学歴
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-1994年
早稲田大学 第一文学部 英文学
2024/12/07 更新
早稲田大学 第一文学部 英文学
Pan-pacific Association of Applied Linguistics (日本語名なし)
The Japan Association of College English Teachers (大学英語教育学会)
The British Association for Applied Linguistics (日本語名なし)
世界政治学会
応用言語学、外国語教育、語彙、教授法・学習理論、カリキュラム構成・開発、教材開発、言説分析、メディア研究、政治スピーチ分析、モーリシャス共和国の言語政策
戦後日本首相による所信表明演説の研究 -Discourse Analysisを用いた実証研究-
Emi Sauzier-Uchida
年報政治学 2018年 [査読有り]
ソジエ内田恵美
WINPEC Working Paper Series No.E1617 2017年03月
The Rise of Consumer-Oriented Politics in Japan? Exploring the Party-Citizen Relationship through Discourse Analaysis
Emi Sauzier-Uchida
Japanese Journal of Political Science 2014年 [査読有り]
Student Attitudes towards the Use of Kreol (Creole) as a Medium of Instruction in Mauritius
Emi Sauzier-Uchida
Tsuda Journal of Language and Culture 27 33 - 41 2012年07月
言語学からみた日本政治−2009年総選挙における麻生・鳩山スピーチの分析−
ソジエ内田恵美
早稲田政治経済学雑誌 384 36 - 41 2012年
The Rise of the Japanese Consumer? Exploring the party-citizen relationship through discourse analysis
ソジエ内田恵美
M.Sc. dissertation (with distinction) Oxford University 2010年
Designing and Evaluating an EAP Reading textbook: English for Political Science and Economics
Emi Sauzier-Uchida
Journal of Pan-Pacific Association of Applied Linguistics 13 ( 1 ) 1 - 21 2009年07月
Language Choice in Multilingual Mauritius: National Unity and Socioeconomic Advancement
Emi Sauzier-Uchida
Journal of Liberal Arts, Waseda University 126 ( 126 ) 99 - 130 2009年03月
Unity and Diversity of Language Policy in Japan
Emi Sauzier-Uchida
Journal of Liberal Arts, Waseda University 125 ( 125 ) 47 - 73 2008年12月
外国語教育シンポジウム・アンケート調査結果と分析
Emi Sauzier-Uchida
早大生よ、世界を学べ!−外国語教育と多様性−,早稲田大学創立125周年記念政治経済学術院外国語教育シンポジウム,教養諸学研究特集号 115 - 135 2008年03月
Japanese Learners' Choice to Overcome Babel - Standard English, Globish or Japlish? -
Emi Sauzier-Uchida
Journal of Liberal Arts, Waseda University 124 ( 124 ) 55 - 68 2008年03月
CCDL Teaching Materials and Methods - English Online
Emi Uchida, Tony Newell
Information Communication Technology Practice & Research 2007, 大学英語教育学会(JACET)ICT特別委員会 117 - 149 2008年03月
Japanese Learners' Oral and Written Identification of L2 Loanwords
Emi Uchida
The Language Teacher, The Japan Association for Language Teaching 31 ( 9 ) 19 - 22 2007年09月
Emi Uchida, Tony Newell
Journal of Liberal Arts, Waseda University 122 ( 122 ) 23 - 46 2007年03月
English loanword cognates(katakana-eigo)and the teaching of English in Japan
Emi Uchida
The Jasec Bulletin, JASEC 12 ( 1 ) 79 - 91 2003年12月
A study on the comprehension of English-Japanese loan word cognates in L2 reading
Emi Uchida
English Literature, Waseda University 86 94 - 114 2003年09月
The role of English loanwords in ELT classrooms
Emi Uchida
Journal of Liberal Arts, Waseda University 113 ( 113 ) 19 - 43 2002年12月
Synchronous text-based exchanges through networked computers; learners’ perception of the computer mediated communication and their use of communication strategies
Suzuko Anai, Emi Uchida
The Proceedings of the 6th PAAL/Korea: Pan-pacific Association of Applied Linguistics 265 - 278 2001年12月
Dictionary evaluation and instruction for Japanese learners of English
Emi Uchida
The Bulletin of Nippon Veterinary and Animal Science University/ Nippon Veterinary and Animal Science University 50 70 - 82 2001年12月
The Use of Cognate Inferencing Strategies by Japanese Learners of English
ソジエ内田恵美
the proceedings of the 1st BATJ/ Nihongo Centre Joint Conference for Japanese Language Teachers in Higher Education, London, UK 2001年04月
The Use of Cognate Inferencing Strategies by Japanese Learners of English
ソジエ内田恵美
2001年04月
Audio and visual identification of unknown L2 cognates involving different scripts
Emi Uchida
Essex Graduate Student Papers in Language & Linguistics/Essex University 3 211 - 230 2001年01月
The advantage of katakana words: English learners' ability to identify English loan-word cognates in Japanese
Emi Uchida, Taichi Nakamura
BATJ Journal/London:BATJ (British Association for Teaching Japanese as a Foreign Language) 1 17 - 28 2000年06月
How do your students cope with a new Japanese word?: the use of dictionaries by English learners of Japanese
Emi Uchida
The Proceedings of the 1988 Conference for Japanese Language Teachers in Higher Education/London: BATJ 50 - 60 1999年07月
Implications for L2 instruction from L1 spelling development: the case of Japanese learners of English
Emi Uchida
English Literature, Waseda University 74 ( 74 ) 92 - 112 1997年10月
首相の靖国神社参拝をめぐる新聞報道の批判的言説分析 『日本発多言語国際情報発信の現状と課題 ヒューマンリソースとグローバルコミュニケーションのゆくえ 早稲田大学現代政治経済研究所研究叢書』
劉凌 丁燕, 栗原綾乃, ソジエ内田恵美, 砂岡和子( 担当: 分担執筆)
朝日出版 2016年03月 ISBN: 9784255009100
新聞読者投書欄(1990~2014)にみられる外来語言説の分析-グローバルとナショナルな価値観の揺らぎ 『日本発多言語国際情報発信の現状と課題 ヒューマンリソースとグローバルコミュニケーションのゆくえ 早稲田大学現代政治経済研究所研究叢書』
砂岡和子, 室井禎之編( 担当: 分担執筆)
朝日出版社 2016年03月
Teaching Discourse Analysis as a Tool for Understanding Journalism Practices in an Era of Media Convergence
ソジエ内田恵美 [招待有り]
the 3rd International Forum for Yuelu Media and Culture Development (湖南大学)
発表年月: 2019年11月
The Practice of Teaching English to Prepare Japanese Students for English-Medium-Instruction Courses
ソジエ内田恵美 [招待有り]
Oxford EMI Training at ICU, (ICU) Oxford EMI
発表年月: 2019年03月
An analysis of newspaper opinion discourse on western loanwords in the Japanese language
Emi Sauzier
The Fifth New Zealand Discourse Conference (ニュージーランド) AUT University, Auckland, New Zealand
発表年月: 2015年12月
モーリシャス共和国における英語とクレオール語の共生
津田塾大学言語文化研究所 「英語圏文学におけるポストコロニアリズム研究会」
発表年月: 2012年10月
戦後日本の首相演説における認知フレーム形成と変容:概念メタファーを用いた実証研究
研究期間:
モーリシャス共和国におけるクレオール語標準化・公教育への導入過程の分析
日本学術振興会 科学研究費助成事業
研究期間:
ソジエ内田 恵美
ポストコロニアル・モーリシャス共和国における英語とクレオール語の共生に関わる研究
日本学術振興会 科学研究費助成事業
研究期間:
ソジエ内田 恵美
カタカナ語が英語教育にもたらす課題と展望-コミュニケーション能力育成の観点から
GRACE、世界文化社
GRACE、世界文化社
BRUTUS
BRUTUS
The British Council
The British Council
FRAU 15周年記念号 講談社
FRAU 15周年記念号 講談社
Children's Express
Children's Express
Waseda.com on Asahi.com 朝日新聞社
Waseda.com on Asahi.com 朝日新聞社
日本の政治言説分析、 モーリシャス共和国における英語とクレオール語の共生
イギリス オックスフォード大学
政治経済学術院 大学院政治学研究科
附属機関・学校 グローバルエデュケーションセンター
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