Concurrent Post
-
Faculty of Commerce School of Commerce
-
Affiliated organization Global Education Center
Details of a Researcher
Updated on 2022/05/25
Faculty of Commerce School of Commerce
Affiliated organization Global Education Center
Lancaster University (U.K.) Master of Business Administration
Waseda University Ph.D.
America Marketing Association
日本経営教育学会
日本広告学会
組識学会
日本商業学会
EAMSA
EAMSA
Business administration
Commerce
Internal Marketing
Tatsuya Kimura( Part: Sole author)
Routledge 2017 ISBN: 1138651109
ビジネスマンの基礎知識としてのMBA入門
木村 達也( Part: Contributor)
日経BP 2012 ISBN: 482224900X
マネジメント・リサーチの方法
白桃書房 2009
実践CRM:進化する顧客関係性マネジメント
生産性出版 2009 ISBN: 9784820119241
マーケティング活動の進め方<第2版>(日経文庫)
日本経済新聞出版社 2008 ISBN: 9784532111885
マーケティングをつくった人々
東洋経済新報社 2008 ISBN: 9784492556207
インターナル・マーケティング-内部組織へのマーケティング・アプローチ
中央経済社 2007 ISBN: 9784502391804
マーケティング・コミュニケーション大辞典
宣伝会議 2006
経営教育事典
学文社 2006
現代マーケティングの革新と課題
東海大学出版会 2005 ISBN: 9784486016816
インターネット・マーケティング入門(日経文庫)
日本経済新聞社 2005 ISBN: 9784532110734
増補版現代経営用語の基礎知識(分担執筆)
学文社 2005
経営戦略論
創成社 2004 ISBN: 9784794421685
コトラーのマーケティング講義
ダイヤモンド社 2004 ISBN: 9784478502372
現代のマーケティング
大学教育出版 2003 ISBN: 9784887305267
コトラーの戦略的マーケティング
ダイヤモンド社 2000 ISBN: 9784478501764
マーケティング活動の進め方(日経文庫)
日本経済新聞社 1999 ISBN: 9784532107819
小から大を生むカリスマが語るシンプルに成功する方法(書評)
早稲田ビジネススクールレビュー WEB版2月特別号 2011
AN EMPIRICAL INVESTIGATION OF THE RELATIONSHIP BETWEEN THE INTEGRATION OF R&D AND MARKETING DEPARTMENTS ON NEW PRODUCT PERFORMANCE
Conference Proceedings: 4th Biennial Conference of the Academy of World Business, Marketing and Management Development 2010
全員マーケティングとコラボレーションの重要性 ~内部組織へのマーケティング~
木村達也, インタビュー
月刊『ターンアラウンドマネジャー』 6/10 11 - 16 2010
Cross-functional Interaction between Marketing and Research & Development: Effects on Integration and New Product Development Success
Tatsuya Kimura
Journal of Management & World Business Research Vol. 7 ( No. 1 ) 13 - 26 2010
AN EMPIRICAL INVESTIGATION OF THE RELATIONSHIP BETWEEN THE INTEGRATION OF R&D AND MARKETING DEPARTMENTS ON NEW PRODUCT PERFORMANCE
Conference Proceedings: 4th Biennial Conference of the Academy of World Business, Marketing and Management Development 2010
Cross-functional Interaction between Marketing and Research & Development: Effects on Integration and New Product Development Success
Tatsuya Kimura
Journal of Management & World Business Research Vol. 7 ( No. 1 ) 13 - 26 2010
The Use of Mailing Lists on the Internet as a Collaborative Learning Vehicle in a Marketing Class in Japan
Tatsuya Kimura
INTED2009 Proceedings CD ISBN: 978-846127578-6 2009
POP広告と店頭プロモーション施策の効果についての考察
木村達也, 石原進一
早稲田国際経営研究 40 53 - 66 2009
Mailing Lists on the Internet as a collaborative Learning Vehicle in an MBA Class in Japan
Tatsuya Kimura
ED-MEDIA Proceedings CD ISBN 1-880094-73-8 2009
The Use of Mailing Lists on the Internet as a Collaborative Learning Vehicle in a Marketing Class in Japan
Tatsuya Kimura
INTED2009 Proceedings CD ISBN: 978-846127578-6 2009
Mailing Lists on the Internet as a collaborative Learning Vehicle in an MBA Class in Japan
Tatsuya Kimura
ED-MEDIA Proceedings CD ISBN 1-880094-73-8 2009
地球がビジネスに優先する企業 パタゴニア
木村 達也
早稲田ビジネススクールレビュー ( 7 ) 6 - 10 2008
親子消費から読み解くキッズマーケティング
木村達也, 稲葉光亮
早稲田ビジネススクールレビュー ( 7 ) 25 - 30 2008
マーケティングの理解を深めるために (書評)
木村 達也
早稲田ビジネススクールレビュー ( 7 ) 31 2008
マーケティングをつくった人々(監訳)
東洋経済新報社 2008
再春館製薬所 「大きな個人商店」を目指す
木村達也, 行本勢基
早稲田ビジネススクールレビュー 9 82 - 93 2008
多彩な側面を見せる日本のシニアマーケット
木村達也, 栗田英一
早稲田ビジネススクールレビュー ( 5 ) 78 - 83 2007
リコー 組織、専門、上下の壁を越え、熱い議論を呼びかける
木村 達也
早稲田ビジネススクールレビュー ( 5 ) 64 - 65 2007
シニアは知的生産者であるという新たな視点を持つことが要
木村 達也
早稲田ビジネススクールレビュー ( 5 ) 84 - 88 2007
インターネット・マーケティングの勘どころ(4)~(6)
木村 達也
daily UFJ経営情報クラブ/三菱UFJリサーチ&コンサルティング 2006
インターナル・マーケティング ~内部組織を対象とした、もうひとつのマーケティング・アプローチ~
木村 達也
博士学位論文 2006
重要性を増すインターナル・ブランディングの役割
木村 達也
薬局 The Journal of Practical pharmacy 57 ( 7 ) 90 - 96 2006
インターナル・マーケティング
木村 達也
早稲田ビジネススクールレビュー ( 4 ) 42 - 43 2006
インターネット・マーケティング入門
木村 達也
日本経済新聞社 2005
「サービスマネジメントにおける内部顧客へのマーケティング」『現代マーケティングの革新と課題』(分担執筆)
木村 達也
東海大学出版会 25 - 50 2005
マーケティングとセールスの機能連携に関する一考察
木村 達也
国際経営・システム科学研究/早稲田大学アジア太平洋研究センター ( 36 ) 45 - 66 2005
インターネット・マーケティングの勘どころ (1)~(3)
木村 達也
daily UFJ/UFJ総合研究所 2005
イノベーションは「組織」からは生まれない 究極のイノベーション企業、米IDEO
木村 達也
早稲田ビジネススクールレビュー ( 3 ) 8 - 12 2005
コトラーのマーケティング講義
ダイヤモンド社 2004
「統合的マーケティング論」『経営戦略論』
木村 達也
創成社 2004
「顧客ロイヤルティのマーケティング戦略」『経営戦略論』
木村 達也
創成社 2004
入門MOT インターネット・リサーチ
木村 達也
日刊工業新聞/日刊工業新聞社 2004
現代のマーケティング
大学教育出版 2003
ブランド!ブランド!ブランド!
ダイヤモンド社 2003
Distance Learning Using Web-based Technology
Tatsuya Kimura
教育制度研究所報/日本大学 13 - 26 2003
Distance Learning Using Web-based Technology
Tatsuya Kimura
教育制度研究所報/日本大学 13 - 26 2003
コトラーの戦略的マーケティング
ダイヤモンド社 2001
Marketing Education for Japanese Businesspeople Using Case Method: Some Findings from an Empirical Study
Tatsuya Kimura
NAME International Conference 2000
Marketing Education for Japanese Businesspeople Using Case Method: Some Findings from an Empirical Study
Tatsuya Kimura
NAME International Conference 2000
マーケティング活動の進め方
日本経済新聞社 1999
米国のB-to-Bウェブ・サイトにみるインターネットの利用
木村 達也
産業広告/日本産業広告協会 1998
日本におけるオンライン広告の現状と課題
木村 達也
(財)吉田秀雄記念財団助成研究(第31次) 1998
ブランド価値創造のマーケティング
ダイヤモンド社 1998
ブランド・ポジションによる最適化戦略
ダイヤモンド社 1998
カスタマー・エクイティとインターネットによる産業広告
木村 達也
産業広告/日本産業広告協会 1998
MBA全集2 マーケティング
ダイヤモンド社 1998
マーケティング100の発想
ダイヤモンド社 1997
情報技術と企業間競争の変容について
木村 達也
組織学会 1997
R&Dの選択と集中でグローバル・カテゴリーリーダーを目指す (インタビュー)
早稲田ビジネススクールレビュー ( 7 )
日本企業のマーケティング向上策 社内向け活動、今こそ
木村 達也
日本経済新聞「経済教室」 2010年4月9日朝刊
日経広告賞部門賞受賞
フジサンケイ広告賞受賞
研究開発とマーケティングの組織的連携
インターナル・マーケティング
ブランド・マネジメント
Organizational Linkage between R & D and Marketing
Internal Marketing
Brand Management
An Empirical Study into the Current State and Structure of Internal Marketing in Japanese Companies
KIMURA Tasuya
Presentation date: 2012.01
An Empirical Investigation of the Relationship between the Integration of R&D and Marketing Departments of New Product Performance: A Study of Japanese Companies
KIMURA Tatsuya [Invited]
International Business and Social Science Research Conference
Presentation date: 2010.07
Mailing Lists on the Internet as a Collaborative Learning Vehicle in an MBA Class in Japan
KIMURA Tatsuya
ED-MEDIA
Presentation date: 2009.06
The Use of Mailing Lists on the Internet as a Collaborative Learning Vehicle in a Marketing Class in Japan
KIMURA Tatsuya
INTED
Presentation date: 2009.03
グローバル・マーケテイング戦略の研究
アメリカ コロンビア大学
Marketing Management(Research Guidance)
Graduate School of Business and Finance
2022 spring semester
Strategic Marketing and Management(Degree Thesis)
Graduate School of Business and Finance
2022 fall semester
株式会社セプテーニ・ホールディングス 社外取締役