2024/04/22 更新

所属
商学学術院 商学部
職名
助手

所属学協会

  • 2022年12月
    -
    継続中

    日本商業学会

  • 2020年10月
    -
    継続中

    日本品質管理学会

研究分野

  • 商学   グリーン・マーケティング、CSR

研究キーワード

  • グリーン購入

  • グリーン・マーケティング

  • 企業の社会的責任

受賞

  • 優秀発表賞

    2021年11月   日本品質管理学会  

  • 最優秀論文賞

    2021年06月   Global Corporate Governance Institute  

 

論文

  • Market success through recycling programs: Strategic options, consumer reactions, and contingency factors

    Yingfei Hu, Björn Frank, Zhenpeng Lu

    Journal of Cleaner Production   353   131003  2022年06月  [査読有り]  [国際誌]

    担当区分:筆頭著者

     概要を見る

    Environmental problems caused by waste are drawing growing concern worldwide. Such waste problems are even worse in many emerging markets, where waste is frequently mismanaged and thus causes significant environmental problems. To alleviate such waste problems and address stakeholders' growing environmental concerns, firms have launched recycling programs as one specific corporate social responsibility initiative. While past studies examine recycling programs from a technical perspective, very little research investigates the marketing benefits of such programs. This study draws on signaling theory to develop hypotheses about how firms can strategically design and market a recycling program to trigger positive consumer reactions. Using hierarchical linear modeling of survey data on mobile phone recycling programs across multiple brands, it finds that multiple strategic options of a recycling program (i.e., a product buyback program, product recycling convenience, and packaging recycling) differentially influence consumers’ brand attitudes, which consequently affect brand loyalty. Furthermore, an analysis of contingency factors (i.e., brand switching risk, public self-consciousness) suggests that a product recycling program affects brand attitudes only when the brand switching risk is low, and that packaging recycling affects brand attitudes more for consumers with higher public self-consciousness.

    DOI

    Scopus

    4
    被引用数
    (Scopus)

講演・口頭発表等

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  • Personal and Situational Determinants of Patients' Adoption of Robotic Surgery

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    2022年12月
     
     
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    2021年06月
     
     
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    2020年11月
     
     
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    2019年12月
     
     
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    2019 ANZMAC (Australian & New Zealand Marketing Academy) Conference  

    発表年月: 2019年12月

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    2019年12月
     
     
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    2018年10月
     
     
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    2017 ANZMAC (Australian & New Zealand Marketing Academy) Conference  

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    2017年12月
     
     
  • Does Environmental Pollution Influence Green Purchasing Behaviour?

    Yingfei Hu, Björn Frank

    2017 ANZMAC (Australian & New Zealand Marketing Academy) Conference  

    発表年月: 2017年12月

    開催年月:
    2017年12月
     
     

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  • グリーン購入行動の国・業種・ブランド特性による違い

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    研究期間:

    2023年08月
    -
    2025年03月
     

    胡 穎飛