SHIMAMURA, Kazue

写真a

Affiliation

Faculty of Commerce, School of Commerce

Job title

Professor

Concurrent Post 【 display / non-display

  • Faculty of Commerce   Graduate School of Commerce

  • Affiliated organization   Global Education Center

Research Institute 【 display / non-display

  • 2019
    -
     

    産業経営研究所   兼任研究所員

Education 【 display / non-display

  • 1979.04
    -
    1988.03

    Waseda University   Graduate School of Commerce  

  • 1974.04
    -
    1978.03

    Waseda University   School of Commerce  

Degree 【 display / non-display

  • (BLANK)

  • 早稲田大学   商学修士

Research Experience 【 display / non-display

  • 2001.04
    -
    Now

    Waseda University, Faculty of Commerce, Professor

  • 1995.04
    -
    2001.03

    Waseda University, School of Commerce, Associate Professor

  • 1993.04
    -
    1995.03

    Waseda University, School of Commerce, Assistant Professor

  • 1992.04
    -
    1993.03

    Saitama Women's Junior College, Associate Professor

  • 1989.04
    -
    1992.03

    Saitama Women's Junior College, Assistant Professor

Professional Memberships 【 display / non-display

  •  
     
     

    Association for Consumer Research

  •  
     
     

    American Academy of Advertising

  •  
     
     

    Japan Association for Consumer Studies

  •  
     
     

    Japan Society of Marketing and Distribution

  •  
     
     

    Japan Academy of Advertising

 

Research Areas 【 display / non-display

  • Commerce

Papers 【 display / non-display

  • Advertising Education in Japan

    Kazue Shimamura, Janusz Buda

    Advertising Education around the world     139 - 159  2014

  • 経験価値が顧客に提供するもの

    嶋村和恵

    早稲田ビジネススクール・レビュー   ( 8 ) 38 - 41  2008.07

  • 日米の学生意識調査に見る大学での広告教育の現状と課題

    嶋村和恵

    早稲田商学   ( 400 ) 139 - 169  2004.09

  • ブランドは何につけられているの

    嶋村和恵

    自動車情報事典 大車輪/三栄書房    2003.11

  • 日米の大学生の広告教育に対する意識調査—共通調査票による調査の結果とその意味

    嶋村和恵

    日経広告研究所報   第37巻4号 ( 210 ) 2 - 8  2003.08

display all >>

Books and Other Publications 【 display / non-display

  • 現代広告論 新版

    岸志津江, 田中洋, 嶋村和恵著

    有斐閣  2008.06 ISBN: 9784641123564

  • 新しい広告

    嶋村 和恵監修

    電通  2006.06 ISBN: 4885531837

  • 消費者・コミュニケーション戦略(現代のマーケティング戦略④) 第5章

    田中洋, 清水聰編

    有斐閣  2006.05 ISBN: 4641122741

  • 広告用語辞典

    日本経済新聞社  2005.12

  • 経験価値マネジメント--マーケティングは、製品からエクスペリエンスへ

    バーンド・シュミット著, 嶋村和恵, 広瀬盛一訳

    ダイヤモンド社  2004.03

display all >>

Works 【 display / non-display

  • How Top Management Perceive the Function of Advertising

    1993
    -
    1995

  • Structuring Information System for Central Business District

    Other 

    1993
    -
     

  • Survey on Unfair Advertisements.

    Other 

    1993
    -
     

  • Analysis, Comparison and Evaluation of Japanese, Korean and U. S. Television Advertising

    1989
    -
    1991

  • The Concept of Corrective Advertising and the Adaptability for Japan

    1980
    -
    1981

Awards 【 display / non-display

  • 日本広告学会学会賞 教育啓蒙部門

    2001.11  

  • 日本広告学会学会賞 教育啓蒙部門

    1998.11  

Research Projects 【 display / non-display

  • Development of Instructional Materials and Teaching Methods to Conduct Specialized Courses in English Effectively and Efficiently

    Project Year :

    2016.04
    -
    2019.03
     

Overseas Activities 【 display / non-display

  • 日米の広告効果測定の現状と将来についての研究

    2001.03
    -
    2002.09

    アメリカ   テキサス大学

 

Syllabus 【 display / non-display

display all >>