他学部・他研究科等兼任情報
-
商学学術院 商学部
-
附属機関・学校 グローバルエデュケーションセンター
2023/02/02 更新
商学学術院 商学部
附属機関・学校 グローバルエデュケーションセンター
早稲田大学 博士(学術)
英国ランカスター大学 経営学修士
America Marketing Association
日本広告学会
組識学会
日本商業学会
経営学
商学
経営学
マーケティング
Organizational Theory
Management
Marketing
Internal Marketing
Tatsuya Kimura( 担当: 単著)
Routledge 2017年 ISBN: 1138651109
ビジネスマンの基礎知識としてのMBA入門
木村 達也( 担当: 分担執筆)
日経BP 2012年 ISBN: 482224900X
マネジメント・リサーチの方法
白桃書房 2009年
実践CRM:進化する顧客関係性マネジメント
生産性出版 2009年 ISBN: 9784820119241
マーケティング活動の進め方<第2版>(日経文庫)
日本経済新聞出版社 2008年 ISBN: 9784532111885
マーケティングをつくった人々
東洋経済新報社 2008年 ISBN: 9784492556207
インターナル・マーケティング-内部組織へのマーケティング・アプローチ
中央経済社 2007年 ISBN: 9784502391804
マーケティング・コミュニケーション大辞典
宣伝会議 2006年
経営教育事典
学文社 2006年
現代マーケティングの革新と課題
東海大学出版会 2005年 ISBN: 9784486016816
インターネット・マーケティング入門(日経文庫)
日本経済新聞社 2005年 ISBN: 9784532110734
増補版現代経営用語の基礎知識(分担執筆)
学文社 2005年
経営戦略論
創成社 2004年 ISBN: 9784794421685
コトラーのマーケティング講義
ダイヤモンド社 2004年 ISBN: 9784478502372
現代のマーケティング
大学教育出版 2003年 ISBN: 9784887305267
コトラーの戦略的マーケティング
ダイヤモンド社 2000年 ISBN: 9784478501764
マーケティング活動の進め方(日経文庫)
日本経済新聞社 1999年 ISBN: 9784532107819
MBA全集 マーケティング
IMD, IMD International( 担当: 監修)
ダイヤモンド社 1998年06月 ISBN: 4478501548
マーケティング100の発想
M.マクドナルド, J.レパード( 担当: 監修)
ダイヤモンド社 1997年05月
New Customer Satisfaction Index for the Japanese Market: From Net Promoter Score to Promoter Score Japan
木村 達也
7 ( 3 ) 129 - 137 2022年09月 [査読有り]
担当区分:筆頭著者
記事・総説・解説・論説等(学術雑誌)
小から大を生むカリスマが語るシンプルに成功する方法(書評)
早稲田ビジネススクールレビュー WEB版2月特別号 2011年
AN EMPIRICAL INVESTIGATION OF THE RELATIONSHIP BETWEEN THE INTEGRATION OF R&D AND MARKETING DEPARTMENTS ON NEW PRODUCT PERFORMANCE
Conference Proceedings: 4th Biennial Conference of the Academy of World Business, Marketing and Management Development 2010年
Cross-functional Interaction between Marketing and Research & Development: Effects on Integration and New Product Development Success
Tatsuya Kimura
Journal of Management & World Business Research Vol. 7 ( No. 1 ) 13 - 26 2010年
AN EMPIRICAL INVESTIGATION OF THE RELATIONSHIP BETWEEN THE INTEGRATION OF R&D AND MARKETING DEPARTMENTS ON NEW PRODUCT PERFORMANCE
Conference Proceedings: 4th Biennial Conference of the Academy of World Business, Marketing and Management Development 2010年
Cross-functional Interaction between Marketing and Research & Development: Effects on Integration and New Product Development Success
Tatsuya Kimura
Journal of Management & World Business Research Vol. 7 ( No. 1 ) 13 - 26 2010年
The Use of Mailing Lists on the Internet as a Collaborative Learning Vehicle in a Marketing Class in Japan
Tatsuya Kimura
INTED2009 Proceedings CD ISBN: 978-846127578-6 2009年
Mailing Lists on the Internet as a collaborative Learning Vehicle in an MBA Class in Japan
Tatsuya Kimura
ED-MEDIA Proceedings CD ISBN 1-880094-73-8 2009年
The Use of Mailing Lists on the Internet as a Collaborative Learning Vehicle in a Marketing Class in Japan
Tatsuya Kimura
INTED2009 Proceedings CD ISBN: 978-846127578-6 2009年
Mailing Lists on the Internet as a collaborative Learning Vehicle in an MBA Class in Japan
Tatsuya Kimura
ED-MEDIA Proceedings CD ISBN 1-880094-73-8 2009年
地球がビジネスに優先する企業 パタゴニア
木村 達也
早稲田ビジネススクールレビュー ( 7 ) 6 - 10 2008年
親子消費から読み解くキッズマーケティング
木村達也, 稲葉光亮
早稲田ビジネススクールレビュー ( 7 ) 25 - 30 2008年
マーケティングの理解を深めるために (書評)
木村 達也
早稲田ビジネススクールレビュー ( 7 ) 31 2008年
マーケティングをつくった人々(監訳)
東洋経済新報社 2008年
再春館製薬所 「大きな個人商店」を目指す
木村達也, 行本勢基
早稲田ビジネススクールレビュー 9 82 - 93 2008年
多彩な側面を見せる日本のシニアマーケット
木村達也, 栗田英一
早稲田ビジネススクールレビュー ( 5 ) 78 - 83 2007年
リコー 組織、専門、上下の壁を越え、熱い議論を呼びかける
木村 達也
早稲田ビジネススクールレビュー ( 5 ) 64 - 65 2007年
シニアは知的生産者であるという新たな視点を持つことが要
木村 達也
早稲田ビジネススクールレビュー ( 5 ) 84 - 88 2007年
インターネット・マーケティングの勘どころ(4)~(6)
木村 達也
daily UFJ経営情報クラブ/三菱UFJリサーチ&コンサルティング 2006年
インターナル・マーケティング ~内部組織を対象とした、もうひとつのマーケティング・アプローチ~
木村 達也
博士学位論文 2006年
重要性を増すインターナル・ブランディングの役割
木村 達也
薬局 The Journal of Practical pharmacy 57 ( 7 ) 90 - 96 2006年
インターナル・マーケティング
木村 達也
早稲田ビジネススクールレビュー ( 4 ) 42 - 43 2006年
インターネット・マーケティング入門
木村 達也
日本経済新聞社 2005年
「サービスマネジメントにおける内部顧客へのマーケティング」『現代マーケティングの革新と課題』(分担執筆)
木村 達也
東海大学出版会 25 - 50 2005年
マーケティングとセールスの機能連携に関する一考察
木村 達也
国際経営・システム科学研究/早稲田大学アジア太平洋研究センター ( 36 ) 45 - 66 2005年
インターネット・マーケティングの勘どころ (1)~(3)
木村 達也
daily UFJ/UFJ総合研究所 2005年
イノベーションは「組織」からは生まれない 究極のイノベーション企業、米IDEO
木村 達也
早稲田ビジネススクールレビュー ( 3 ) 8 - 12 2005年
コトラーのマーケティング講義
ダイヤモンド社 2004年
「統合的マーケティング論」『経営戦略論』
木村 達也
創成社 2004年
「顧客ロイヤルティのマーケティング戦略」『経営戦略論』
木村 達也
創成社 2004年
入門MOT インターネット・リサーチ
木村 達也
日刊工業新聞/日刊工業新聞社 2004年
現代のマーケティング
大学教育出版 2003年
ブランド!ブランド!ブランド!
ダイヤモンド社 2003年
Distance Learning Using Web-based Technology
Tatsuya Kimura
教育制度研究所報/日本大学 13 - 26 2003年
コトラーの戦略的マーケティング
ダイヤモンド社 2001年
Marketing Education for Japanese Businesspeople Using Case Method: Some Findings from an Empirical Study
Tatsuya Kimura
NAME International Conference 2000年
Marketing Education for Japanese Businesspeople Using Case Method: Some Findings from an Empirical Study
Tatsuya Kimura
NAME International Conference 2000年
マーケティング活動の進め方
日本経済新聞社 1999年
米国のB-to-Bウェブ・サイトにみるインターネットの利用
木村 達也
産業広告/日本産業広告協会 1998年
日本におけるオンライン広告の現状と課題
木村 達也
(財)吉田秀雄記念財団助成研究(第31次) 1998年
ブランド価値創造のマーケティング
ダイヤモンド社 1998年
ブランド・ポジションによる最適化戦略
ダイヤモンド社 1998年
カスタマー・エクイティとインターネットによる産業広告
木村 達也
産業広告/日本産業広告協会 1998年
MBA全集2 マーケティング
ダイヤモンド社 1998年
マーケティング100の発想
ダイヤモンド社 1997年
情報技術と企業間競争の変容について
木村 達也
組織学会 1997年
R&Dの選択と集中でグローバル・カテゴリーリーダーを目指す (インタビュー)
早稲田ビジネススクールレビュー ( 7 )
日本企業のマーケティング向上策 社内向け活動、今こそ
木村 達也
日本経済新聞「経済教室」 2010年4月9日朝刊
日経広告賞部門賞受賞
フジサンケイ広告賞受賞
研究開発とマーケティングの組織的連携
インターナル・マーケティング
ブランド・マネジメント
Organizational Linkage between R & D and Marketing
Internal Marketing
Brand Management
Promoter Score Japan as a New Framework to Measure Loyaty of Japanese Market
Tatsuya Kimura
13th Global Conference on Business and Social Science
発表年月: 2022年06月
日本人消費者を対象とする顧客推奨度指標の最適化 〜NPSからPSJへ〜
木村達也
日本マーケティング学会
発表年月: 2020年10月
An Introduction of the New Customer Loyalty Measurement in Japanese Market
Tatsuya Kimura
International Conference on Research in Management
発表年月: 2019年10月
Adaptability of the Net Promoter Score in the Japanese Market: Relationships between Customers' Recommendation Score and Customer Value
Tatsuya Kimura
8th Business and Management Conference
発表年月: 2018年09月
Effectiveness of Internal Marketing Directed at Care Workers in Japan
Tatsuya Kimura
International Conference on Marketing
発表年月: 2017年03月
Structuring Marketing Failures and Errors: A Model of the Cases of Japanese Firms
Tatsuya Kimura
2015 Prague International Academic Conference
発表年月: 2015年09月
The Structuring of Failures in Marketing through a Systems Approach
Tatsuya Kimura
発表年月: 2014年10月
Characteristics of Service Industry Seen from the Standpoint of Internal Marketing
Tatsuya Kimura
発表年月: 2014年03月
The Influences of Public Service Advertising after the Great East Japan Earthquake in March 2011
Tatsuya Kimura
Third International Conference on the Image
発表年月: 2012年09月
An Empirical Study into the Current State and Structure of Internal Marketing in Japanese Companies
木村 達也
International Business and Social Science Research Conference
発表年月: 2012年01月
An Empirical Investigation of the Relationship between the Integration of R&D and Marketing Departments of New Product Performance: A Study of Japanese Companies
木村 達也 [招待有り]
発表年月: 2010年07月
Mailing Lists on the Internet as a Collaborative Learning Vehicle in an MBA Class in Japan
木村 達也
発表年月: 2009年06月
The Use of Mailing Lists on the Internet as a Collaborative Learning Vehicle in a Marketing Class in Japan
木村 達也
発表年月: 2009年03月
グローバル・マーケテイング戦略の研究
アメリカ コロンビア大学
株式会社セプテーニ・ホールディングス 社外取締役