Updated on 2022/08/10

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HIDA, Kazuki
 
Affiliation
Faculty of Education and Integrated Arts and Sciences, School of Education
Job title
Research Associate
Mail Address
メールアドレス

Education

  • 2020.04
    -
    Now

    Waseda University   Graduate School of Education  

  • 2017.04
    -
    2019.03

    Waseda University   Graduate School of Education  

  • 2013.04
    -
    2015.03

    Meiji Gakuin   Graduate School of Arts and Letters   Major of English Literature  

  • 2009.04
    -
    2013.03

    Meiji Gakuin University   Faculty of Letters   Department of English  

Degree

  • 2015.02   明治学院大学大学院文学研究科英文学専攻   修士号

  • 2019   早稲田大学大学院教育学研究科英語教育専攻   修士号

Research Experience

  • 2022.04
    -
    Now

    Sagami Women's University

  • 2021.04
    -
    Now

    Waseda University

  • 2019.04
    -
    2020.03

    玉川学園   高等部 英語科   非常勤講師

 

Research Areas

  • Foreign language education

Research Interests

  • 第二言語習得・音声学・英語教育・プレゼンテーション・中学校英語・英語プレゼンテーション

Papers

  • A Cognitive Approach to Oral Presentation Teaching in Japan

    Kazuki HIDA

      ( 70 ) 181 - 190  2022.03

    Authorship:Lead author

  • An Investigation of “Presentation Teaching”: A Case of a Japanese Public Junior High School

    HIDA KAZUKI

      19   1 - 16  2021  [Refereed]

    Authorship:Lead author

  • Listen and Repeatを用いた英語弱化母音の習得:日本人中学生の場合

    肥田和樹

    言語文化教育   ( 14 ) 3 - 16  2020  [Refereed]

    Authorship:Lead author

  • The Effectiveness of Shadowing in English Weak Vowels Acquisition: A Study of Japanese Junior High School Students

    HIDA KAZUKI

      18   1 - 20  2020  [Refereed]

    Authorship:Lead author

  • 日本人中学生による機能語母音のフォルマント分析

    肥田和樹

    英語音声学   ( 22 ) 209 - 221  2018  [Refereed]

    Authorship:Lead author

Presentations

  • Shadowingが英語弱化母音の音質に与える影響:日本人中学生の場合

    肥田和樹

    KLA・TALK第18回合同セッション 

    Presentation date: 2020

  • Listen and Repeatが英語弱化母音の習得に与える効果:日本人中学生の場合

    肥田和樹

    言語文化教育学会 

    Presentation date: 2019

  • 日本人中学生による機能語母音のフォルマントとその指導法

    肥田和樹

    日本英語音声学会創立20周年記念第20回全国大会 

    Presentation date: 2015

Specific Research

  • 公立中学校における英語発表指導プログラムの開発

    2021  

     View Summary

    感染症蔓延防止のため、研究参加予定であった中学教員との頻回での打ち合わせができず、さらには研究授業の実施ができなかった。そのため令和3年度には、国内外のプレゼンテーション指導研究をまとめ、小・中・高・大学において、それぞれの状況に応じた指導目標を設定する必要がある、と報告している (Hida, in press)。さらに、大学において、ランゲージング活動を取り入れた英語プレゼンテーション指導手順を考案し、秋学期間のデータ収集をおこなった。現在は、得られたデータを整理、分析しており、令和4年度には学会発表を行う予定である。さらに授業内容・実施方法について検討し、改善をおこなっている。