Concurrent Post
-
Faculty of Letters, Arts and Sciences Graduate School of Letters, Arts and Sciences
-
Faculty of Education and Integrated Arts and Sciences School of Education
-
Affiliated organization Global Education Center
Details of a Researcher
Updated on 2023/02/05
Faculty of Letters, Arts and Sciences Graduate School of Letters, Arts and Sciences
Faculty of Education and Integrated Arts and Sciences School of Education
Affiliated organization Global Education Center
修士
世界新教育学会
日本比較教育学会
日本教育学会
(特活)開発教育協会
日本国際理解教育学会
Education
「地域そして文化からみる開発教育」『開発教育-公正な地球社会のための教育』
山西優二
開発教育協会 ( 50 ) 4 - 12 2004.08
「地域からこれからの開発教育を考える」『自然と人間を結ぶ-農村文化運動』
山西優二
農山漁村文化協会 ( 172 ) 11 - 18 2004.04
「開発教育の地域展開に向けて」『開発教育-公正な地球社会のための教育』
山西優二
開発教育協会 ( 47 ) 32 - 39 2003.02
「教育方法の基本原理と参加型学習-新しい教育創造に向けての試論-」『開発教育-公正な地球社会のための教育』
山西優二
開発教育協議会 ( 42 ) 4 - 10 2000.08
「参加型学習とは何か-豊かな人間関係の構築に向けて-」『やってみよう参加型学習!日本語教室のための4つの手法〜理念と実践〜』
山西優二
スリーエーネットワーク 2005.01
「多文化共生に向けての教育を考える」『外国人の定住と日本語教育』
山西優二
ひつじ書房 2004.09
「開発教育の視点からみた教育協力」『教育協力-日本と世界の取り組みから-』
山西優二
早稲田大学平山郁夫記念ボランティアセンター 2004.03
「新しい教育づくりに向けての学校と地域の連携」『わーい!NGOが教室にやってきた!-学校と地域がつくる国際理解教育-』
山西優二
武蔵野市国際交流協会 2003.12
「開発教育の地域展開に向けて-地域の持つ意味を考える」『持続可能な開発のための学び』
山西優二
開発教育協会 2003.03
『新教育事典』
山西優二
勉誠出版 2002.10
「国際理解教育とは-そのねらいとその方法-」『わーい!外国人が教室にやってきた!-学校と地域がつくる国際理解教育-』
山西優二
武蔵野市国際交流協会 2002.06
『開発教育キーワード51』
山西優二
開発教育協会 2002.03
「国際化・グローバル化の時代に生きる課題」『生涯学習を拓く』
山西優二
ぎょうせい 2001.12
Refugee Issues and Citizenship education in Education for International Understanding; Development of teaching materials based on European collaborative practices
Project Year :
Professional Knowledge and Assessment of Professionalism in a Multicultural Society
Project Year :
Synthetic Study on Sustainability and Resilience of Education in Asian Countries
Project Year :
Synthetic Study on Sustainability and Resilience of Education in Asian Countries
Project Year :
Comprehensive Research for the Construction of Cooperation between Schools and Local Community by Developing Multilingual and Multicultural Teaching Materials
Project Year :
Comprehensive Research for the Construction of Cooperation between Schools and Local Community by Developing Multilingual and Multicultural Teaching Materials
Project Year :
A Study towards Creation of School Network for ESD(Education for Sustainable Development) in East Asia
Project Year :
Project Year :
Community Movements and their Cultural Backgrounds for Safe and Sustainable Community
Project Year :
International Comparative Study on Publicly-funded Privately-run Schools-with special focus on evaluation of public good
An interdisciplinary study for the appropriate language education policy in a multicultural society in Japan - For the new development of the Japanese education policy study of the compound field
アジア太平洋地域の持続可能な開発のための教育に関する国際研究集会に向けた企画調査
Seminar on Global Society 3 (Peace Building in Community, Culture and Learning) (Fall)
School of Culture, Media and Society
2022 fall semester
Seminar on Global Society 3 (Peace Building in Community, Culture and Learning) (Spring)
School of Culture, Media and Society
2022 spring semester
Comparative and International Education
School of Humanities and Social Sciences
2022 spring semester
Education Seminar (Graduation Thesis) fall (YAMANISHI, Yuji)
School of Humanities and Social Sciences
2022 fall semester
Education Seminar (Graduation Thesis) spring (YAMANISHI, Yuji)
School of Humanities and Social Sciences
2022 spring semester