Education Background
-
-1997
Monash University Others
-
-1982
Waseda University Faculty of Literature
Details of a Researcher
Updated on 2025/02/15
Monash University Others
Waseda University Faculty of Literature
社会言語科学会
留学生教育学会
言語政策学会
日本語教育学会
オーストラリア日本研究学会
Japanese Applied Linguistics,Teaching Japanese as a second/foreign language
Summary(<Special issue>2011 Annual Conference [Symposium] Language Education Policy in Australia: Some Advice to the Increasingly Multiculturalized Japan)
Miyazaki Satoshi
Osutoraria kenkyu ( 25 ) 1 - 1 2012.03
言語の自然習得とは
日本語学 24号 6 - 19 2005.04
新時代の日本語教育をめざして:早稲田大学大学院 日本語教育研究科の取り組み — 産学官連携事業と日本語教育:地域社会との協同をめざして
日本語学 ( 23 ) 62 - 72 2004.07
新時代の日本語教育をめざして:早稲田大学大学院 日本語教育研究科の取り組み — 学習者の多様化と自然習得:教師から見えない学習者たち 2
日本語学 ( 23 ) 86 - 97 2004.06
新時代の日本語教育をめざして:早稲田大学大学院 日本語教育研究科の取り組み — 学習者の多様化と自然習得:教師から見えない学習者たち 1
日本語学 ( 23 ) 72 - 83 2004.05
新時代の日本語教育をめざして:早稲田大学大学院 日本語教育研究科の取り組み — 座標軸を問い直す日本語教育への提言
日本語学 ( 23 ) 84 - 93 2004.04
学習者の眼球運動の軌跡からみた文章産出過程 — アイカメラと内省報告からの検証
早稲田大学日本語教育研究 5 1 - 18 2004
意味および時制の逸脱に関する脳の言語処理過程研究
早稲田大学日本語教育研究 ( 3 ) 15 - 22 2003
学習ストラテジー研究再考:理論,方法論,応用の観点から
早稲田大学日本語教育研究 ( 2 ) 17 - 26 2003
異境から来た21世紀の力びと
月刊 大相撲 2003.01
外国人力士はなぜ日本語がうまいのか
日本語学 44 - 45 2002.11
「フォリナートーク」、「接触場面」
応用言語学事典 48 - 49 2002
外国人力士の日本語習得:言語管理と自然習得
早稲田大学日本語研究教育センター紀要 ( 15 ) 119 - 131 2002
第二言語習得研究における意味交渉の課題
早稲田大学日本語教育研究 71 - 90 2002
「外国人力士に見ることばの習得」学
日本語学 ( 21 ) 2002.01
外国人力士の日本語習得と学習ストラテジー:社会的ストラテジーを中心として
講座 日本語教育 71 - 83 2001
外国人力士の日本語インターアクション能力:イマージョンプログラムのモデルとしての習得環境
21世紀の日本事情 ( 3 ) 70 - 81 2001
Communicative Adjustment between Native Speakers and Non-Native Speakers of Japanese
Ph.D論文 Department of Japanese Studies, Monash University 266 1998.07
第二言語修得理論における調整、意味交渉及びインプット
日本語研究教育センター紀要 11;pp177-190 1998.06
インドネシア人日本語学習者のインターアクション行動:学習ストラテジーの観点より
アカデミア 文学・語学編 63号 33-43頁 1997
インターアクション場面の変化と社会ストラテジー:日豪での縦断的調査研究から
JALT Journal. 18巻. 2号 269-278頁 1997
Interacting with the Japanese : A comprehensive communication course. K. Ogawa, S. Miyazaki, Y. Hashimoto, S. Enomoto and R. Spence-Brown (eds.)
Melbourne: Japanese Studies Centre Book 5 and 6 1995
The negotiation process between Japanese native and non-native speaker teachers in lesson planning situations. Studies in Team Teaching. M. Wada and A. Cominos. (eds.)
Tokyo: Kenkyusha pp.143-161 1994
Australia as a benchmark for understanding Japan. Japanese images of Australia: A collection of Japanese writing on Australia. in R. Mouer. (ed.). Asian Perceptions of Australia. no.2.
Monash Asia Institute. Monash University pp.89-96 1992
日本語教育と敬語: 主として敬語回避の観点から
世界の日本語教育、 国際交流基金日本語センター1号 91-103頁 1991
接触場面における仲介訂正ネットワーク
日本語教育71号 171-180頁 1990
日本語教科書の会話ディスコースとめ維持的(explicit)、暗示的(implicit)な調整行動:教科書談話から学べること・学べないこと
早稲田大学日本語教育研究 第7号 1 - 26
言語管理と脳の言語処理過程:事象関連電位(ERP)を使った日本語学習者のカタカナの表記逸脱研究
接触場面の言語管理研究 ( 3 ) 91 - 105
コミュニティ・ジャパニーズ、LOTEジャパニーズ:日本語がマイノリティ言語か」 『オーストラリアのマイノリティ研究
オセアニア出版 2005.06
おかみ学:なぜ人を育てるのがうまいのか
PHP 2005.06
カタカナ表記逸脱における日本語学習者の脳波分析:事象関連電位(ERP)を応用した言語処理過程の研究
接触場面と日本語教育:ネウストプニーのインパクト 2003
接触場面と日本語教育:ネウストプニーのインパクト
2003
イマージョンプログラム入門:インターアクション能力の習得をめざしたコースデザイン
ことばと文化を結ぶ日本語教育 2002
対象者の内省を調査する(4):発話思考法,学習ダイアリー,再生刺激法,回想法
言語研究の方法:言語学,日本語学,日本語教育学に携わる人のために 2002
対象者の内省を調査する(3):脳波研究
言語研究の方法:言語学,日本語学,日本語教育学に携わる人のために 2002
話しことばの研究
言語研究の方法:言語学,日本語学,日本語教育学に携わる人のために 2002
言語研究の方法:言語学,日本語学,日本語教育学に携わる人のために
2002
Verification of effectiveness based on development of Japanese language ability criteria for foreign care workers' training
Project Year :
Correctional Treatment of Japanese Language Education for Foreign Inmates
Project Year :
Japanese language program for correctional treatment for foreign inmates
Japan Society for the Promotion of Science Grants-in-Aid for Scientific Research
Project Year :
Miyazaki Satoshi
Analysis on Foreign University Student's Lecture Comprehension Process by Eye Mark Recorder
Japan Society for the Promotion of Science Grants-in-Aid for Scientific Research
Project Year :
Miyazaki Satoshi
Development of Japanese Language Education for Short-term Overseas Students
Japan Society for the Promotion of Science Grants-in-Aid for Scientific Research
Project Year :
MIYAZAKI Satoshi, HOSOKAWA Hideo, KAWAGUCHI Yoshikazu, KABAYA Hiroshi, SAKUMA Mayumi, YOSHIOKA Hideyuki
異文化接触に伴うアカデミック・スタイルの不適応問題
年少者のための日本語教育に関する基礎的調査研究
The Use of the Video-Conference in Language Education
Research Supervision of Teaching Japanese as a S/F Language (D)
Graduate School of Japanese Applied Linguistics
2024 fall semester
Advanced Seminar of Teaching Japanese as a Second/Foreign Language b
Graduate School of Japanese Applied Linguistics
2024 fall semester
Advanced Seminar of Teaching Japanese as a Second/Foreign Language a
Graduate School of Japanese Applied Linguistics
2024 fall semester
Basic Seminar of Teaching Japanese as a Second/Foreign Language
Graduate School of Japanese Applied Linguistics
2024 fall semester
Introduction to Japanese Language Education
Graduate School of Japanese Applied Linguistics
2024 fall semester
Practical Study on Teaching Japanese as a Second/Foreign Language (12)
Graduate School of Japanese Applied Linguistics
2024 fall semester
Research Supervision of Teaching Japanese as a S/F Language (M)
Graduate School of Japanese Applied Linguistics
2024 fall semester
テレビ会議システムを利用した海外の日本語学習者及び日本語教師に対する支援
オーストラリア モナシュ大学
アメリカ プリンストン大学
イギリス オックスフォード゙大学ウォルフソンカレッジ
Faculty of International Research and Education Graduate School of International Culture and Communication Studies
Affiliated organization Global Education Center
Center for Japanese Language Concurrent Researcher
外国人人材養成のための日本語能力判定基準の開発に基づく効果検証
2018 中野玲子
2015 吉村幸司
2002 川口 義一, 戸田 貴子
Click to view the Scopus page. The data was downloaded from Scopus API in February 14, 2025, via http://api.elsevier.com and http://www.scopus.com .