学歴
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-2007年
その他(海外の大学等) Faculty of the Arts Language Learning and Teaching
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-1997年
千葉大学 文学研究科 欧米言語文化
2024/11/08 更新
その他(海外の大学等) Faculty of the Arts Language Learning and Teaching
千葉大学 文学研究科 欧米言語文化
応用言語学・第二言語習得・英語教育
Using Task-based Language Teaching in the Second Language Classroom: Developing Global Communication Competencies
Sheppard, C
In E. Manalo (Ed.), Deeper Learning, Dialogic Learning, and Critical Thinking (pp. 321-338). New York: Routledge. 2019年09月 [査読有り] [招待有り]
担当区分:筆頭著者
The effect of discrimination training on Japanese listeners’ perception of English coda consonants as in ‘rose’ and ‘roads’
Grenon, I, Sheppard, C, Archibald, J
In J. M. Levis, E. Todey, & C. Nagle (Eds.). Proceedings of the 10th Annual Pronunciation in Second Language Learning and Teaching Conference (pp. 127 – 136). Iowa State University, Iowa. 2019年09月 [査読有り]
Identification and discrimination training yield comparable results for contrasting vowels.
Wee. D. T. J, Grenon, I, Sheppard, C, Archibald, J
In S. Calhoun, P. Escudero, M. Tabain, & P. Warren (eds.) Proceedings of the 19th International Congress of Phonetic Sciences (ICPhS XIX) (pp. 939 - 943). Melbourne, Australia. 2019年08月 [査読有り]
Which is better: Identification or discrimination training for the acquisition of an English coda contrast
Law, I. L. G, Grenon, I, Sheppard, C, Archibald, J
In S. Calhoun, P. Escudero, M. Tabain, & P. Warren (eds.) Proceedings of the 19th International Congress of Phonetic Sciences (ICPhS XIX) (pp. 919 - 923). Melbourne, Australia. 2019年08月 [査読有り]
Learning to perceive a non-native vowel contrast without listening: A first report.
Grenon, I, Sheppard, C, Archibald, J
In S. Calhoun, P. Escudero, M. Tabain, & P. Warren (eds.) Proceedings of the 19th International Congress of Phonetic Sciences (ICPhS XIX) (pp. 2223 - 2227). Melbourne, Australia. 2019年08月 [査読有り]
Discrimination training for learning sound contrasts
Izabelle Grenon, Chris Sheppard, John Archibald
International Symposium on Applied Phonetics (ISAPh 2018) 51 - 56 2018年09月 [査読有り]
Sheppard, C, Ellis, R
In. M. Bygate (Ed.), Language Learning through Task Repetition (pp. 171-192). Amsterdam, Netherlands: John Benjamins 2018年09月 [査読有り]
外国語教育と批判的思考力の育成
楠. 孝 & 道田泰司 (Eds.), 批判的思考:21世紀を生きぬくリテラシーの基盤 (pp. 122-127). 東京: 新曜社. 2016年06月 [査読有り] [招待有り]
外国語教育
楠. 孝 & 道田泰司 (Eds.), ワードマップ 批判的思考. 東京: 新曜社. 122 - 127 2015年01月 [招待有り]
Applying Language Learning Principles to Curriculum Design in a Large-Scale ESP Program.
Sheppard, C
In T. Tinnefeld (Ed.), Fremdsprachenunterricht im Spannungsfeld zwischen Sprachwissen und Sprachkönnen (Vol. 2). Saarbrucken: Hochschule für Technik und Wirtschaft des Saarlandes. 321 - 336 2014年10月 [招待有り]
担当区分:筆頭著者
Do language structure or language proficiency affect critical evaluation?
Manalo, E, Watanabe, K, Sheppard, C
Proceedings of the 35th Annual Conference of the Cognitive Science Society 2967 - 2972 2013年
日本語教育研究の方法
木下直子, Chris Sheppard
韓日語文論集 17 93 - 104 2013年
Validating Acoustic Measures of Speech Rhythm for Second Language Acquisition
Kinoshita, N. &am, Sheppard, C
ICPHS XVII 1086 - 1089 2011年08月
Video Conferencing and Distance Education: Fostering Negotiation of Meaning through Tasks in Japanese as a Foreign Language
Sheppard, C., &am, Kinoshita, N
世界日本語教育大会2010 (International Conference on Japanese Language Education 2010) ( 1584 ) 1 - 9 2010年08月
発音学習における学習成功者と学習遅滞者の学習スタイルと学習ストラテジーの違い
Nakagawa, C, Sheppard, C., &am, Kinoshita, N
The 2008 Autumn Conference of the Society for Teaching Japanese as a Foreign Language 146 - 151 2008年10月
The effects of the acoustic properties of second language vowel production on pronunciation evaluation
Sheppard, C
ISCA Experimental Linguistics 2008 201 - 204 2008年08月
The acquisition of lexical rhythm and duration by Japanese second language learners
Kinoshita, N, am, Sheppard, C
Laboratory Phonology 11 79 - 80 2008年07月
A comparison of the learning methods of more and less successful learners of Japanese pronunciation
Nakagawa, C, Kinoshita, N, am, Sheppard, C
IMICICON 2008 1 - 10 2008年03月
Factors accounting for attainment in foreign language phonological competence
Sheppard, C, Hayashi, C., &am, Ohmori, A
ICPhS XVI 1597 - 1600 2007年08月
Factors determining evaluated pronunciation levels of Japanese university learners of English.
Sheppard, C., &am, Kinoshita, N
the 19th General Meeting of the Phonetics Society of Japan 167 - 172 2005年09月
Task performance, language learning and videoconferencing: An experiment in across-border collaboration
Sheppard, C., &, Kawaguchi, Y
In M. H. Field & J. Fegan (Eds.), Education Across Borders: Philosophy, Policy, Pedagogy, New Paradigms and Challenges 237 - 258 2005年
学習スタイル調査研究—信頼性のある調査質問紙の検討— (Learning Style Research: An investigation of questionnaire reliability)
Kinoshita, N, Sheppard, C, Koike, T, Shizuya, A, am, Tohyama, C
The International Conference on Japanese-Language Teaching 2004 191 - 196 2004年08月
The Measurement of Second Language Production: The Validity of Fluency, Accuracy and Complexity
Sheppard, C
ICU Language Research Bulletin 19 139 - 156 2004年
日本語学習者を対象とした知覚学習スタイル調査研究—調査アンケートの妥当性と信頼性の検討—
Shizuya, A, Kinoshita, N, Koike, T, Sheppard, C., &am, Tohyama, C
Bulletin of the Institute of Language Teaching Waseda University 59 69 - 88 2004年
Sheppard, C
Bulletin of the Institute of Language Teaching Waseda University 59 ( 59 ) 39 - 68 2004年
The Development of the Academic Writing Skills of Intermediate Japanese University Students
Sheppard, C
In C. Sheppard, I. Isemonger & M. H. Field (Eds.), Voices in Writing Vol. 3 173 - 185 2004年
The Theories of Language Learning: The Last Thirty Years
Sheppard, C
In C. Sheppard & et al. (Eds.), 40周年記念早稲田大学語学教育研究所総合講座講義録 (The 40th Anniversary Lecture Series of the Institute of Language Teaching, Waseda University) 31 - 40 2004年
The Theories of Second Language Learning: The Cognitive Theory
Sheppard, C
40周年記念早稲田大学語学教育研究所総合講座講義録 (The 40th Anniversary Lecture Series of the Institute of Language Teaching, Waseda University) 41 - 48 2004年
Attainment in Phonology: A Pilot Study of Japanese Speakers of English
Ohmori, A., &am, Sheppard, C
Bulletin of the Institute of Language Teaching Waseda University 58 153 - 190 2003年
Improving learners' accuracy in production through task repetition
Sheppard, C
Bulletin of the Institute of Language Teaching Waseda University 58 ( 58 ) 111 - 133 2003年
A Preliminary Evaluation of a Video-Conferencing Exchange
Field, M. H, Fegan, J, am, Sheppard, C
Bulletin of the Institute of Language Teaching Waseda University 57 57 - 82 2002年
Sheppard, C, Kinoshita, N, Isemonger, I
The Institute of Language Teaching Waseda University 57 ( 57 ) 123 - 154 2002年
Task Complexity in Language Learning and Teaching: Why Tasks Fail
Sheppard, C
KOTESOL 2000 81 - 89 2000年 [査読有り]
Designing a task-based syllabus (for the Korean context)
Sheppard, C
The English Connection 4(3) 6 - 9 2000年
The role of feedback in the SLA process
Sheppard, C
Journal of Chiba University Eurasian Society 1 170 - 195 1998年
40周年記念早稲田大学語学教育研究所総合講座講義録 (The 40th Anniversary Lecture Series of the Institute of Language Teaching, Waseda University).
Morohoshi, K, Okamura, S, Shioda, M, Tamura, S, Fubukuro, H, Sheppard, C
Institute of Language Teaching. Waseda University 2004年03月
Voices in Writing 2004 (Vol. 3).
Sheppard, C, Isemonger, I., &am, Field, M, H
Institute of Language Teaching. Waseda University 2004年03月
Voices in Writing 2003 (Vol. 2).
Field, M. H, Sheppard, C., &am, Isemonger, I
Institute of Language Teaching, Waseda University. 2003年03月
Voices in Writing 2002 (Vol. 1).
Field, M. H, am, Sheppard, C
Institute of Language Teaching, Waseda University. 2002年03月
Applying language learning principles to curriculum design in a large scale ESP program
2. Saarbrucker Fremdsprachentagung
発表年月: 2013年11月
日本語教育研究の影響力の向上を目指して—研究方法の側面から—
第56回韓国日本語教育學會
発表年月: 2013年09月
理工学部学生を対象した初年次教育
日本教育心理学会第55回総会
発表年月: 2013年06月
Testing in an ESP Program: CEFR vs. Criterion-referenced Assessment
JACET KANTO 7th ANNUAL CONVENTION
発表年月: 2013年06月
Ability grouping in ESL: Beneficial or detrimental
NYS TESOL 34th Applied Linguistics Winter Conference
発表年月: 2013年03月
Critical evaluation: Language related influences and instructional effects
Invited seminar presentation at the Graduate School of Education, Rutgers University
発表年月: 2013年02月
Measurement and definition of perceptual learning styles: Definition through working memory
Windows to the mind research symposium, CELESE
発表年月: 2013年01月
高等教育における学生の成績不振に関わる要因
日本教育心理学会第54回総会
発表年月: 2012年11月
日本語教育研究方法の実態調査—経験的研究と統計分析—
日本語教育学会国際大会2012
発表年月: 2012年08月
The evaluation of a task-based curriculum for EST
TBLT 2011
発表年月: 2011年11月
発音習得における年齢要因と臨界期仮説
東京音声研究会
発表年月: 2011年10月
Validating Acoustic Measures of Speech Rhythm for Second Language Acquisition
ICPHS XVII
発表年月: 2011年08月
Applying language learning theory to curriculum design
NYS TESOL 32nd Annual Applied Linguistics Winter Conference
発表年月: 2011年02月
テレビ会議システムを用いた遠隔授業の在り方について
ICJLE 2010
発表年月: 2010年08月
An Evaluation of an ESP Writing Program
th International Symposium on Teaching English at Tertiary Level.
発表年月: 2009年10月
The differential effects of input during task production
Task-based Language Teaching 2009
発表年月: 2009年09月
The Implementation of a Task-based Syllabus for an English for Specific Purposes Program
IEEE PCSJ Annual Seminar 2008
発表年月: 2008年11月
学習学習における学習成功者お学習遅滞者の学習スタイルと学習ストラテジーの違い
2008年度日本語教育学秋季大会
発表年月: 2008年10月
Noticing the gap, hypothesis testing, and the uptake of subsequent feedback
Second Language Research Forum 2008
発表年月: 2008年10月
The effects of the acoustic properties of second language vowel production
Experimental Linguistics 2008
発表年月: 2008年08月
The acquisition of lexical rhythm and duration by Japanese second language learners
Laboratory Phonology 11
発表年月: 2008年07月
A framework for designing English language curriculum: Application to a Japanese content
Invited talk at Tokai University
発表年月: 2008年06月
A comparison of the learning methods of more and less successful learners of Japanese pronunciation
International Conference on language Teaching and Learning
発表年月: 2008年03月
発音学習における学習成功者と学習遅滞者の学習方法の違い
Sixth International Conference on Practical Linguistics of Japanese (ICPLJ6)
発表年月: 2008年02月
Authentic Texts, Simplified Texts, and Text Comprehension
第46回JACET全国大会
発表年月: 2007年09月
The measurement of task-based second language production: The validity of fluency, accuracy and complexity
Task-Based Language Teaching 2007
発表年月: 2007年09月
Applying TBLT to videoconferencing: The effects of pre-task preparation on performance
Task-Based Language Teaching 2007
発表年月: 2007年09月
Factors Accounting for Attainment in Foreign Language Phonological Competence
ICPHS XVI
発表年月: 2007年08月
Vocabulary Level Profile Tool for the Evaluation and Simplification of Language Course Materials,
JALTCALL 2007
発表年月: 2007年03月
Predicting the Development of Pronunciation Skill in Foreign Language Learners
Second Language Research Forum 2006
発表年月: 2006年10月
Noticing the gap and second language acquisition: A role for output in uptake and subsequent incorporation
The 5th Pacific Second Language Research Forum
発表年月: 2006年07月
Using Questionnaires as Content: The Evaluation of a 1st and 2nd Year Writing Course
Waseda Symposium of Teaching and Research in Academic Writing
発表年月: 2006年03月
L2 Vocabulary Knowledge and Authentic Academic Text Comprehension
The 22nd Research Meeting of the Japanese Language Testing Association
発表年月: 2005年12月
Developing a Teacher Peer Support Research Group
JALT 2005
発表年月: 2005年10月
Factors determining evaluated pronunciation levels of Japanese university learners of English
第19回日本音声学会
発表年月: 2005年09月
L2 Vocabulary Knowledge and Authentic Academic Text Comprehension
JACET 44th Annual Convention
発表年月: 2005年09月
発音習得度の高いgood-learnerによる発音特徴
The Canadian Association for Japanese Language Education 2005
発表年月: 2005年08月
Learner perception, learning styles and measurement in second language education
AILA 2005
発表年月: 2005年07月
学習スタイル調査研究ー信頼性のあるアンケートの検討ー
日本語教育国際研究大会
発表年月: 2004年08月
Video Conferencing in Content-based Language Learning Classrooms
CALICO 2004
発表年月: 2004年06月
学習スタイル調査研究—「学習スタイル調査アンケート日本語版」の作成—
The Canadian Association for Japanese Language Education
発表年月: 2003年08月
Task Complexity in Language Learning and Teaching
KOTESOL 2000
発表年月: 2000年10月
The design and use of ranking activities in the classroomv
KoTESOL Busan Chapter Meeting
言語・文化の内容とクリティカル・シンキング-目標と連動したタスクの可能性
研究期間:
語レベルのリズム学習メカニズム
日本学術振興会 科学研究費助成事業
研究期間:
木下 直子, Sheppard Chris
Understanding, measuring, and promoting crucial 21st century skills: Global communication, deep learning, and critical thinking competencies
研究期間:
批判的思考スキルの向上と英語教育
研究期間:
否定的なフィードバックメカニズムとアウトプット仮説の実証的研究
日本学術振興会 科学研究費助成事業
研究期間:
SHEPPARD Chris
第二言語における発音習得プロセスの実証的研究
日本学術振興会 科学研究費助成事業
研究期間:
戸田 貴子, 木下 直子, シェパード クリス, シェパード クリス
科学研究費助成事業(早稲田大学) 科学研究費助成事業(基盤研究(C))
研究期間:
川口 義一, FIELD Malcolm, SHEPPARD Chris, 木下 直子, 宮崎 里司, ISEMONGER Ian, 高木 亜希子
国際学術院 国際教養学部
国際学術院 大学院日本語教育研究科
理工学術院 大学院創造理工学研究科
国際学術院 国際コミュニケーション研究科
理工学術院総合研究所 兼任研究員
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