korea
発表年月: 2012年10月
スマートフォンは、語学学習者の動機付けに影響を与えるのか?
EuroCALL 2012 Conference, University of Gothenburg, Sweden
発表年月: 2012年09月
コンピュータ支援語学学習における研究・実践・テクノロジーの関係性
Paper presented at the JALTCALL 2012 Conference, Konan University, Japan
発表年月: 2012年06月
語学学習における携帯電話にしよう:スマートフォンの影響
15th International CALL Research Conference, Providence University, Taiwan
発表年月: 2012年05月
ブレンデッドラーニング:教室内外のコンピュータ支援語学学習
KAMALL 2011 Conference, Paichai University, South Korea
発表年月: 2011年11月
テキストチャットと仮想世界においてのコミュニケーション
JALTCALL 2011 Conference, Kurume University, Japan
発表年月: 2011年06月
大学生は語学学習のために携帯電話を使うのはどう思うのか?
EuroCALL 2010 Conference, University of Bordeaux, France
発表年月: 2010年09月
リーディングを通しての語彙学習のための人工知能システムの開発
EuroCALL 2010 Conference, University of Bordeaux, France
発表年月: 2010年09月
語学学習と携帯電話の使用
14th International CALL Research Conference, University of Antwerp, Belgium
発表年月: 2010年08月
語彙とリーディング
GloCALL 2009 Conference, Chiang Mai, Thailand
発表年月: 2009年12月
語彙とリーディング
JALT 2009 Conference, Shizuoka, Japan
発表年月: 2009年11月
語学学習においての実践と研究の関係性
XIIIth International CALL Research Conference, University of Antwerp, Belgium
発表年月: 2008年08月
携帯電話と語彙タスク
JALTCALL 2008 Conference, Nagoya University of Commerce and Business, Nagoya
発表年月: 2008年06月
語彙と携帯電話
JALTCALL 2007 Conference, Waseda University, Tokyo
発表年月: 2007年06月
テクノロジーとスピーキング:語学学習の研究と実践においての新しいパラダイムの必要性について
British Association of Applied Linguistics Conference, The Open University, UK
発表年月: 2007年06月
CALLとテクノロジー
EuroCALL 2006 Conference, University of Granada, Spain
発表年月: 2006年09月
同期と非同期のコンピュータを介したコミュニケーション
12th International CALL Research Conference, University of Antwerp, Belgium
発表年月: 2006年08月
テクノロジーによる語学学習
ALAA 2006 Conference, University of Queensland, Brisbane, Australia
発表年月: 2006年07月
オンライン語彙学習
PacSLRF 2006 Conference, University of Queensland, Brisbane, Australia
発表年月: 2006年07月
コンピュータを介したコミュニケーションと語学学習
JALTCALL 2006 Conference, Sapporo Gakuin University, Hokkaido, Japan
発表年月: 2006年06月
外国語学習とテクノロジー
JALTCALL 2005 Conference, Ritsumeikan University, Japan
発表年月: 2005年06月
CALLのシラバスへの統合
EuroCALL 2004 Conference, University of Vienna, Austria
発表年月: 2004年09月
メールのフィードバックと語学学習
EuroCALL 2003 Conference, Limerick, Ireland
発表年月: 2003年09月
メールによる語学学習の理論
28th Annual Congress of the Applied Linguistics Association of Australia, Griffith University, Brisbane, Australia
発表年月: 2003年07月
メールの会話の流れ
EuroCALL 2002 Conference, Jyvaskyla, Finland
発表年月: 2002年08月
スマートフォンによる英語学習者に対する自律的学習の向上に関する縦断的研究
研究期間:
Cross-institutional study on the effects of an intelligent embedded training system on language learning in a mobile environment.
研究期間:
コンピュータの活用による英語学習者に対する自律的動機付けの向上に関する縦断的研究
研究期間:
コンピュータによる日本人大学生の英語読解語彙力の調査研究
日本学術振興会 科学研究費助成事業
研究期間:
G・R Stockwel
学習者プロファイリングに基づく日本人英語学習者音声コーパスの構築と分析
科学研究費助成事業(早稲田大学) 科学研究費助成事業(基盤研究(B))
研究期間:
原田 康也, 中野 美知子, 井佐原 均, 楠元 範明, 北原 真冬, STOCKWELL G・R, 星井 牧子, 河村 まゆみ, 前坊 香菜子, 中野 美知子, 井佐原 均, 楠元 範明, 北原 真冬, ストックウエル グレン
コンピュータ支援語学学習のディメンション
研究期間:
大学院国際コミュニケーション研究科
2024年 秋学期
大学院国際コミュニケーション研究科
2024年 春学期
大学院国際コミュニケーション研究科
2024年 秋学期
大学院国際コミュニケーション研究科
2024年 春学期
International Communications and Culture II S (Teaching English As a Second Language)
大学院国際コミュニケーション研究科
2024年 春学期
International Communications and Culture II F (Teaching English As a Second Language)
大学院国際コミュニケーション研究科
2024年 秋学期
International Communications and Culture I F (Teaching English As a Second Language)
大学院国際コミュニケーション研究科
2024年 秋学期
International Communications and Culture I S (Teaching English As a Second Language)
大学院国際コミュニケーション研究科
2024年 春学期
コンピュータの活用による英語学習者に対する自律的動機付けの向上に関する縦断的研究
韓国 ソウル国立大学
ベルギー アントワープ大学
国際学術院 国際コミュニケーション研究科
附属機関・学校 グローバルエデュケーションセンター
法学学術院 大学院法学研究科
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