Updated on 2025/11/20

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SHAO, Tengfei
 
Affiliation
Affiliated organization, Global Education Center
Job title
Assistant Professor(non-tenure-track)
Degree
博士(工学) ( 早稲田大学 )
Mail Address
メールアドレス

Research Experience

  • 2025.04
    -
    Now

    Waseda University

  • 2025.04
    -
    Now

    早稲田大学   データサイエンス研究所   研究員

  • 2025.04
    -
    Now

    Kanagawa University

  • 2025.04
    -
    Now

    早稲田大学   GEC   講師

Education Background

  • 2022.04
    -
    2025.03

    早稲田大学   創造理工学研究科   経営システム専攻,博士  

  • 2020.04
    -
    2022.03

    Waseda University  

Committee Memberships

  • 2024.03
    -
    Now

    SICE 社会システム部会  運営委員

Professional Memberships

  • 2024
    -
    Now

    Association for Computing Machinery(ACM)

  • 2024
    -
    Now

    Institute of Electrical and Electronics Engineers(IEEE)

  • 2022
    -
    Now

    計測自動制御学会 (SICE)

  • 2022
    -
    Now

    人工知能学会 (JSAI)

  • 2022
    -
    Now

    電子情報通信学会(IEICE)

  • 2020
    -
    Now

    情報処理学会 (IPSJ)

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Research Areas

  • Intelligent informatics / Social systems engineering / Library and information science, humanistic and social informatics

Research Interests

  • Complex system

  • Network analysis

  • Management system

 

Papers

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Misc

  • A Study of AI Ethics Education in the Context of Japanese Job-Hunting Based on Case Method Using Network Motif

    SHAO Tengfei, YANG Tianxiang, 後藤正幸, 高橋真吾

    人工知能学会全国大会論文集(Web)   39th  2025

    J-GLOBAL

  • A Text Analysis Model for Exploring Factors Influencing Repeat of Customer Review Posting

    WANG Jiayi, SHAO Tengfei, YANG Tianxiang, 山下遥, 後藤正幸

    人工知能学会全国大会論文集(Web)   39th  2025

    J-GLOBAL

  • Comparative analysis of player preferences in open-world game based on topic modeling and large language model

    SUN Sirui, YANG Tianxiang, SHAO Tengfei, 後藤正幸

    人工知能学会全国大会論文集(Web)   39th  2025

    J-GLOBAL

  • Construction of a Prediction Model from Review Data for User Attributes with Ordinal Scale

    YUAN Xin, YANG Tianxiang, SHAO Tengfei, 後藤正幸

    人工知能学会全国大会論文集(Web)   39th  2025

    J-GLOBAL

  • Aspect-Level Cross-Linguistic Multi-Layer Sentiment Analysis: A Case Study on User Preferences for Mask Attributes During the COVID-19 Pandemic

    LUO Haoran, SHAO Tengfei, KISHI Tomoji, LI Shenglei

    IEICE Transactions on Information and Systems (Web)   E108.D ( 8 )  2025

    J-GLOBAL

  • An Analysis of Evaluation Factors for Electronic Products Based on Customer Reviews

    LYU Wenbo, 阪井優太, SHAO Tengfei, 後藤正幸

    情報科学技術フォーラム講演論文集   24th  2025

    J-GLOBAL

  • Survival Time Prediction and Factor Analysis of Web Framework-related OSS Projects

    WANG Xi, SHAO Tengfei, 岸知二

    情報科学技術フォーラム講演論文集   24th  2025

    J-GLOBAL

  • A Model for Analyzing the Relationship Between Team Game Results, Performance and the Structure of Public Opinion on Social Media

    LI Yihai, YANG Tianxiang, SHAO Tengfei, 後藤正幸

    情報科学技術フォーラム講演論文集   24th  2025

    J-GLOBAL

  • Comparative analysis model of quality factors by purpose of purchase based on customer reviews

    トウ シセン, 山極綾子, SHAO Tengfei, 後藤正幸

    情報科学技術フォーラム講演論文集   24th  2025

    J-GLOBAL

  • FSAMT: Face Shape Adaptive Makeup Transfer

    LUO Haoran, SHAO Tengfei, LI Shenglei, HISHIYAMA Reiko

    IEICE Transactions on Information and Systems (Web)   E107.D ( 8 )  2024

    J-GLOBAL

  • Comparison of Cilostazol versus Clopidogrel in Addition to Aspirin in Patients with Ischemic Stroke who Underwent Intracranial or Extracranial Artery Stent Implantation

    Liu Hui, Liu Hui, Shao Tengfei, Yang Tao, Li Di, Wang Huan, Cheng Yue, Zhang Tingzheng, Zhang Jinping, Zhang Jinping

    Journal of Atherosclerosis and Thrombosis (Web)   30 ( 8 )  2023

    J-GLOBAL

  • 拡張現実技術を用いた投扇興アプリによる伝統文化体験分析

    溝渕, 健太, 蔡, 弘亞, 邵, 騰飛, 家入, 祐也, 菱山, 玲子

    第84回全国大会講演論文集   2022 ( 1 ) 205 - 206  2022.02

     View Summary

    本稿では,ユーザにとって拡張現実技術(AR)による伝統文化体験が,実際の伝統文化体験への動機づけに対してどのように影響するのか解明する.この目的を達成するために,日本の伝統文化のひとつである「投扇興」を体験できるアプリケーションを開発し,47名の被験者に対し,母国を異にする2つの被験者グループを作成し,3つのプレイ環境で統制実験を行った.その結果,被験者グループにより動機づけの度合いが異なることが分かった.更に,日本人の被験者グループにとっては,プレイ環境の設定が動機づけに影響することが分かった.

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Syllabus

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