経歴
-
2024年04月-継続中
早稲田大学 人間科学学術院 准教授
-
2017年04月-2024年03月
早稲田大学 人間科学学術院 講師
-
2016年04月-2017年03月
順天堂大学 医学部 助教
-
2015年04月-2016年03月
青山学院大学 社会情報学部 助教
2024/12/21 更新
早稲田大学 人間科学学術院 准教授
早稲田大学 人間科学学術院 講師
順天堂大学 医学部 助教
青山学院大学 社会情報学部 助教
トロント大学大学院 情報学部
トロント大学大学院 情報学部
トロント大学大学院 英文学部
東京大学大学院 人文社会系研究科
早稲田大学 第一文学部
日本私立大学連盟 FD運営委員
EMI, CLIL, 情報ニーズ、情報検索行動、内容分析、テキスト分析、Nvivo
Selected Paper Award
2021年08月 Japan Association for Language Teaching EMI teachers: Required competencies and support needs.
ALISE Travel Grant
2011年11月 Association for Library and Information Science Education
Ethel W. Auster Scholarship for Doctoral Research
2011年02月 Council of the Faculty of Information Studies, University of Toronto
Government of Canada Award
2005年 Foreign Affairs Canada
Expected Learning Outcomes and Learning Support Needs in CLIL Classes
日本実用英語学会論叢 29 13 - 23 2023年09月 [査読有り]
担当区分:筆頭著者, 責任著者
Review of English-Medium Instruction in Japanese Higher Education: Policy, Challenges, and Outcomes
Sayaka Sugimoto
OnCUE Journal 14 ( 1 ) 2023年01月 [査読有り]
担当区分:責任著者
Comparison of Students’ Expectations of CLIL and EMI
Sayaka Sugimoto
OnCUE Journal 14 ( 1 ) 2023年01月 [査読有り]
担当区分:責任著者
A Comparison of Attendance Rates Between Face-to-face and Online Classes
Sayaka Sugimoto
日本実用英語学会論叢 28 2022年09月
担当区分:責任著者
Exploring Linguistic Challenges and Required English Proficiency in University-Level EMI Classes
Sayaka Sugimoto
人間科学研究 35 ( 1 ) 35 - 51 2022年03月 [査読有り]
担当区分:責任著者
Qualitative Study of EMI Teachers’ Required Competencies and Support Needs
Sayaka Sugimoto
Communities of Teachers and Learners 2020 1 - 7 2021年09月 [査読有り]
担当区分:責任著者
Students’ experience of EMI classes in medical school in Japan
Sayaka Sugimoto
JALT Journal 43 ( 1 ) 33 - 60 2021年05月 [査読有り]
担当区分:責任著者
Comparing Student Experiences of English-Medium Instruction in Two Japanese Universities
Sayaka Sugimoto
Language Education & Technology 57 31 - 60 2020年 [査読有り]
担当区分:責任著者
Implementing Kahoot! to enhance student learning in an EMI environment
Sayaka Sugimoto
JALT PanSIG Journal 324 - 330 2020年 [査読有り]
担当区分:責任著者
英語による授業を成功させるために
Sayaka Sugimoto
大学時報 373 92 - 97 2017年03月
担当区分:責任著者
Internet and mental health: A synthesis of literature
Sayaka Sugimoto
Aoyama Journal of Social Informatics 7 1 - 16 2016年01月 [査読有り]
担当区分:責任著者
動画で学ぶ英語プレゼンテーション ―覚えておきたい8つのモデル―
森田彰, 原田慎一, 北村一真, 杉本清香, Bill Benfield 著( 担当: 分担執筆)
成美堂 2017年04月 ISBN: 9784791934249
Designing Networks for Innovation and Improvisation
M. P. Zylka, H. Fuefres, A. Fronzetti Colladon, P. A. Gloor( 担当: 分担執筆)
Springer International Publishing
Student Evaluations of Chat/Captioning in Zoom CLIL Classes
Sayaka Sugimoto
JALT Annual International Conference
発表年月: 2023年11月
Expected outcomes & learning support needs among university students in CLIL classes
Sayaka Sugimoto
Japan Association for Practical English 46th Annual Conference
発表年月: 2022年09月
EMI Teachers: Required Competencies & Support Need
Sayaka Sugimoto
JALT Annual International Conference JALT
発表年月: 2020年11月
Comparing EMI Experiences of University Students with Different English Proficiency Levels
Sayaka Sugimoto
ICLHE East Asia Symposium (Gakushuin University, Tokyo)
発表年月: 2020年01月
Student Experiences of EMI in Two Universities
Sayaka Sugimoto
JALT Annual International Conference (WINC AICHI, Nagoya City, Aichi) JALT
発表年月: 2019年11月
What is the Minimum English Proficiency Required to Attend EMI Classes in University?
Sayaka Sugimoto
JACET 58th International Convention (Nagoya Institute of Technology, Aichi)
発表年月: 2019年08月
Integrating Kahoot into EMI Classroom to Enhance Student Motivation Concentration
Sayaka Sugimoto
FLEAT/LET VII International Conference (Waseda University)
発表年月: 2019年08月
Comparison of student experience and learning support needs in EMI classes in two universities
Sayaka Sugimoto
LET関東支部第142回研究大会 (Tsukuba University)
発表年月: 2019年06月
Implementing Kahoot to Improve EMI Classes
Sayaka Sugimoto
JALT PanSIG Conference (Konan University, Kobe)
発表年月: 2019年05月
Equitable teaching and learning through group work in flipped classrooms around the Pacific Rim
Wei Zuo、Alberto Corrias, Zahiruddin Fitri, Erin Hill、Jun Hiraga, Adrian Lee, Sean McMinn, Sayaka Sugimoto
15th Annual ISSOTL Conference (University of Bergen)
発表年月: 2018年11月
Support needs of university students in EMI/CLIL classes
43rd Annual International Conference Japan Association for Language Teaching
発表年月: 2017年11月
What happens when active learning is incorporated into EMI classes?
Japan Association for Language Education & Technology 57th Annual Conference
発表年月: 2017年08月
英語が苦手な教員が、英語が苦手な学生に対し、英語による授業を行うには?
[招待有り]
平成28年度東洋大学生命科学部3学科合同FD講演会
発表年月: 2017年01月
Teaching academic subjects in English in universities in Japan: From a global perspective
55th International Convention Japan Association for College English Teachers
発表年月: 2016年09月
Depression as a global challenge and online communities as an alternative venue to develop patients-led supportive network
COINs (Collaborative Innovation Networks) Conference
発表年月: 2016年06月
医療系のSNSの活用および集合知の可能性と限界
[招待有り]
第31回知の創造研究部会 日本ナレッジ・マネジメント協会
発表年月: 2015年03月
カナダにおける図書館・情報学研究の動向
平成26年研究大会 三田図書館・情報学会
発表年月: 2014年10月
A qualitative content analysis of support exchange in an online support group for people living with depression
Annual Congress Medicine 2.0
発表年月: 2012年09月
A content analysis of an online support group for people living with depression: Preliminary results
Annual Conference iConference
発表年月: 2012年02月
Information needs of people living with depression expressed in posts exchanged in a depression online support group
Annual Conference Association for Library and Information Science Education
発表年月: 2012年01月
昭和20年代中学就学者への調査に基づく継続的外国語学習を促進する教授法・教材開発
日本学術振興会 科学研究費助成事業
研究期間:
森田 彰, 江連 敏和, 小倉 雅明, 杉本 清香, 青田 庄真, 原田 慎一
EMIにおける字幕と動画を活用した学習支援システムの構築と評価
研究期間:
英語による専門科目の授業(EMI)の増加が大学図書館の役割に与える影響
日本図書館情報学会 日本図書館情報学会研究助成
研究期間:
英語による専門科目の授業(EMI)における大学生の学習支援ニーズの明確化
外国語教育メディア学会関東支部 関東支部研究支援プログラム
研究期間:
国際化と大学教育:英語による授業における学生の意識、経験、学習支援ニーズの明確化
順天堂大学 平成28年度 学長特別共同プロジェクト研究
Research A...
Founding C...
Member, Ce...
Member, Centre for Global eHealth Innovation, Toronto (- 2013)
人間科学学術院 大学院人間科学研究科
人間科学学術院 人間科学部通信課程
教育・総合科学学術院 教育学部
Click to view the Scopus page. The data was downloaded from Scopus API in December 20, 2024, via http://api.elsevier.com and http://www.scopus.com .