Committee Memberships
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2014-2020
株式会社セプテーニ・ホールディングス 社外取締役
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2017-2018
東京の観光振興を考える有識者会議 委員
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2006-2011
株式会社セプテーニ・ホールディングス 社外鑑査役
Details of a Researcher
Updated on 2024/12/21
株式会社セプテーニ・ホールディングス 社外取締役
東京の観光振興を考える有識者会議 委員
株式会社セプテーニ・ホールディングス 社外鑑査役
America Marketing Association
日本広告学会
組識学会
日本商業学会
消費経済社会論
経営学
マーケティング
New Customer Satisfaction Index for the Japanese Market: From Net Promoter Score to Promoter Score Japan
Tatsuya Kimura
GATR Journal of Management and Marketing Review (GATR JMMR) VOL. 7 (3) JULY - SEPTEMBER 2022 7 ( 3 ) 129 - 137 2022.09 [Refereed]
AN EMPIRICAL INVESTIGATION OF THE RELATIONSHIP BETWEEN THE INTEGRATION OF R&D AND MARKETING DEPARTMENTS ON NEW PRODUCT PERFORMANCE
Conference Proceedings: 4th Biennial Conference of the Academy of World Business, Marketing and Management Development 2010 [Refereed]
Cross-functional Interaction between Marketing and Research & Development: Effects on Integration and New Product Development Success
Tatsuya Kimura
Journal of Management & World Business Research Vol. 7 ( No. 1 ) 13 - 26 2010 [Refereed]
An analysis on the effectiveness of POP advertising and in-store promotion activities
Waseda bulletin of international management 40 ( 40 ) 53 - 66 2009
地球がビジネスに優先する企業 パタゴニア
木村 達也
早稲田ビジネススクールレビュー ( 7 ) 6 - 10 2008
親子消費から読み解くキッズマーケティング
木村達也, 稲葉光亮
早稲田ビジネススクールレビュー ( 7 ) 25 - 30 2008
マーケティングの理解を深めるために (書評)
木村 達也
早稲田ビジネススクールレビュー ( 7 ) 31 2008
再春館製薬所 「大きな個人商店」を目指す
木村達也, 行本勢基
早稲田ビジネススクールレビュー 9 82 - 93 2008
多彩な側面を見せる日本のシニアマーケット
木村達也, 栗田英一
早稲田ビジネススクールレビュー ( 5 ) 78 - 83 2007
リコー 組織、専門、上下の壁を越え、熱い議論を呼びかける
木村 達也
早稲田ビジネススクールレビュー ( 5 ) 64 - 65 2007
シニアは知的生産者であるという新たな視点を持つことが要
木村 達也
早稲田ビジネススクールレビュー ( 5 ) 84 - 88 2007
インターナル・マーケティング ~内部組織を対象とした、もうひとつのマーケティング・アプローチ~
木村 達也
博士学位論文 2006
重要性を増すインターナル・ブランディングの役割
木村 達也
薬局 The Journal of Practical pharmacy 57 ( 7 ) 90 - 96 2006
インターナル・マーケティング
木村 達也
早稲田ビジネススクールレビュー ( 4 ) 42 - 43 2006
「サービスマネジメントにおける内部顧客へのマーケティング」『現代マーケティングの革新と課題』(分担執筆)
木村 達也
東海大学出版会 25 - 50 2005
The functional coordination between marketing and sales
Bulletin of Waseda University, Business School ( 36 ) 45 - 66 2005
イノベーションは「組織」からは生まれない 究極のイノベーション企業、米IDEO
木村 達也
早稲田ビジネススクールレビュー ( 3 ) 8 - 12 2005
Distance Learning Using Web-based Technology
Bulletin of Education Research Institute, Nihon University 34 13 - 26 2003 [Refereed]
An Inquiry into Meanings of Consumption: Beyond Utilitarianism
Tatsuya Kimura
( 第2号 ) 321 - 331 1998.03 [Refereed]
日本におけるオンライン広告の現状と課題
木村 達也
(財)吉田秀雄記念財団助成研究(第31次) 1998
Wirtz & Kimura Service Marketing
( Part: Joint author)
Maruzen Publishing 2024.01 ISBN: 9784621309155
Internal Marketing
Tatsuya Kimura( Part: Sole author)
Routledge 2017 ISBN: 1138651109
ビジネスマンの基礎知識としてのMBA入門
木村 達也( Part: Contributor)
日経BP 2012 ISBN: 482224900X
マネジメント・リサーチの方法
Easterby-Smith, Mark, Thorpe, Richard, Lowe, Andy, 木村, 達也, 宇田川, 元一, 佐渡島, 紗織, 松尾, 睦( Part: Translator/Editor)
白桃書房 2009.03 ISBN: 9784561265085
実践CRM:進化する顧客関係性マネジメント
生産性出版 2009 ISBN: 9784820119241
マーケティング活動の進め方<第2版>(日経文庫)
日本経済新聞出版社 2008 ISBN: 9784532111885
マーケティングをつくった人々
( Part: Sole translator)
東洋経済新報社 2008 ISBN: 9784492556207
インターナル・マーケティング-内部組織へのマーケティング・アプローチ
中央経済社 2007 ISBN: 9784502391804
マーケティング・コミュニケーション大辞典
( Part: Contributor)
宣伝会議 2006
経営教育事典
( Part: Contributor)
学文社 2006
現代マーケティングの革新と課題
( Part: Contributor)
東海大学出版会 2005 ISBN: 9784486016816
インターネット・マーケティング入門(日経文庫)
日本経済新聞社 2005 ISBN: 9784532110734
増補版現代経営用語の基礎知識
( Part: Contributor)
学文社 2005
経営戦略論
( Part: Contributor)
創成社 2004 ISBN: 9784794421685
コトラーのマーケティング講義
( Part: Sole translator)
ダイヤモンド社 2004 ISBN: 9784478502372
ブランド!ブランド!ブランド! : 理屈を超えた強さをいかに築くか
Travis, Daryl, 木村, 達也, 水野, 由多加, 川村, 幸夫( Part: Joint translator)
ダイヤモンド社 2003.04 ISBN: 4478502137
現代のマーケティング
大学教育出版 2003 ISBN: 9784887305267
コトラーの戦略的マーケティング
( Part: Sole translator)
ダイヤモンド社 2000 ISBN: 9784478501764
マーケティング活動の進め方(日経文庫)
日本経済新聞社 1999 ISBN: 9784532107819
MBA全集 マーケティング
IMD, IMD International( Part: Supervisor (editorial))
1998.06 ISBN: 4478501548
マーケティング100の発想 : マトリックスですべてがわかる
McDonald, Malcolm, Leppard, J. P., 木村, 達也, 森, 尚子( Part: Other)
ダイヤモンド社 1997.05 ISBN: 4478501424
日経広告賞部門賞受賞
フジサンケイ広告賞受賞
Promoter Score Japan as a New Framework to Measure Loyaty of Japanese Market
Tatsuya Kimura
13th Global Conference on Business and Social Science
Presentation date: 2022.06
日本人消費者を対象とする顧客推奨度指標の最適化 〜NPSからPSJへ〜
木村達也
日本マーケティング学会
Presentation date: 2020.10
An Introduction of the New Customer Loyalty Measurement in Japanese Market
Tatsuya Kimura
International Conference on Research in Management
Presentation date: 2019.10
Adaptability of the Net Promoter Score in the Japanese Market: Relationships between Customers' Recommendation Score and Customer Value
Tatsuya Kimura
8th Business and Management Conference
Presentation date: 2018.09
Effectiveness of Internal Marketing Directed at Care Workers in Japan
Tatsuya Kimura
International Conference on Marketing
Presentation date: 2017.03
Structuring Marketing Failures and Errors: A Model of the Cases of Japanese Firms
Tatsuya Kimura
2015 Prague International Academic Conference
Presentation date: 2015.09
The Structuring of Failures in Marketing through a Systems Approach
Tatsuya Kimura
Conference on International Journal of Arts and Sciences
Presentation date: 2014.10
Characteristics of Service Industry Seen from the Standpoint of Internal Marketing
Tatsuya Kimura
International Journal of Arts and Sciences
Presentation date: 2014.03
The Influences of Public Service Advertising after the Great East Japan Earthquake in March 2011
Tatsuya Kimura
Third International Conference on the Image
Presentation date: 2012.09
An Empirical Study into the Current State and Structure of Internal Marketing in Japanese Companies
KIMURA Tasuya
Presentation date: 2012.01
An Empirical Investigation of the Relationship between the Integration of R&D and Marketing Departments of New Product Performance: A Study of Japanese Companies
KIMURA Tatsuya [Invited]
International Business and Social Science Research Conference
Presentation date: 2010.07
AN EMPIRICAL INVESTIGATION OF THE RELATIONSHIP BETWEEN THE INTEGRATION OF R&D AND MARKETING DEPARTMENTS ON NEW PRODUCT PERFORMANCE
Conference Proceedings: 4th Biennial Conference of the Academy of World Business, Marketing and Management Development
Presentation date: 2010
Marketing Education for Japanese Businesspeople Using Case Method: Some Findings from an Empirical Study
Tatsuya Kimura
NAME International Conference
Presentation date: 2000
インターナル・マーケティングの促進要件に関する研究
日本学術振興会 科学研究費助成事業
Project Year :
木村 達也
Internal Marketing
Japan Society for the Promotion of Science Grants-in-Aid for Scientific Research
Project Year :
KIMURA Tatsuya
インターナル・マーケティング
ブランド・マネジメント
サービス・マネジメント
顧客満足度 / 推奨度の測定
小から大を生むカリスマが語るシンプルに成功する方法(書評)
早稲田ビジネススクールレビュー WEB版2月特別号 2011
The Use of Mailing Lists on the Internet as a Collaborative Learning Vehicle in a Marketing Class in Japan
Tatsuya Kimura
INTED2009 Proceedings CD ISBN: 978-846127578-6 2009
Mailing Lists on the Internet as a collaborative Learning Vehicle in an MBA Class in Japan
Tatsuya Kimura
ED-MEDIA Proceedings CD ISBN 1-880094-73-8 2009
インターネット・マーケティングの勘どころ(4)~(6)
木村 達也
daily UFJ経営情報クラブ/三菱UFJリサーチ&コンサルティング 2006
インターネット・マーケティングの勘どころ (1)~(3)
木村 達也
daily UFJ/UFJ総合研究所 2005
「統合的マーケティング論」『経営戦略論』
木村 達也
創成社 2004
「顧客ロイヤルティのマーケティング戦略」『経営戦略論』
木村 達也
創成社 2004
入門MOT インターネット・リサーチ
木村 達也
日刊工業新聞/日刊工業新聞社 2004
Marketing Education for Japanese Businesspeople Using Case Method: Some Findings from an Empirical Study
Tatsuya Kimura
NAME International Conference 2000
米国のB-to-Bウェブ・サイトにみるインターネットの利用
木村 達也
産業広告/日本産業広告協会 1998
ブランド価値創造のマーケティング
ダイヤモンド社 1998
ブランド・ポジションによる最適化戦略
ダイヤモンド社 1998
カスタマー・エクイティとインターネットによる産業広告
木村 達也
産業広告/日本産業広告協会 1998
情報技術と企業間競争の変容について
木村 達也
組織学会 1997
R&Dの選択と集中でグローバル・カテゴリーリーダーを目指す (インタビュー)
早稲田ビジネススクールレビュー ( 7 )
日本企業のマーケティング向上策 社内向け活動、今こそ
木村 達也
日本経済新聞「経済教室」 2010年4月9日朝刊
グローバル・マーケテイング戦略の研究
アメリカ コロンビア大学
Faculty of Commerce School of Commerce
Affiliated organization Global Education Center