経歴
-
2023年05月-継続中
早稲田大学 グローバルエデュケーションセンター
2024/12/07 更新
早稲田大学 グローバルエデュケーションセンター
Exploring an AI-based writing Assistant's impact on English language learners
John Maurice Gayed, May Kristine Jonson Carlon, Angelu Mari Oriola, Jeffrey S. Cross
Computers and Education: Artificial Intelligence 3 2022年01月
Impact on Second Language Writing via an Intelligent Writing Assistant and Metacognitive Training
John Maurice Gayed, May Kristine Jonson Carlon, Jeffrey Scott Cross
Proceedings - Frontiers in Education Conference, FIE 2022-October 2022年
A systematic review of Grammarly in L2 English writing contexts
Gilbert Dizon, John M. Gayed
Cogent Education 2024年12月
Qiao Wang, John Maurice Gayed
Computer Assisted Language Learning 1 - 29 2024年07月 [査読有り]
Educational Assistant Wireframe for the Elderly to Mitigate Urban Climate Health Risks
May Kristine Jonson Carlon, Alvin Christopher Galang Varquez, Eden Mariquit Andrews, John Maurice Gayed
30th International Conference on Computers in Education Conference, ICCE 2022 - Proceedings 2 638 - 640 2022年11月
The Matthew effect in CALL: Examining the equity of a novel intelligent writing assistant as English language support
John Gayed, May Kristine Jonson Carlon, Jeffrey Cross
Proceedings of the XXIst International CALL Research Conference 80 - 93 2022年07月
Educational Nonlinear Stories with Twine
May Kristine Jonson Carlon, Donn Emmanuel Gonda, Eden Mariquit Andrews, John Maurice Gayed, Robert Anthony Olexa, Jeffrey Scott Cross
L@S 2022 - Proceedings of the 9th ACM Conference on Learning @ Scale 248 - 251 2022年06月
Long-Term Effects of Short-Term Intervention Using MOOCs for Developing Cambodian Undergraduate Research Skills
Cheyvuth Seng, May Kristine Jonson Carlon, John Maurice Gayed, Jeffrey S. Cross
2021年 [国際誌]
Examining The Impact Of Grammarly On The Quality Of Mobile L2 Writing
Gilbert Dizon, John M. Gayed
JALT CALL Journal 17 ( 2 ) 74 - 92 2021年
Development of Open-Response Prompt-Based Metacognitive Tutor for Online Classrooms
May Kristine Jonson Carlon, John Maurice Gayed, Jeffrey S. Cross
TALE 2021 - IEEE International Conference on Engineering, Technology and Education, Proceedings 151 - 158 2021年
Investigating an AI-based writing assistant's impact on English language learners' writing proficiency
日本学術振興会 科学研究費助成事業 基盤研究(C)
研究期間:
ガイエド ジョンモリース, クロス ジェフリーS
Academic Writing and Discussion in English β (Academic skills for Intermediate learners) II
グローバルエデュケーションセンター
2024年 冬クォーター
Academic Writing and Discussion in English β (Academic skills for Intermediate learners) IG
グローバルエデュケーションセンター
2024年 冬クォーター
Academic Writing and Discussion in English: Undergraduate Thesis Writing 01
グローバルエデュケーションセンター
2024年 春クォーター
Academic Writing and Discussion in English α (Essentials for Beginners) CB
グローバルエデュケーションセンター
2024年 秋クォーター
Academic Writing and Discussion in English α (Essentials for Beginners) BB
グローバルエデュケーションセンター
2024年 春クォーター
Academic Writing and Discussion in English β (Academic skills for Intermediate learners) DL
グローバルエデュケーションセンター
2024年 夏クォーター
Academic Writing and Discussion in English β (Academic skills for Intermediate learners) DG
グローバルエデュケーションセンター
2024年 夏クォーター
Academic Writing and Discussion in English β (Academic skills for Intermediate learners) DC
グローバルエデュケーションセンター
2024年 春クォーター
Academic Writing and Discussion in English β (Academic skills for Intermediate learners) CB
グローバルエデュケーションセンター
2024年 冬クォーター
Academic Writing and Discussion in English α (Essentials for Beginners) II
グローバルエデュケーションセンター
2024年 秋クォーター
Academic Writing and Discussion in English α (Essentials for Beginners) IG
グローバルエデュケーションセンター
2024年 秋クォーター