兼担
-
政治経済学術院 政治経済学部
2022/06/29 更新
政治経済学術院 政治経済学部
東海大学 修士(情報通信学)
早稲田大学 博士(工学)
東洋英和女学院大学 非常勤講師
早稲田大学 基幹理工学部情報理工学科 講師(任期付)
早稲田大学 教育学部 助手
Informing Science Institute
IEEE Education Society
IEEE Professional Communication Society
IEEE Computer Society
IEEE
日本STEM教育学会
しごと能力研究学会
日本デジタルゲーム学会
情報処理学会
ソフトウェア
科学教育
学習支援システム
情報学基礎論
教育工学
Development of a Game to Foster Programming Thinking for Learning through Reading Program
Daisuke Saito, Kazunori Sakamoto, Hironori Washizaki, Yoshiaki Fukazawa, Shuichi Uchiyama, Ramzi Ramzi
2021 IEEE International Conference on Engineering, Technology & Education (TALE) 2021年12月 [査読有り]
担当区分:筆頭著者
Validation of Rubric Evaluation for Programming Education
Daisuke Saito, Risei Yajima, Hironori Washizaki, Yoshiaki Fukazawa
EDUCATION SCIENCES 11 ( 10 ) 2021年10月
Preliminary literature review of machine learning system development practices
Yasuhiro Watanabe, Hironori Washizaki, Kazunori Sakamoto, Daisuke Saito, Kiyoshi Honda, Naohiko Tsuda, Yoshiaki Fukazawa, Nobukazu Yoshioka
Proceedings - 2021 IEEE 45th Annual Computers, Software, and Applications Conference, COMPSAC 2021 1407 - 1408 2021年07月
Comparing Participants’ Brainwaves During Solo, Pair, and Mob Programming
Makoto Shiraishi, Hironori Washizaki, Daisuke Saito, Yoshiaki Fukazawa
Lecture Notes in Business Information Processing 419 LNBIP 200 - 209 2021年
Work-in-Progress: Analysis of the use of Mentoring with Online Mob Programming
Shota Kaieda, Daisuke Saito, Hironori Washizaki, Yoshiaki Fukazawa
PROCEEDINGS OF THE 2021 IEEE GLOBAL ENGINEERING EDUCATION CONFERENCE (EDUCON) 1430 - 1434 2021年
Automated Educational Program Mapping on Learning Standards in Computer Science
Koki Miura, Daisuke Saito, Hironori Washizaki, Yoshiaki Fukazawa
2021 IEEE 45TH ANNUAL COMPUTERS, SOFTWARE, AND APPLICATIONS CONFERENCE (COMPSAC 2021) 1405 - 1406 2021年
Assessing elementary school students' programming thinking skills using rubrics
Daisuke Saito, Shota Kaieda, Risei Yajima, Hironori Washizaki, Yoshiaki Fukazawa, Hidetoshi Omiya, Misaki Onodera, Idumi Sato
Proceedings of 2020 IEEE International Conference on Teaching, Assessment, and Learning for Engineering, TALE 2020 181 - 188 2020年12月
Learning Effects in Programming Learning Using Python and Raspberry Pi: Case Study with Elementary School Students
Daisuke Saito, Hironori Washizaki, Yoshiaki Fukazawa, Testsuya Yoshida, Isamu Kaneko, Hirotaka Kamo
2019年12月 [査読有り]
担当区分:筆頭著者
Rubric to Evaluate Programming Learning of Elementary School Students
Daisuke Saito, Hironori Washizaki, Yoshiaki Fukazawa, Mariko Tamura, Yuki Sakuragi
Proceedings of the 50th ACM Technical Symposium on Computer Science Education 2019年02月 [査読有り]
小学生を対象としたプログラミング教育のためのルーブリックの提案
齋藤 大輔, 佐々木 綾奈, 鷲崎 弘宜, 深澤 良彰, 武藤 優介, 田村 麻里子, 西澤 利治
STEM教育研究 1 2018年12月 [査読有り]
子どもを対象としたプログラミング学習がもたらす学習効果 -第四次産業革命に向けて-
齋藤大輔
しごと能力研究 ( 6 ) 50 - 61 2018年10月 [査読有り]
Quantitative learning effect evaluation of programming learning tools
Daisuke Saito, Ayana Sasaki, Hironori Washizaki, Yoshiaki Fukazawa, Yusuke Muto
Teaching, Assessment, and Learning for Engineering (TALE), 2017 IEEE 6th International Conference on 2017年12月 [査読有り]
Program learning for beginners: Survey and taxonomy of programming learning tools
Daisuke Saito, Ayana Sasaki, Hironori Washizaki, Yoshiaki Fukazawa, Yusuke Muto
Engineering Education (ICEED), 2017 IEEE 9th International Conference on 2017年11月 [査読有り]
Comparison of Text-Based and Visual-Based Programming Input Methods for First-Time Learners
Daisuke Saito, Hironori Washizaki, Yoshiaki Fukazawa
Journal of Information Technology Education: Research (JITE: Research 16 ( 2017 ) 209 - 226 2017年06月 [査読有り]
小学校におけるプログラミング教育において活用可能なルーブリックの提案
佐々木 綾菜, 鷲崎 弘宜, 齋藤 大輔, 深澤 良彰, 武藤 優介, 西澤 利治
日本デジタル教科書学会年次大会発表原稿集 6 ( 0 ) 33 - 34 2017年
Influence of the programming environment on programming education
Daisuke Saito, Hironori Washizaki, Yoshiaki Fukazawa
Annual Conference on Innovation and Technology in Computer Science Education, ITiCSE 11-13- 354 2016年07月
初学者向けプログラミング学習ツールにおけるゲームソフトウェアの調査と分類
齋藤大輔, 佐々木綺菜, 鷲崎弘宜, 深澤良影, 武藤優介
日本デジタルゲーム学会 2016年次大会予稿集 2016年
Analysis of the Learning Effects between Text-based and Visual-based Beginner Programming Environments
Daisuke Saito, Hironori Washizaki, Yoshiaki Fukazawa
2016 IEEE 8TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON ENGINEERING EDUCATION (ICEED2016) 208 - 213 2016年 [査読有り]
An Evaluation and Result in Workshop Using Minecraft for ICT Education
Daisuke Saito, Akira Takebayashi, Tsuneo Yamaura, Hironori Washizaki, Yoshiaki Fukazawa
3rd International Japan Game Studies Conference 38 - 39 2015年05月 [査読有り]
Work in Progress: A Comparison of Programming Way: Illustration-based Programming and Text-based Programming
Daisuke Saito, Hironori Washizaki, Yoshiaki Fukazawa
2015 IEEE INTERNATIONAL CONFERENCE ON TEACHING, ASSESSMENT, AND LEARNING FOR ENGINEERING (TALE) 220 - 223 2015年 [査読有り]
Minecraft-based preparatory training for software development project
齋藤大輔, 竹林暁, 山浦恒央
2014 IEEE International Professional Communication Conference (IPCC) 2014年 [査読有り]
A new approach to Programming Language education for beginners with top-down learning
齋藤大輔, 山浦恒央
International Journal of Engineering Pedagogy Volume 3 ( Special Issue 4: "TALE2013", December 2013 ) 2014年 [査読有り]
Applying the top-down approach to beginners in programming language education
齋藤大輔, 山浦恒央
Interactive Collaborative Learning (ICL), 2014 International Conference on 2014年 [査読有り]
A new approach to Programming Language education for beginners with top-down learning
齋藤大輔, 山浦恒央
Teaching, Assessment and Learning for Engineering (TALE), 2013 IEEE International Conference on 2013年 [査読有り]
Minecraftで楽しく学べる Pythonプログラミング
齋藤大輔( 担当: 単著)
ソーテック社 2017年06月 ISBN: 9784800711656
みんな大好き!マインクラフトるんるんプログラミング! : ふりがな付き
松尾高明, TENTO, 齋藤大輔, ナポアン, nishi著
ソシム 2017年 ISBN: 9784802610780
児童を対象としたプログラミングを活用した教育が与える能力の分析と評価
研究期間:
遊びながら自律的にプログラミング的思考を育成可能なゲームの提案及び学習効果の評価
公益財団法人中山隼雄科学技術文化財団 調査研究
研究期間:
児童のプログラミング学習における能力評価
齋藤 大輔
しごと能力研究学会 第11回全国大会
発表年月: 2018年10月
「第四次産業革命としごとの在り方」- こども向けプログラミング学習の観点から –
齋藤 大輔
2017年度 第1回しごと能力研究学会部会・研究会
発表年月: 2017年08月
Learn to Program with Minecraft:A Comparison of the Effects of Learning with Programming Methods
齋藤 大輔
PCS-J 2nd Technical Meeting and General Assembly 2015(IEEE Professional Communication Society Japan Chapter)
発表年月: 2015年12月
Henry Stewart Publications Advances in Online Education: A Peer-Reviewed Journal Editorial Board
しごと能力研究学会 理事
2021 4th International Conference on Education Technology Management Local Committee Chair