KWON, Soonho

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Affiliation

Faculty of Commerce, School of Commerce

Job title

Research Associate

Education 【 display / non-display

  • 2018.04
    -
    Now

    Waseda University   Faculty of Commerce   Doctoral course  

  • 2016.04
    -
    2018.03

    Waseda University   Faculty of Commerce   Master's Program  

  • 2010.04
    -
    2016.03

    Aoyama Gakuin University   School of Business   Department of Marketing  

Research Experience 【 display / non-display

  • 2019.04
    -
    Now

    Waseda University   Faculty of Commerce   Research associate

  • 2020.04
    -
    2021.03

    Chiba University of Commerce   Faculty of Service Inovation   Part-time Lecturer

  • 2019.09
    -
    2020.09

    Wako University   Faculty of Economics and Business   Part-time Lecturer

Professional Memberships 【 display / non-display

  •  
     
     

    American Marketing Association

  •  
     
     

    JAPAN ACADEMY OF ADVERTISING

  •  
     
     

    JAPAN ASSOCIATION FOR CONSUMER STUDIES

  •  
     
     

    JAPAN SOCIETY OF MARKETING & DISTRIBUTION

 

Research Areas 【 display / non-display

  • Commerce   Marketing

Research Interests 【 display / non-display

  • Marketing Strategy

  • Marketing Communication

  • Consumer Behavior

Papers 【 display / non-display

  • Understanding Psychological Ownership in the Digital Environment

    Kwon SoonHo

    Japan Marketing Journal   40 ( 4 ) 66 - 74  2021.03  [Refereed]

    Authorship:Lead author

  • Why are paper books still alive?

    Kwon, SoonHo

    The Waseda Commercial Review   459   51 - 68  2020.09  [Refereed]

    Authorship:Lead author

  • Media effect in Marketing Communications

    Kwon, SoonHo

    JSMD Review   4 ( 1 ) 9 - 16  2020.04  [Refereed]

    Authorship:Lead author

  • How Media Influence to Us?: Focusing on Print and Digital Media

    Kwon, SoonHo

    The Bulletin of the Graduate School of Commerce   87   57 - 73  2018.11  [Refereed]

    Authorship:Lead author

Misc 【 display / non-display

  • Effects of office BGM on communication between employees

    Onzo, Naoto, Hiraki, Ikumi, Kwon, SoonHo

    Sound Desgin for Office   12   8 - 11  2020.03

    Article, review, commentary, editorial, etc. (trade magazine, newspaper, online media)  

  • A Shift from the Selling-Goods to the Selling-Experiences in a Production Goods Company: New Challenges for Daikin Technology

    Kwon, SoonHo, Onzo, Naoto

    Japan Marketing Journal   39 ( 4 ) 86 - 96  2020.03

    Authorship:Lead author

    Article, review, commentary, editorial, etc. (trade magazine, newspaper, online media)  

Awards 【 display / non-display

  • Best poster award

    2021.10   Japan Marketing Academy  

Research Projects 【 display / non-display

  • 同一製品の形態の相違が消費者に及ぼす影響―デジタル財の利用促進に注目して―

    Project Year :

    2021.04
    -
    2023.03
     

    權純鎬

    Authorship: Principal investigator

Presentations 【 display / non-display

  • Effect of Product Presentation Format on Weight Perception in Online

    Kwon Soonho, Suda Takanori, Nomura Takuya

    Presentation date: 2021.11

  • オンライン環境における製品の提示形式が重さ知覚と製品評価に及ぼす影響

    權純鎬, 須田孝徳, 野村拓也

    日本マーケティング学会 マーケティングカンファレンス2021 

    Presentation date: 2021.10

  • Influential factors in the selection of book media

    Kwon, Soonho

    Japan Association for Consumer Studies 61th Annual Conference 

    Presentation date: 2020.10

    Event date:
    2020.10
     
     
  • How to get materialistic consumers to use subscription services? :The Impact of Consumer Materialism and Psychological Ownership on the Evaluation of Music Subscription Services

    Nomura,Takuya, Kwon, Soonho, Suda,Takanori

    Japan Marketing Academy Conference 2020 

    Presentation date: 2020.10

    Event date:
    2020.10
    -
     
  • Investigation of Influencing Factors in Consumer Media Selection

    Kwon Soonho

    Presentation date: 2020.09

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Specific Research 【 display / non-display

  • 商品の形態と心理的所有感が商品選択に及ぼす影響

    2020  

     View Summary

    本研究は、同一商品における形態の相違(有形/無形)が消費者の製品評価に及ぼす影響について注目している。多くの消費者は、同一商品の場合、有形財の方を無形財よりも高く評価する傾向があるが、その背景には有形商品に触ることによって想起される触覚経験が心理的所有感を知覚させ、結果的に対象への評価を高めるとされている。調査では、同一商品で有形財と無形財の両方が存在する「書籍」を取り上げている。インターネット上の質問紙調査を行った結果、紙の書籍が電子書籍よりも購買意図が高く、特に触覚経験に関連する制御欲求が高い消費者においてその影響が顕著に見られることを確認した。

  • マーケティング・コミュニケーションにおける媒体効果―世代と情報処理に注目―

    2019  

     View Summary

    マーケティング・コミュニケーションにおける媒体効果に焦点を当てた本研究課題の2019年度研究成果としては、媒体(紙媒体/電子媒体)において見られる媒体効果(情報処理、態度、評価など)が生じる要因について、先行研究のレビューを通して具体的な影響要因について抽出した。1.論文權純鎬(2020)「マーケティング・コミュニケーションにおける媒体効果と影響要因」, 『JSMDレビュー』,4(1),1-7.(単著、査読付)2.学会報告平木いくみ, 權純鎬, 森角香奈子, 清水さやか, 恩藏直人 (2019) 「職務空間におけるBGMが社員間コミュニケーションに及ぼす影響ー社会的距離を考慮した検討ー」日本商業学会第9回全国研究報告会.(2019年12月8日)

 

Teaching Experience 【 display / non-display

  • マーケティング戦略論(千葉商科大学)

    2020.09
    -
    2021.03
     

  • マーケティング論(千葉商科大学)

    2020.04
    -
    2020.09
     

  • マーケティング・コミュニケーションⅠ(和光大学)

    2020.04
    -
    2020.09
     

  • マーケティング・コミュニケーションⅡ(和光大学)

    2019.09
    -
    2020.03